About this blog

2009. november 29., vasárnap

Alex Meraz a rossz fiú Paul-ról, az edzésekről és a rajongóbázisról

Ezekben a napokban a 24 éves Alex Meraz, aki Paul-t alakítja az Újholdban – az egyik legrobbanékony falkatagot – mossa kezeit. Ugyanis az Újhold bevétele rekordot döntött múlt hétvégén – a színész ismertebbé vált mint volt valaha. És ez Meraz-nak hatalmas változás hiszen előtte csak kis indie filmekben szerepelt, és egy kisebb szerepe volt a 2005-ös The New World-ben. De időt tudott szakítani arra, hogy elbeszélgessen az EW-vel a native amerikaiak filmszerepeiről, felkészüléséről Paul szerepére illetve arról, hogy miért nem fog soha igazi filmcsillaggá válni.

Entertainment Weekly: Mostanában valószínűleg az őrület vesz körül, egyik premierről a másikra rohansz.
Alex Meraz: Igen, voltaképpen ilyen. Rengeteg rajongóval találkozok, és sok különböző emberrel kell kezet ráznom.

EW: Rajongója voltál a könyveknek mielőtt megkaptad a szerepet?
AM: Nem. Valójában nem tudtam hogy mi ez. Elmentem az arizonai Borders-be és mindenhol ezt láttam, mivel Stephenie (Meyer) is onnan származik. Mindenhol a kezet láttam a piros almával. És akkor még nem tudtam, hogy mi ez az egész, amíg ki nem jött és sikeressé nem vált. Ezután arra gondoltam, hogy szeretnék ebben megkapni egy szerepet.

EW: Mi a helyzet a filmmel, az is arra késztettet, hogy a franchise részesévé akarj válni?
AM: Tény, hogy először ebben láthatod a native amerikaiakat kortárs megvilágításban. Ez nem időszakos alkalom. Csináltam már más független filmeket, amikben olyan dolgokat kellett csinálni, mint lóháton ülni egy ágyékkötőben miközben huhogni és kiabálni kellett. Tényleg nagyon jó tudni, hogy ez az általános kép, de most a native amerikaiak a rivaldafénybe kerülnek.

EW: Native amerikai vagy, így valószínűleg ez üdítő számodra.
AM: Bizony az volt. Én személy szerint megdöbbentem, mikor a könyvekben hatalmas részt képviselnek a native-ok. Ott volt az egész farkas falka, nem is tudtam hogy mekkora egy falka míg el nem olvastam a könyvet. Ledöbbentetett, hogy az emberek figyelmét ez az egész felkeltette, tudod mit gondoltam? Szóval azt, hogy ’Hűha, ez bámulatos. Részt akarok venni egy ilyenben mint ez.’

EW: Mit kellett csinálnod a meghallgatáson? Elő kellett adnod egy bizonyos jelenetet?
AM: Nos először a falka vezető, Sam Uley szerepét pályáztam meg. Egy egész jelenetet adtunk elő a könyvből amit kijelöltek, mert semmit sem adhattak ki a forgatókönyvből. Tehát az a jelenet volt, amikor Emily-ék házában vagyunk és rájövünk hogy Victoria – aki vámpír – öl a rezervátum területén. Szóval ebben a jelenetben a vezetőt játszottam és mondtam a többieknek hogy mit csináljanak. Az volt ebben a nehéz, hogy a könyvben Sam-et 6”4’ magasnak és mély hangúnak írják le. Tudod, mint egy igazi vezetőt. De én 5” 11’ magas vagyok. És nincs mély hangom. Megpróbáltam úgy eljátszani, mintha ilyen tekintélyes kisugárzásom lenne. Aztán szerencsére, Joseph azt mondta: „Próbáljuk meg ezt.” És csak egyetlen egy egyszerű sort adott oda. Egy bevezető mondatot mondott előtte, ami ez volt: „Gyere be Bella, nem harapunk.” Bele kellett néznem a kamerába és ezt kellett mondanom: „A magad nevében beszélj.” De ahogy előadtam az nagyon szemtelen volt. Csókot dobtam, egy kacsintás kísértében. Mármint, tényleg szemtelenül. Ez volt az egyetlen sor volt az alapja annak, hogy megkapjam Paul szerepét.

EW: Csak egyetlen egy sor, uh?
AM: Igen, tudod megmutattam a színjátszásom egy szeletét, azt hiszem. (Nevet.) Klassz volt. Igazán boldog voltam. Egy nagyon szervezett eljárás volt. Mikor elolvastam a könyveket, eksztázisban voltam. Ez az a szerep, amit szívesebben játszok. Pajkosabbat és izgalmasabbat. Egy rossz fiút, tudod?

EW: Tettél valamit a meghallgatás előtt, hogy felkészülj a szerepre?
AM: Sok munkám van benne. Nagyon keményen edzettem. 20 font izmot szedtem fel a meghallgatásra.

EW: Tehát mindannyian megizmosodtatok.
AM: A többiek nevében nem beszélhetek. Azt hiszem Chaske is edzett, mert nagyon vékony volt előtte, de úgy kigyúrta magát mint egy alfa. De ami engem illet, teljes mértékben a meghallgatás miatt edzettem. Mert láttam képeket Taylor-ról és azt gondoltam, szent szar, fel kell turbóznom magam. Szívvel-lélekkel küzdött ezért. És soha nem tudhatod, ugyanis a kamera nagyobbnak mutathatja az embereket, és nem biztos hogy ilyen nagy volt, de nem akartam kockáztatni. Hasonlóan akartam kinézni mint ő, csak az összehasonlítás véget. Ez az ami járt az eszemben: a módja ahogy kinéz, ez a mód az út ahhoz hogy beválasszanak a falka tagjának.

EW: Miközben részese lettél ennek a filmnek, tudtad hogy az emberek megőrülnek ezért a franchise-ért, igaz?
AM: Persze. Teljes mértékben. Tudtam hogy egy hatalmas jelenség. És utána már amiatt aggódsz, hogy „Remélem, elfogadnak.” Mivel az egyik hátránya, hogy vannak rajongói, akik olvasták a könyveket és elképzelték már, hogy az egyes karaktereknek hogyan kellene kinézniük. Szóval, ha nem illesz az elképzeléseikbe, akár szabotálhatnak is. Rosszakat mondhatnak rólad a neten. Olyasmit csinálhatnak veled, mint anno Rob-bal. Nem szerették, ahogy Rob kinéz. De megértem, mi volt a bajuk, mást képzeltek el a szöveg miatt a film kikerülése előtt. Nem tudtak mást elképzelni. De elmentek megnézni, hogy milyen lett. Ez történt a Twilight-tal is. Utálták Rob-ot, azután megnézték a filmet, és most Rob az egyik legnagyobb vágyódásuk tárgya.

EW: A rajongók kritizáltak elsőre?
AM: Olvastam néhány dolgot. Az első hónapban megszállottan kerestem rá magamra a neten és a Google-ön. De Chris Weitz egy kis tanáccsal látott el minket. Azt mondta: „Rendben. Beszélnünk kell erről. Tudom hogy mit fogsz csinálni: az első hónapban keress magadra, de azután töröld ki ezt az életedből. Google-öz magadra, de azután állj le. Mert ha nem, az fog történni hogy beleőrülsz abba, amit egy 12 éves írt rólad a neten.” És ez igaz is. Az első hónapban ezt tettem, és sok jó visszajelzést kaptam. De azután elkezdtem más jelzéseket kapni, amik vadak voltak. Mint például „Egyáltalán nem neki kellene Paul-nak lennie. Nem úgy néz ki mint Paul. Úgy néz ki mint a túlságosan szépfiúk.”

EW: Nos ez nem túl rossz. Úgy nézel ki mint egy szépfiú!
AM: Nos csak azt gondoltam: „Ezt hívják színészetnek, édes.” Mikor elkezdesz visszabeszélni a számítógépednek és rájössz: „várj egy percet. Ez rossz.”

EW: Milyen fajta reakciókkal találkoztál eddig?
AM: Eddig nagyszerű volt. Mindig nagyon hálás vagyok mikor rajongókkal találkozom. A premier hétfőn volt, az előtte lévő péntek este már az emberek elkezdtek gyülekezni. Szóval kimentem hozzájuk és találkoztam néhányukkal, ahol sátoroztak. Mert mindig nagyon jó dolog ilyesmit látni.

EW: Feldobódtak, hogy láthatnak téged.
AM: Igen. De mókás volt, mert viccelődtem a körülöttem lévőkkel miközben ők le voltak döbbenve hogy ott vagyok. Mint például „Mit csinálsz itt?”, erre ezt válaszoltam „Nem tudom! Leugrottam a sarokra egy kis tejért és végül ebbe futottam!” De klassz volt. Egész idő alatt autogramot osztogattam. Nagyon hálás és izgatott voltam hogy a rajongók ott voltak. Ez egy kialakult rajongótábor.

EW: És most hogy a film box office rekordot döntött, egyre több ember fog felismerni téged.
AM:Ezt már megtapasztaltam. Kiugrok valamiért, és hallod ahogy az emberek sugdolóznak.

EW: És ez fáraszt téged?
AM: Nem tudom. Ez a dolog kissé paranoiás tesz, csak mert hallom hogy az emberek erről beszélnek, arra gondolok hogy valami történik. Elfelejtem, hogy egy nagy filmben szerepelek. Remélem hozzá fogok szokni ehhez, abban az értelemben hogy nem fogom úgy érezni mintha mindig egy WC papír tapadt volna a cipőm talpára.

EW: Szóval most fejezted be az Eclipse forgatását.
AM: Igen. Nem tudjuk, hogy mikor csináljuk meg a Breaking Dawn-t. Főleg most. Már őrült másfél hónapja promózzuk a filmet. És arra gondolok „Nos, még a másikat is végig kell csinálnunk.” Most nem igazán akarok tudni a Breaking Dawn-ról. Egyszerre csak egy filmmel foglalkozok.

EW: Mi a következő lépés számodra miután a Saga véget ér?
AM: Mielőtt az Újholdban szerepeltem volna, harcoltam a meghallgatásokért. Most már sokra elhívnak. Boldog vagyok emiatt. Valójában egy akciófilmet szeretnék megcsinálni. Azon típusú srácok közé tartoztam, akik sok párbeszédet tartalmazó filmeket akarnak csinálni. De most, hogy láttam az Újholdat, rájöttem hogy el tudsz érni nagy dolgokat az életben, mint például egy hatalmas farkassá átváltozni, úgy értem hűha szeretnék egy akciófilmet megcsinálni. Ugyanis tanultam harcművészetet. Szóval bármilyen filmet, ami azzal jár hogy fegyver lehet a kezemben és rengeteg embert megölhetek.

EW: Szóval ez azt jelenti, hogy izmosnak kell maradnod.
AM: Biztos vagyok benne, hogy minden filmben lesz olyan, hogy „Rendben ez az a jelent amiben széttéped a pólód.” Soha sem tudom majd magamon tartani a felsőmet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More