About this blog

2009. november 30., hétfő

Twilight Watch: Női vámpírok - Elizabeth Reaser

Egy hét van hátra a New Moon bemutatójáig. A korábbi vámpírokkal történő interjúinkat követve – Kellan Lutz (Emmet Cullen) és Peter Facinelli (Dr. Carlisle Cullen) – utolértem a Cullen klán női tagjait. Először Elizabeth Reaser-t, aki Esme Cullen-t alakítja. Reaser telefonon keresztül beszélt velem a harmadik Twilight film, az Eclipse forgatásakor, csak percekkel azelőtt, mielőtt egy kulcsfontosságú jelenetet forgatott volna a Cullen házban. Itt van, mit mondott barátnőjéről, Nikki Reed-ről, a Juilliard-ról, a Hollywood-ba való vándorlásáról és Jay-Z iránti megszállottságáról.

Általában mit csinálsz a forgatás szünetében?
Az idő többségében Nikki és én leginkább körbe-körbe szaladgálunk, kaját keresünk, nevetünk, és megvicceljük egymást – nagyjából ennyi.

A Twilight őrület befolyásolta azt, ahogy, mint csapathoz illik, hatottatok egymásra?
Arra rájöttem, hogy jobban megismertük egymást, mint ahogy ez általában egy filmforgatáson történik. Nehéz kapcsolatban maradni az emberekkel, és az évek során valahogy tovább lépsz. Ezen a héten, visszajöttünk a forgatás helyszínére, és inkább családként tekintünk egymásra, mintsem barátokra.

Milyen volt a munka ugyan azon a karakteren, de különböző rendezőkkel?
Tetszik. Azt hiszem az egyik jó oldala annak hogy színész vagy az, hogy különböző rendezőkkel dolgozhatsz együtt és látni, hogy hogyan dolgoznak, mi a szenvedélyük. Mindannyiuknak különböző ötleteik vannak a karakteredről. David-nek [Slade] nagyon érdekes elképzelése van Esme-ről. David nagyon szenvedélyes vele kapcsolatban, szerinte ő nem csak egy kedves, aranyos lány; Esme még mindig egy vámpír és hegyi oroszlánokat tép szét az éjszaka közepén és szívja ki a vérüket. Ő még mindig egy vadállat valamilyen szinten. Vicces ilyen szemszögből gondolni a karakterre.

Mit csináltál, hogy felkészülj Esme karakterére? Min dolgozol még mindig, hogy fejleszd a karakterét?
Amikor nálad van az anyag [a könyveknek] már Stephenie elképzelései is ott vannak a lapokon. A legtöbb innen jön; Esme-nek nagyon sok háttértörténete van. Igazából annyi minden van az interneten, amit igazán érdekesnek találok mert ők [a Twilight blogosok] írnak a karakteredről, írnak mindenki karakteréről. Nagyon lenyűgözőnek találom. Még a Youtube-on is, van valamiféle beszámoló Esme-ről vagy Carlisle-ról és az ő kapcsolatukról és ez egyszerűen igazán érdekes.

Mi az az egy dolog ami a leginkább megváltozott a Twilight forgatása óta?
Nem sok minden változott. Itt Vancouver-ben más – nagyon sok rajongó van jelen. Én egy nagyon privát ember vagyok, és még sosem volt ennyi párbeszédem [a rajongókkal] az utcán. Szóval ez egy teljesen más tapasztalat a számomra.

A karriered változik ennek hatására?
Nem tudom, mindig nehéznek találtam ezt megállapítani. A karrierem biztos, érdekes, furcsa, frusztráló, mókás utazás volt mindig is. Soha nem volt meg az az egy dolog, ahol egyszer csak az egész életem megváltozik. Nagyon biztos volt.

Jelentkeztél a Juilliard-ra. Láttad valaha előre, hogy egy ilyen kulturális jelenség részese leszel?
Nem! Igazán akartam színdarabokban játszani kislánykorom óta. A Juilliard-ra akartam menni és tanulni, de út közben beleszerettem abba, hogy filmeket és tévés műsorokat csinálok. Még most sem tudok igazán ennek a filmnek az emberekre gyakorolt hatásának a mélyére hatolni. Csak az utolsó néhány héten jöttem rá, hogy ez a film egy igazán jó fogás. Két héttel ezelőtt az csapott meg, hogy mennyire izgatottak a rajongók. Mindig nagyon meglepő. Folyamatosan megdöbbent.

Szerinted visszamész még a színpadra?
Remélem. Már egy ideje keresek egy darabot. Az utolsó darab amit csináltam a Williamstown-on volt; Caryl Churchill – Top Girls nevű darabja volt. Az idegesség miatt minden este fizikailag beteg voltam, de nagyon várom, hogy egy másik darabban játszhassak.
Van most jelenleg valamilyen könyv, amit olvasol vagy valamilyen zene, amit hallgatsz az Eclipse forgatása alatt?
Jay-Z új albumának a megszállottja vagyok; nem tudom abbahagyni a hallgatását. Mindig körbe-körbe táncolok a lakásomban Jay-Z-re, és Nikki meg én egyszerűen csak megőrülünk. Jelenleg csak újságot olvasok mert nagyon zavart vagyok. Nem tudok elmerülni egy könyvben. Ez egy kicsit frusztráló.

Láttad már a New Moon-t?
Imádom. Szerintem Chris Weitz egy nagyszerű rendező, és az érzékenysége – nem is igazán tudom, hogyan kéne kifejezni – ő csak, ő egy nagyon érzékeny, érdekes srác. A film annyival másabb, mint a Twilight, a könyv is annyival másabb, szóval úgy érzem igazán meg tudta ragadni. Taylor annyira nagyszerű; igazán belenőtt Jacob karakterébe. Nagy hatással volt rám.

Melyik jelenetet szeretted forgatni?
Élveztem a születésnapos jelenetet forgatni. Jó móka volt mert veszélyes.

Mielőtt mész, egy szóban tudnád jellemezni a Cullen-éket alakító színészeket Nikki Reed-del [Rosalie Hale] kezdve?
Komikus!

Jackson Rathbone [Jasper Hale].
Eredeti.

Kellan Lutz [Emmett Cullen].
Testvér

Rob Pattinson [Edward Cullen].
Okos.

Ashley Greene [Alice Cullen].
Tapintatos.

Peter Facinelli [Dr. Carlisle Cullen].
Bátor.

Kristen Stewart [Bella Swan].
Őszinte.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More