About this blog

2010. október 17., vasárnap

Nylon Guys - Jackson Rathbone

SÖTÉTEDÉS UTÁN

Vámpír és harcos a képernyőn, Lost Boy a való életben. Jackson Rathbone-nak van egy sötét oldala, de ez mióta jelent problémát?

Jackson Rathbone első tetoválása a medencéjén található: ahol az I AM LOST felirat olvasható. „A középiskolai barátaimmal közösen csináltattuk,” magyarázza a texasi születésű, egy kicsit patetikusan. „Mindig bajba kerültünk, szóval a suli vezetése a ’The lost boys’ becenevet akasztotta ránk.” Figyelembe véve, hogy az Interlochen Művészeti Akadémiára járt - egy progresszív michigani intézménybe, mely az oktatást kissé szokatlan szemléletben közelíti meg - számos őrült dologban voltak benne. „Fiatal vagy, és azt mondják hogy feszegesd a határaidat és légy kreatív – de csak az órán. Így elkerülhetetlen a bajkeverés,” mondja vállát megvonva. „De semmi igazán rosszat nem tettünk.”
Rathbone jelenleg egy fotóstúdióban ül Brooklyn-ban, de még van 30 percünk mielőtt a színész, akit leginkább Jasper Hale-ként ismerhetünk a Twilight-ból magunkra hagyjon: turnéra indul az együttesével, a 100 Monkeys-zal, melynek következő koncertje Torontóban lesz – és még vannak sokkal fontosabb dolgok amiket meg kell vitatnunk. Különösen azon tapasztalatait, amit M. Night Shyamalan, a Hatodik érzék titokzatos rendezője kapcsán élt át, aki reméli hogy Az utolsó léghajlító sláger lesz az idei nyáron, mely egy akciótrilógia első része.
„Beismerem, előtte rendkívülien féltem,” mondja Rathbone. „Mikor a meghallgatáson voltam, az egyetlen dolog, amit csinálnom kellett az hogy fel kellett olvasnom pár sort, szóval a sötétben tapogatóztam. A következő alkalommal Kal Penn-nel [Kalandférgek, Dr. House] és Nicola Peltz-zel [Kiskarácsony mindenáron], aki a kishúgom alakítja, voltam közös felolvasáson, úgyhogy ez még mindig nem az előadásomról/teljesítményemről szólt – hanem a közös szikráról valaki mással… ez könnyű volt. Következőnek pedig már egy hatalmas medvén lovagolok és megmentem a világot.”
Szünetet tartok, ahogy összeráncolom a szemöldökeimet.
„Rendben,” megadja magát. „Csak egy igazán szőrös nyeregben ültem egy zöld vászon előtt, amint Night kiabál, ’Jön az ellenség!’. De ahogy fent vagy 30 láb magasan a levegőben, nincs időd félni.” Azon idegesség mellett hogy egy kasszasikerben szerepel, Rathbone túlélte az egy hónapos kung fu edzésprogramot, ami felkészítette a film intenzív harci jeleneteire. „Először nem éreztem a lábaimat,” ismeri el, „de utána, olyan volt, mint a bandával zenélni – minden energiámat a szórakoztatásba öltem. Tényleg úgy hiszem, hogy erre születtem – nemcsak a szórakoztató részé miatt; hanem ezen történetek elérhetik, hogy az emberek másként gondolkodjanak a világról.”
Vámpírokról, például? „Nagyjából 30 unokatestvérem van” mondja féloldalas vigyorát felvillantva ismét. „Team Jasper pólókat viselnek, olyasmiket, amiket a bevásárlóközpontokban kapni. Utoljára mikor otthon jártam, azt kérdezték ’Jackson miért nem csillogsz a napon?’” nevetve szünetet tart.
„Azt hiszem, a tetkóim állnak ennek útjában.”

JACKSON RATHBONE: VÁGATLANUL

Lehet, hogy Jackson Rathbone-t a Twilight szériából ismered, ahol Jasper Hale-t formálja meg. Vagy lehet, hogy Jackson Rathbone-t mint a rockzenészt ismered a 100Monkeys-ból. De hamarosan valami másból fogod ismerni – sci-fi akcióhősként M. Night Shyamalan Az utolsó léghajlító című filmjéből, ami egy Nickelodeon anime adaptációja.

Hív valaki is az első keresztneveden, a Monroe-n?
Csak akkor, amikor a törvényekkel meggyűlik a bajom.

Ami… gyakran előfordul?
Nagyon ritkán, igazán ritkán. Manapság már nem kapok annyi büntetést gyorshajtás miatt, de megrögzötten parkolok tilosban.

Tudom, hogy M. Night Shyamalan híres a titoktartásáról. De mit tudnál elmondani Az utolsó léghajlítóról?
Nos, amit el tudok mondani, hogy ez egy bámulatos akciófilm lesz; hihetetlen CGI effektekkel megbolondítva. ILM-mel, az Industrial Lights and Magic nevezetű vállalattal dolgozunk együtt, valóban varázslat amit létrehoznak. Zöld háttér előtt forgattunk, egy Appa nevezetű karakterrel, ami egy nagy bölényszerű repülőmedve. De én csak egy bolyhos/szőrös nyeregben ültem. 15-20 lábnyi magasan volt a földtől. Ez egy ilyen hintázó dolog… mozgatták, a hatalmas vászon meg mögötted. Night elkiáltotta magát, „Rendben, most pedig a levegőt szeled át!” Te meg, „Oké, most átszelem a levegőt.” És igen, repültem, de vettem be semmilyen gyógyszert/drogot előtte.

Talán a forgatáson volt  jófajta alkohol?
Van sajátom! Ugyan már, hiszen délről jöttem. Tudod, szeretem a Jameson Whiskey-t és a Bud Light-ot (amerikai sörfajta). Nemrégiben voltam egy bárban, és csak háromféle csapolt sörük volt, csak citromos Bud-juk volt! Azt gondoltam, hogy szórakozol velem? Nem tudsz adni Bud Light-ot? Még Lonestar-otok sincs? Csak citromos-lime-os Bud Light-otok?

Remélem elpanaszoltad ezt a lime-os sörös problémádat a Last Airbender meghallgatásakor is.
Oh, nem volt meghallgatás… valójában a szerepet egy bagoly hozta, majd ezt követte a mágikus tanszerek listája… Nem, nem, egy szokásos meghallgatási procedúrán estem át. Voltaképpen M. Night Az esemény című filmjének meghallgatásán is voltam… találkoztam Night-tal és jól kijöttünk.

Úgy hallottam, hogy egy M. Night film esetén nem láthatod a teljes forgatókönyvet…
A meghallgatáson csak pár sort kapsz, amit el kell mondanod, de ez a film a Nickelodeon animációs sorozatán alapul, szóval ez eltér Night thrillereitől. Egy hősről szól, akit meg kell találni az összes furcsasság ellenére, és a leghihetetlenebb akciókkal van teletűzdelve, miközben a karakterek képesek manipulálni az elemeket például tűzet dobni vagy a vízzel bánni… habár az én karakterem csak egy bumerángot dobál. Ez nem olyan klassz, mint a vizet irányítani.

Szóval nem tudod a vizet irányítani. Mi mást sem tudsz?
A vassal bánni (itt gondol a vassal, mint anyaggal való bánásra, és a vasalásra is). Ha látnál vasalni tudnád mennyire béna vagyok. Egyébként szeretem ha a ruháim gyűröttek, szóval jó ez így. De az egyik bandatag megtanított egy trükköt; ő Lawrence Abrams, aki jazz zenész; 56 körül van. Azt tanította, hogy tegyük rá a ruhát egy vállfára, és vigyük be a zuhanyzóba és hagyjuk hogy a pára kicsit átjárja. Kipróbáltam, és ez volt a baj. Ne rakd be a zuhanyzóba, mert nedves lesz. Látod? Megtanultam.

Színész vagy, akinek vagy egy együttese. Nem gondolod, hogy más szenvedélyeidet is össze tudnád kombinálni?
Egyértelmű, hogy a Twilight musical-ben én leszek a sztár. A félelmetes az, hogy lefogadom már most dolgoznak egy ilyenen!

2010. JÚNIUS - FARAN KRENTCIL
via és via

1 megjegyzés:

Köszi szépen a cikket!
Egy élmény volt!
És ahogy az ember lánya olvassa, látja maga előtt, az arckifejezéseket, a pofavágásokat amik annyira Jacksonosak, és annyira imádjuk érte!
Team Jasper ♥
Annus

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More