About this blog

2011. szeptember 17., szombat

Los Angeles Times - Egy új kezdet

Taylor Lautner számára az Abduction az első jelentős lépés, hogy megalapozza a Twilight utáni karrierjét. Reméli, hogy ez a film elindítja az akciósztárság irányába, míg a Lionsgate abban bízik, hogy a szállítani fogja a kedvező box office eredményeket.
Írta: Amy Kaufman, Los Angeles Times
2011. Szeptember 18.

Taylor Lautner úgy vélte, biztonságban van. A tizenkilenc éves színész – akit leginkább a milliónyi filmőrült, mint az összetört szívű vérfarkasként, azaz Jacob Blackként ismer a Twilight szériából – szüleivel közös, valenciai otthonából (Hollywoodtól 30 mérföldre található északra) vezetett egy belvárosi Los Angeles-i szállodába. Egy interjúra érkezett, amely során majd az új akciófilmjéről, az Abductionről beszélgetünk. Amit John Singleton rendezett hat év után, egyfajta Bourne-szerű film, de tinédzser köntösbe öltöztetve. Ebben Lautner egy középiskolást alakít, aki menekülésre kényszerül miután felfedezi, hogy szülei a múltját illetően súlyos titkot őriznek.

A tetőtéri találkozóra azért esett a választás, mert félreeső helyszín, de amint Lautner rendel magának egy jegesteát észrevesz egy betolakodót, amitől észrevehetően feszülté válik. „Azt hiszem, most láttam egy paparazzit ott,” mondja miközben összeráncolja szemöldökét. „Határozottan az volt, felismertem az arcát. Szerintem láttam már őt.”

Habár az említett fotós nem tűnt fel ismét, Lautner a beszélgetés hátralévő részében úgy tűnik résen van – talán Abduction-ös karaktere, Nathan kalandjai során ragadt rá némi egészséges paranoia vagy esetlegesen ezzel fedi fel saját belső küzdelmét a hírnév csaknem felfoghatatlan szintjével, amellyel ilyen fiatalon meg kell birkóznia.

Úgyszólván állandó készenlétben áll az utóbbi három évben, mióta az első Twilight film őt és szereplőtársait, Kristen Stewartot és Robert Pattinsont a popkulturális rivaldafény közepébe nem emelte. Stephenie Meyer természetfeletti-tini-romantikus bestseller regényéből készült három filmadaptáció világszerte több mint 1,8 milliárd dollárt keresett a mozipénztáraknál. Ennek eredményeként Lautner – híres cizellált hasizmaival együtt – a tinédzser lányok szobáinak falának legfontosobb kiegészítőjévé vált. Napjai vérfarkasként meg vannak számlálva, bár a kétrészes Breaking Dawn finálé első része ezen év November 18-tól látható, míg a második rész csak jövő év végén fog debütálni a mozikban. Most Lautner Twilight utáni életére koncentrál, a jövőre vonatkozóan határozott tervei vannak: szeretne akciósztárrá válni úgy mint Tom Cruise vagy Matt Damon. Ez a karrier, amennyiben sikerül elérni, kétségtelenül évekig a rivaldafényben tartaná őt. Az Abduction sikere avagy bukása lesz az első jel, hogy vajon el tudja e érni célját. Ahogy Singleton megfogalmazta: „Ez a film azt a célt szolgálta, hogy megmutassa - Taylor el tud a hátán vinni egy filmet – hogy ő egy igazi sztár.”

A karate kölyök

Mint a Michigani Grand Rapids-ben felnövő gyerek, Lautner bálványozta a sportsztárokat, karatézni tanult és beutazta az országot, hogy harcművészeti versenyeken vegyen részt. (11 éves korára háromszoros junior világbajnoknak mondhatta magát.) Karate edzője – az egyszeri színész, aki a Power Rangers televíziós szériájában szerepelt - arra biztatta őt, hogy Hollywoodban folytassa karrierjét. „Ezzel úgy voltam, hogy ’Wow, színészkedés. Ez egy különös ötlet,’” emlékszik vissza, aki túlöltözött volt - a magasszárú csizmájában, szűk farmerjában és pólójában, amit úgy tűnik arra terveztek, hogy kiemelje bicepszét – egy átlagos interjúhoz. „A szüleim úgy voltak, hogy ’Oké, nos, ha ezt akarod csinálni, Michiganban ezt nem művelheted. Los Angelesbe kell költöznünk.’ Nem gondoltam akkoriban erre, mint lehetőség. Még mindig nem tudom akkor mit gondoltak vagy miért cselekedtek így, de ma már nem tudok eléggé hálás lenni és köszönetet mondani nekik, hogy ilyen kockázatot felvállaltak.”

Lautner apja, Daniel - korábban mint légitársaságoknál dolgozó pilóta - igazán érintett fia karrierjében. Az Abduction esetén mint producer működött közre – a színész azt mondta, hogy apja segített neki „a dolgokat sínen tartani, mikor én nem voltam elérhető. Feltétlenül nagy segítségemre volt, mert amikor forgattam a karakteremre akartam koncentrálni amennyire csak lehetséges.” Amikor először hallott az Abductionről azután volt, hogy a második Twilight film, a New Moon 2009-ben mozikba került – abban az időszakban mikor számos lehetséges filmtervben lebbentették meg a nevét. Aláírt a Max Steel-re és a Stretch Armstrong-ra, amik népszerű játékok főhősök történeteit feldolgozó filmek lennének – de utóbbiból kilépett menetrendütközésekre hivatkozva. (Habár az Armstrong-nál mindig számítanak rá, hiába áll az Universal projektjének forgatókönyve átírás alatt.) Lautner azt mondja, hogy az Abduction azért keltette fel az érdeklődését, mert a szerep nehézségek elé állítaná. „Nem tudom miért - amennyire csak tudom - de mindig keresem a kihívásokat,” mondja egy határozott vigyor kíséretében. „Plusz, mindig is akciófilm rajongó voltam, olyan színészek rajongója, mint [Matt] Damon és [Harrison] Ford. Amit az ő akciófilmjeikben szeretek, hogy azok nem csupán akciófilmek. Olyan karakterek bőrébe bújtak, amik hihetetlen dolgokon mennek keresztül.” Singleton azt kérte a színésztől, hogy nézze meg Cruise filmes életművét – kezdve a ’Született Július 4-én’-től a ’Különvélemény’-ig – valamint még Ford-ot A szökevény-ben és Robert De Niro-t Dühöngő Bikában.

 „Olyan voltam mint egy filmes iskolai tanár, beszélgettünk egy hős ismérveiről,” mondja Singleton. Fizikailag felkészülve a filmre – amit múlt évben 51 napon át forgattak Pittsburgh-ben – Lautner megtanulta, hogyan kell motorozni, valamint fárasztó box és birkózó edzéseken vett részt. Ez a szerep megengedte számára, hogy megmutassa van érzéke a kaszakadőrmutatványok elvégzéséhez. Kétségkívül ez az ő kísérlete arra, hogy kilépjen a tinédzser szívtipró státuszából, amely eddig Twilight-os kollégáit próbára tette.

Stewartot jövőre az egyik Hófehérkés feldolgozásban láthatjuk viszont, mint címszereplő, de a színésznő eddig úgy döntött, hogy javarészt független filmekben vállal szerepet, amiket viszont a franchise rajongói kevésbé támogattak. Pattinson eddig szintén hasonló pályát járt be. A legnagyobb Nem-Twilight-os sikere a Vizet az Elefántnak volt, egy romantikus dráma, amelyben Reese Witherspoon oldalán szerepelt, és amely idén tisztességes 117 millió dollárt kasszírozott világszerte.

„A filmipar vérfrissítést akar,” mondja Singleton. „Olyas valakit akarnak, aki köré filmeket lehet építeni. Szóval alapvetően Hollywood valamiképp, de szurkol Taylorért.” 

A Lionsgate-nek szüksége van a sikerre

Az Abduction nem csupán Lautner számára fontos, hanem a stúdiónak is, azaz a Lionsgate-nek, amely a film mögé állt, és ami az elmúlt hónapokban azért küzd, hogy sikert érjen el. Arnold Schwarzenegger 80-as évekbeli filmjének, a Conan, a barbár költséges remake-je Augusztusban megbukott, valamint az ebben a hónapban bemutatott vegyes-harművészeti dráma a Warrior csupán 5,2 millió dollárral nyitott az igen kedvező kritikák ellenére.

A Lionsgate körülbelül 35 millió dollárt költött az Abductionra, és Lautnernek nagyjából 5 millió dollárt fizettek a részvételéért – a tét, hogy vajon jó nyitányt tud-e produkálni a már meglévő Twilight rajongói bázis nélkül. Noha a felmérések azt mutatják, hogy a film erős érdeklődést indikál, főleg a tinédzser lányok körében. A nyitónapon a Twihardok beáramlása után, meglátjuk, hogy ki mások fognak – ha fognak – jegyet váltani a filmre.

„Ez a film abszolút fontos számára – és számunkra,” mondta Joe Drake, a stúdió elnöke. „Nagyon átgondoltuk, hogy miként rakjuk össze a filmet. Egy olyan rendezőt találtuk, aki a fiatal színészekből elő tud csalogatni főszereplőkhöz megfelelő teljesítményt. Majd körbevettük őt veterán színészekkel, úgy mint Sigourney Weaverrel és Alfred Molinával, szóval nem minden rajta múlik.”

A forgatás közben Weaver úgy emlékszik vissza - aki Nathan pszichiáterét alakítja a filmben, - hogy számára nagyon ritkán tűnt úgy, hogy Lautner szenvedne a nyomás súlya miatt. „Hülyültünk a forgatáson – olyan felvételeket csináltunk egy számítógépes program segítségével amiken úgy nézünk ki mint a marslakók, vagy éppen kövérnek tűnünk,” mondta a veterán színésznő. „Nem beszélgettünk Csehovról vagy ilyesmiről. Sajnálom de azt kell, hogy mondjam nem folytattunk mélyenszántó vitákat. De valóban úgy gondolom, hogy egy nagyon normális fiatalember. Ami biztos vagyok benne nagyon nehéz, úgy hogy a rajongók a nyomában vannak...”

Lautner azt mondja megtartani egyfajta normalitást kihívással járt. Tavaly csak 5 hetet töltött otthon – ez az egyik oka, amiért fontolóra veszi egy saját lakás megvételét/bérlését. A helyi főiskolán online levelezés útján 12 kreditet szerzet, de úgy vélte, hogy képtelen megszerezni a diplomáját, amíg a színészi karrierjével foglalkozik.

De megtanulta azt is, hogy miként kezelje azt a figyelmet, ami a rajongók és a pletykaoldalak szentelnek neki. Legyen akár szó szerelmi életéről – Lautner összeboronálták Selena Gomezzel, Taylor Swifttel és mostanában Abductionös színésznőtársával, Lily Collins-szal – a TMZ pedig nyilvánosságra hozta, hogy nyáron egy 2012 SLS AMG Mercedes-Benz típusú feltűnő járgányba ruházott be, amely gullwing (oldalt felnyíló) ajtókkal van felszerelve, és ami több mint 200 ezer dolcsit kóstál. „Hosszú idő kellett ahhoz, hogy elhatározzam magam a megvételét illetően, de ez egy bámulatos autó. Még nem vezettem sokat. Ez egy olyan dolog, amit tartogatsz,” mondja. „A szüleim mindig is takarékosságra tanítottak, és arra, hogy ügyeljek a pénzügyeimre. Reménykedem abban, hogy ilyen vagyok – és hiszem is, hogy az vagyok.”

Bill Condon, aki a Twilight széria befejező két részét rendezte, azt mondta észrevette, hogy Lautner nyilvános megjelenéseire fokozottan figyel. „Nemrég hívtam, hogy nézze meg a film megvágott verzióját, oda ahol a vágást csináltuk, és hirtelen azt kérdezte, ’Oké, de kik lesznek arrafelé?’” mondja Condon. „Végülis eljött, majd a semmiből, a stúdió környékén feltűnt úgy hat lány. Kaptam egy kis ízelítőt abból, amire előzőleg utalt. De úgy érződött, hogy ez mindig ott motoszkál benne – mindig azon agyal, hogy miként kerülje el a megrohamozást.”

Lautnernek még be kell jelentenie, hogy mi lesz a következő projektje, habár azt mondta szívesen dolgozna egy maroknyi filmessel, úgy mint Hollywood nehézsúlyú rendezőjével Steven Spielberggel, vagy akár a kritikusok kedvencével Nicolas Winding Refn-nel, aki a Drive című filmet rendezte.

Lautner optimista azt illetően, hogy a Twilight közönsége követi őt azon új irányba, amelynek nekivág. „Remélem, hogy a rajongók támogatnak abban, hogy teljesen más dolgokat csináljak a franchise-on kívül,” mondja. „De igen, valószínűleg sok forog kockán. Ez megfordul a fejemben, és hazudnék ha azt mondanám, hogy nem érzem a nyomást. De amint ez eszembe jut, megpróbálom olyan gyorsan elhessegetni amennyire csak tudom. Inkább olyan dolgokra összpontosítok, amikre hatással vagyok.”

Pillanatokkal később készen áll, hogy távozzon, néhány rajongóval készít pár fotót, akik a közelben vártak rá, majd egy riportert által szeretne megbizonyosodni arról, hogy a megfoghatatlan paparazzo nem vár e rá. Úgy tűnik még egy kezdő akciósztár sem lehet túl óvatos.

1 megjegyzés:

Tetszik a cikk, nagyon is :) Sok olyan dolgot tudhattunk meg ami új, és nem elcsépelt téma :) köszi csajok a fordítást ;)

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More