About this blog

2011. március 25., péntek

Entertainment Weekly - Robert Pattinson - Alkonyaton túl

Elefánt a Szobában*

A Twilight Saga végének közeledtével mindenki arra kíváncsi, hogy ROBERT PATTINSON karrierje milyen irányt vesz. Ezt illetően még Pattinson-nak sincs elképzelése. Az Entertainment Weekly-nek a színészkedésről, a félelmeiről, a jövőjéről mesélt – valamint új drámájáról, a VIZET AZ ELEFÁNTNAK-ról, melyben Reese Witherspoon oldalán látható. Semmi sem tesz elevenebbé egy színészt, mint az, hogyha valaki olyant játszhat el, aki maga sem halott.

Sara Vilkomerson-tól
#1148 szám - 2011. március

Figyelem eBay-ezők: az Ismeretlen személy, aki ellen licitálsz lehet, hogy maga Robert Pattinson. Los Angeles-ben egy reggeli napon a 24 éves színész bár kissé szégyenlősen, de nevetni kezd a legutóbbi eBay-es licitgyőzelme miatt – egy 1960-as Amtrak zakót szerzett meg. „Lehet, hogy felveszem a premierre,” mondja, utalva a Vizet az Elefántnak-ra. A film – Április 22-tól vetítik a mozik – egy romantikus dráma, ami Sara Gruen bestsellere alapján készült. Pattinson egy 30-as években élő, az egyetemről kimaradt állatorvostan hallgatót alakít, aki csatlakozik egy utazó cirkuszhoz miután szülei meghaltak, és beleszeret a cirkusz főattrakciójába (Reese Witherspoon-ba). Balszerencséjére, a nő férje viszont a változó kedélyű porondmester (Christoph Waltz). „Tetszik az az aspektus, hogy egy vonaton élj.” mondja a brit színész. „Ez a választóvonal dolog. Ez tűnik nekem Amerika velejének.”

Pattinson azt mondja, hogy aláírni az Elefántnak-ra – amit a Legenda Vagyok rendezője, Francis Lawrence jegyez – evidens volt, és az Alkonyat utáni karrierjéről is óvatosan vélekedik – habár végülis tisztában van azzal, bármi is következik, annak úgy kell lennie. „Lehetetlen megjósolni bármit is előre,” sóhajt, mielőtt elvigyorodna. „Ha az egész kudarcba fullad, már csak a siránkozás marad.” Miután a munkaigényes utolsó két Alkonyat film, a Breaking Dawn Part 1 & 2 forgatása befejeződik Áprilisban, elkezdi forgatni David Cronenberg Cosmpolis című filmjét, Juliette Binoche és Paul Giamatti szereplésével. „Hihetetlenül szorgalmas, amelyhez ugyanilyen szintű munkamorál párosul,” mondja Witherspoon. „Soha sem panaszkodott. Egyszer sem. Ami a színészek között jócskán figyelemreméltó. Mindig panaszkodnak. Főleg a pasik!”

Az Alkonyat-rajongók repesni fognak a boldogságtól, ha megtudják, hogy Pattinson a való életben is ugyanolyan jóképű és jóvágású, mint amilyennek a képernyőn keresztülről tűnik. De nekik nem szabadna összetéveszteniük komor karaktereivel, akiket alakít. Beszédes és önfeledten tud nevetni – az intenzív hírnévén, ami azóta veszi körbe, mióta az Alkonyat világjelenséggé vált („Hogy lehet ez még terítéken? Ez már unalmas.”), a Breaking Dawn filmek sötétségén („Aaaaaanyira furcsa lesz.”), és leginkább magán. „Szeretnék egy kövér embert eljátszani,” mondja, gondolván az utó-Edward-Cullen korszakára. Afelől nincs kétség: ez még több imádót jelentene.

EW: Közted és Tai, az elefánt között különleges kapcsolat alakult ki a Vizet az Elefántnak-ban. Szerinted fel fog ismerni a holnapi fotózás alkalmával?
Robert Pattinson: Nem tudom. Félek, hogy nem. Nagyon-nagyon boldog lennék, ha mégis.**

EW: A forgatáson sok állat hemzsegett. Milyen volt?
Pattinson: Igazán ijesztő tudott lenni. Az oroszlánok és tigrisek ketreceinek rácsai ritkán helyezkedtek el, és a mancsaikat teljesen ki tudták dugni. Voltak olyan tigrisek, amik csapkodtak a Steadycam***-es operatőr kamerája felé.
De Christoph! Még soha sem láttam ilyesmit. Épp benne volt a szerepében és valahogy függetleníteni tudta magát minden félelmétől, és végigsétált ezen az egy láb széles átjárón, ahol ott voltak ezek a tigrisek, amik szó szerint nem bírtak magukkal, de nem hátrált meg! Én csak annyit mondtam, „Ez már nem színészkedés, ez már skizofrénia.” [Nevet.] Őrületes volt, mert én valóban meg voltam rémülve.

EW: Belekeveredtél valamilyen veszélyes szituációba?
Pattinson: Majdnem nekem jött egy zebra. A többi állat kissé tartott az emberektől, de a zebrák nem. És nagyon fortélyosak. Szóval ez a zebra elkezdett menekülni és egyenesen felém rohant, én meg a lehető leglogikusabban gondolkodva elszaladtam előle, de ezután mindenki rajtam élcelődött.

EW: De nemcsak állatokkal, hanem emberekkel is dolgoztál. Milyen volt Reese-zel dolgozni?
Pattinson: Van benne valami. Ő csak az az őszintén kedves személyiség. Nem tudom, hogy törekszik-e arra, hogy ilyen jó kisugárzása legyen, de ez a hangulat kihatással volt az egész forgatásra. Teljesen más volt az egész, ha nem volt ott. Minden gyereket és állatot lehengerelt. Ez hihetetlenül megkönnyítette a dolgom – minden reakcióm az ő briliáns munkáját tükrözte. Nagyon klassz és csak… soha, de soha nem volt zavaró. Istenem, ez a legrosszabb jellemzés, nem igaz?

EW: A 2004-es Hiúságok Vásárában a fiát alakítottad, de a karakteredet végül kivágták a filmből.
Pattinson: Igen, ez az én nagy áttörésem. [Nevet.] Nekem és a legjobb barátomnak [Tom Sturridge] ez volt az első munkája, egymás után következő jeleneteink voltak. Elmentünk [a premierre], az ő jelenete benne maradt a filmben, az enyém viszont nem. Erről, pedig elfelejtettek szólni. 5 évig féltékeny is voltam rá.

EW: Abból az időből Te és Reese emlékeztetek egymásra?
Pattinson: Igen, teljesen. Nem, valójában nem is tudom, hogy mit hordok itt össze. Csupán két napot dolgoztam vele. De arra emlékszem, hogy nagyon kedves volt velem. Nem tudtam, hogy mit csinálok. Nagyon berezeltem. Ez volt az első alkalom, hogy elfelejtettem a szövegem, ez annyira megijesztett, hogy soha többé nem hagytam, hogy ez előforduljon. Volt egy jelenetünk, ahol elkezd sírni – amint elkezdtük, azonnal megjelentek a könnyek… és egyszerűen nem jutott semmi az eszembe. Majd azt mondták, hogy „Ennyi!”, és abbahagyta a sírást. Én meg, „Hogy csinálta ezt? Ez nem ér. Én is meg akarom tudni ezt csinálni!”

EW: Úgy érzed, hogy egyre jobb leszel, vagy legalább magabiztosabb az egyes filmekkel?
Pattinson: Azt hiszem, igen. A kimerültség szintén segít. Folyamatosan a félénkség zavarában vergődöm, mivel nem színésznek tanulva nevelkedtem. Tavaly év elején forgattam a Bel Ami-t, rengeteg próbánk volt, ott volt az a testbeszéd dolog is, és annyira begörcsöltem, hogy más színészek előtt kell ezt csinálnom. Ők viszont nem zavartatták magukat! A valaha élt legnagyobb idiótának éreztem magam.

EW: Úgy véled, hogy valóban nem zavartatták magukat, vagy csak megtanulták, hogy kell elrejteniük azt?
Pattinson: Azt hiszem, tényleg nem. Nézve a többi színészt – ha a rendező azt mondaná, „Csak fuss körbe sikítozva!”. Én úgy reagálnék, hogy „Um, ne!” [Nevet.] A többiek viszont felpattantak volna és elkezdtek volna sikítozni, és mind imádták volna! Én meg, „De ezt hogy lehet szeretni?” Szeretném szeretni. Szeretnék dőzsölni, kitörni a saját testemből. Úgy érzem, mintha saját magamat gátolnám.

EW: Majdnem végeztél a The Twilight Saga: Breaking Dawn első és második részének forgatásával. Már hosszú ideje dolgozol ezen.
Pattinson: Szó szerint úgy érzem, mintha egész életem során ezt csinálnánk. [Nevet.]

EW: Sok őrült dolog történik ebben az utolsó két felvonásban – ne is beszéljünk a félvámpír gyermek horrorisztikus születéséről.
Pattinson: [Nevetni kezd.] Tényleg néhány érdekes történésnek leszünk szemtanúi – nagyon, nagyon, nagyon különöseknek. De ez nagyszerű. Egy nagy mainstream film esetén talán ez a legkomorabb, leghomályosabb történetvezetés és mindenképpen „outside the box” típusú, azaz nem mindennapi. [Szerintem] ez egy horrorfilm. Már láttam néhány részt belőle, és nem világos számomra, hogy lesz ebből PG-13 besorolású film… hacsak ki nem vágnak mindent belőle. [Nevet.]

EW: Harry Potter sorozat a végére szintén eléggé sötétté vált.
Pattinson: De a Harry Potter-ben ezeket a dolgokat meg tudod szépíteni. Itt pedig a fő történeti kulcspontok a legfurcsábbak és a legzavaróbbak. [Nevet.] Kíváncsi leszek, hogy milyen szlogennel fognak ennél előállni.

EW: Hogy fogod te, a stáb és a szereplőgárda megünnepelni a széria végét?
Pattinson: A befejezés után közvetlenül sajtókörútra kell mennem [a WFE miatt].

EW: Furcsa, hogy a forgatásról egyenes egy másik filmet mész promótálni?
Pattinson: Néhány héttel ezelőtt, interjúkat adtam, én meg. „Hát igen, szóval itt ez a srác, vemhessé tesz egy elefántot, az pedig világra hoz egy pandát.” [Nevet.] Egy vámpírelefánt baseball játékosról szól! A Vizet az Elefántnak megkönnyebbülés volt számomra, nem kellett a [Twiligt-os] sminket és a kontaklencséket viselnem… Ó Istenem, boldog leszek, ha az utolsó párnál fogunk tartani.

EW: Akkor nem is annyira kényelmesek?
Pattinson: Éppenséggel valamiféle plasztik robbanóanyag jól jönne, át akarom őket valami mássá formálni, annyira meg tudnám ezeket semmisíteni. Ez annyira kínos nekem – annyi év után minden egyes reggel ez még mindig kihívást jelent. Mindenki más kitalált valami módszert, hogy betegye őket, de nekem két ember segítségére van szükségem, mert egyedül egyszerűen nem tudom felhelyezni [a kontaklencséket].

EW: És miután végeztél az Elefántok sajtókörútjával, egyenesen a David Cronenberg által rendezett Cosmopolis felé veszed az irányt?
Pattinson: Igen, nagyon izgatott vagyok, egyúttal ki is vagyok. Nem lesz felkészülési időm, egy Don DeLillo könyv alapján készül félig ismeretlen dialógusokkal megspékelve, és egy kicsit dolgoznom kell a testemen is. Egyikét játszom ennek a világ-urai-típusnak, plusz a testzsír indexemnek is 6% körül kell lennie… ami azt jelenti, hogy nagyjából 70%-ot kell elveszítenem. [Nevet.]

EW: Szóval ez edzőtermet jelent.
Pattinson: Csak mellőznöm kellene a sörözést. A Breaking Dawn elejére formába kellett magam hozni, mert le kellett vennem a pólóm. Mikor elkezdtem edzeni, teljesen megőrültem érte. Ez volt az egyetlen téma, amiről beszélgetni tudtam másokkal. Úgy voltam, hogy „Megtartom ezt az állapotot, szóval ezután bármilyen filmet is csinálok kigyúrt leszek.” De valójában az utolsó félmeztelen jelenetem után, elkezdtem megint [utánozza, ahogy mohón fal] ezt a nyami, nyami, nyami evést. De elfelejtettem, hogy még hátra van egy póló nélküli felvétel, és látható is lesz – egyértelműen [felszívja magát, kidülleszti a hasát és az arca puffadt lesz].

EW: Küldtek már neked vígjáték forgatókönyvet? Mert nagyon vicces vagy, és nem tudom, hogy az emberek tisztában vannak-e ezzel.
Pattinson: Ez különös. A vígjáték félelmetes. Van néhány vígjáték-forgatókönyv, de a leginkább jókat komikusoknak írják. Van pár dolog… három olyan volt, amit igazán bírtam, de az ügynökeim nem hagynák, hogy elvállaljam őket. [Nevet.]

EW: Miért nem?
Pattinson: Mert aaaaanyira bolondok. [Nevet.]

EW: A teljesen más jellege miatt?
Pattinson: Ezért akarom megcsinálni. Azt hiszem ez az egyetlen út, hogy megcsináld: olyan felfogásodnak kell lenni, hogy „Rendben, ugrok egyet a holdon.”

EW: De ha egyszer az Alkonyat véget ér, nem csinálhatnál azt, amit csak akarnál?
Pattinson: De, csinálhatnám. Ugyanakkor úgy vélem, hogy az embereknek hihetetlenül rövid idő áll rendelkezésükre, és igazából soha nem tudod megjósolni, hogy a közönség mire vágyik vagy éppen hogyan lehet életben tartani egy karriert, azonkívül, hogy csak azt csinálod, ami szerinted klassz. De általában, ami szerintem király, azt más utálja.

EW: Azt hittem, hogy elég biztosíték van már mögötted, szóval csinálhatsz pár ilyen jellegű dolgot.
Pattinson: Tudom, de aztán hirtelen mászhatsz vissza a stúdiókhoz, azt mondogatva „Kérem, kérem, kérem! Bármit megcsinálok, a legidiótább rom-com-ot, amit csak kitaláltok!” [Nevet.]

EW: A The Hunger Games/Az éhezők viadala castingja is hasonlóan izgalmas, mint anno a Twilight-é volt. Meglepőnek találod? Ismered egyáltalán a könyveket?
Pattinson: Tavaly ismerkedtem meg vele, de nem tudtam, hogy ilyen népszerű a világon. Ez jó! Jó film lesz.

EW: Részt vennél ismét egy ekkora franchise-ban, tudva a következményeket?
Pattinson: Részt. De jó lenne több energiát belefeccölni. Abban, hogy részese vagy egy franchise-nak egyetlen szörnyű hátulütője van… nos, nem is szörnyű… de az, szörnyű… hogy egyre nagyobbá és nagyobbá válik, és eléggé nehéz kitörni belőle. Mikor ugyanazt a szerepet játszod, hirtelen nem alakíthatod teljesen másként. Elvész egy kicsit a kreativitás… kényszere.

EW: Kihez fordulsz tanácsért, mikor kiválasztasz egy filmet?
Pattinson: Ezekben a dolgokban nagyon adok az ügynököm és a menedzsereim szavára, de legtöbbször el szoktam küldeni a szüleimnek is. Valamint a nővéreimnek is. Mindig ugyanazoknak az embereknek.

EW: Hol van az otthon? L.A.-t egyáltalán még annak érzed?
Pattinson: Néha. Akkor kezd hiányozni, mikor magam mögött hagyom. De minden városban, nagyjából 2 hónapig van nyugtom – azután felüti a fejét a paranoia. Mikor volt egy házam itt, csak arra vártám, hogy mikor tudják meg. Szeretnék egy saját alkást, de emiatt állandóan rettegnék. Folyamatosan azon járna az agyam, hogy mikor jön valaki és viszi el a dolgaimat.

EW: Szerinted a Twilight befejeződésével, 2012-ben végre normálisabb életet tudsz élni?
Pattinson: Vicces, hogy 2012-ben ér véget. Ezzel fog a világ bevégeztetni. De, uhm, nem tudom. Azt hiszem a legtöbb ember az ismeretét a magazinokból és egyebekből szerzi. A pletykák már nem fognak működni – ezeket mindig összekombinálják a Twilight-tal, szóval ha egyszer vége lesz, már nem tudják a film promójával összehozni, és azt hiszem ezzel vége lesz. Mert visszataszítóan unalmas életem van.

A fotósorozatot Reese Witherspoon-ról és Robert Pattinson-ról James White készítette Los Angeles-ben, 2011. március 19-én az EW számára.

Lábjegyzet
*Elefánt a szobában kifejezés átvitt értelme: Van egy méretes probléma az életembe, ami mindenkinek majd kiveri a szemét valamiért azonban úgy tesz mintha észre se venné.
** A WaterforElephantsFilm.com-nak Tai emberi anyukája, Kari elmondta, hogy az elefánt felismerte Rob-ot a fotózás alkalmával: „A kapcsolatuk Tai-jal igazán bámulatos. Más-más időpontban érkeztek, de mindkettőjük újta egyenes Tai-hoz vezetett. Nincs kétség afelől, hogy mindkettőjükre emlékszik. Rob-nak egyáltalán nem kellett emiatt aggódnia. Tai azonnal elkezdte átkutatni Jelly Beans cukorkákért. Tai egészséges ételeket eszik, úgy mint répát és almát, de Reese elküldött valakit némi édességért és azt kapta meg végül [az elefánt].”
***Steadycam: Gépesített hámmal az operatőrhöz rögzített kamera, mely csökkenti, vagy teljesen eltünteti az operatőr mozgásából adódó rázkódást.

1 megjegyzés:

Jó volt ez a riport! :)

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More