About this blog

2010. november 20., szombat

Collider interjú Billy Burke-kel

Billy Burke egy olyan ellenállhatatlan és a kritikusok által is elismert színész, aki bizonyított már a televízióban is és a filmvásznon is. A rendkívülien sikeres Twilight filmekben, Charlie Swan-t alakítja, Forks rendőrfőnökét, aki Bella (Kristen Stewart) apja, azé a lányé, aki a vámpírszerelme, Edward Cullen (Robert Pattinson), és vérfarkas legjobb barátja, Jacob Black (Taylor Lautner) között őrlődik.
A legutóbbi részben, a The Twilight Saga: Eclipse-ben tanúi lehetünk néhány igazán emlékezetes, megható és vicces apa-lánya pillanatnak, ami Bella és Charlie között zajlik le, amiről a színészek úgy nyilatkoztak, hogy nagyon élvezték leforgatni. A Collider exkluzív interjújában Billy Burke mesélt nekünk arról, hogy milyen Kristen Stewart-tal együtt dolgozni, miért nem tartozik se Team Edward és Team Jacob táborhoz, megosztja velünk gondolatait a Breaking Dawn babájáról és arról is miért várja a közös munkát Bill Condon-nal. Emellett szót ejtünk a soron következő 3D-s akcióthrilleről, a Drive Angry-ról (Nicolas Cage-dzsel a főszerepben), amelyben egy igazán gonosz karaktert alakít, aki egy szekta vezetője.

Mi késztettet arra, hogy részt vegyél a Twilight filmekben? Volt valami a történetben vagy a karakterben, ami vonzott téged?
Egyáltalán fogalmam sem volt hogy mi is az a Twilight. Catherine Hardwicke látott egy filmet, a Dill Scallion-t, amiben évekkel ezelőtt szerepeltem, és felkeresett. Szóval találkoztunk, beszélgettünk erről egy kicsit, és elolvastunk néhány jelenetet. A film jellegébe azonnal beleszerettünk. De csak annyit tudtam hogy ez egy igazán szép szerelmi történet. Valójában nem szenteltem nagy figyelemet ennek az egész vámpír aspektusnak. Egy szép szerelmi történet, amiben az apa és a lánya között egy igazán nagyszerű kapcsolat van. Nem igazán volt arról elképzelésem, hogy mivé nőheti ki ez magát, de azt tudtam hogy valamilyen hatást ki fog váltani.

Mi volt az a pont mikor ráeszméltél, hogy mekkora jelenséggé nőtte ez ki magát?
Akkor kezdődött az egész, mikor Portland-ben voltunk a forgatáson, mikor az első részt csináltuk, a médiafigyelme már akkor ránk összpontosult és a rajongók ott lógtak. Ami azelőtt nem volt jellemző, sőt. Szóval arra eszméltem, hogy valami kezd készülődni. Majd ténylegesen ezzel az egésszel a Twilight első premierjén szembesültem, ami abszolút őrület volt. És a csillagászati bevételt hozó nyitóhétvégével folytatódott, és ennél a pontnál már mindannyian tisztában voltunk ennek a súlyával.

Mit gondolsz arról mikor a rajongók napokat táboroznak csak azért hogy lássák a film sztárjait végigsétálni a vörösszőnyegen?
Isten áldja őket! Én sohasem voltam semminek ennyire a megszállottja, hogy ilyenekre ösztönözzön. De ez nagyszerű. Igazi szenvedéllyel és odaadással vannak a történet és a karakterek iránt, ami klassz.

Mivel nem voltál jártas a Twilight Sagával kapcsolatban mikor a meghallgatáson voltál, így elolvastad a könyveket hogy megismerd a karaktered hátterét, vagy csak a forgatókönyv utasításait követted?
Sok interjúban elmondtam, hogy soha egyik könyvet sem nyitottam ki. Először is nem vagyok egy nagy olvasó. Mikor olvastam a szkriptet arra jutottam, hogy Charlie mennyire megfeledkezik/nem vesz tudomást azokról a dolgokról ami körülötte történik. Minden benne volt a forgatókönyvben, amit tudnom kellett. Minden más információt illetően pedig nem akarok megfenekleni/rágódni rajta. Így a filmek az újdonság erejével hatnak rám. Mikor első alkalommal látom őket elszórakoztatnak és meglepetést is okoznak. Nem láttam az Elcipse-t a premier napjáig.

Milyen Kristen Stewart-tal együtt dolgozni? Miként változott meg a kapcsolatotok az első film óta?
Voltaképpen nem sokat változott. A való életben nem lógunk együtt, de amikor ismét találkozunk a forgatáson az nagyon kellemes. Olyan, mint mikor egy televíziós sorozaton dolgoznál. Mindenki ismeri egymást és ez nagyon jó. Imádok Kristen-nel dolgozni. Rendkívülien tehetséges és hasonló munkamorállal rendelkezik mint én. Nem hoz magával sok poggyászt a forgatásokra. Nem pepecsel a sok szükségtelen és a tárgyhoz nem tartozó felkészüléssel. Elhozzuk magunkat az ötleteinket a forgatásra és el is mondjuk őket, és eddig ez elég jól működött.

Egyike azoknak a dolgoknak, ami kiemelkedik ezen filmekből az az igazi kapcsolat, ami Bella és az apja között van. Kettőtök jeleneteiből van kedvenced?
A konyhás jelenetet mondanám, ahol Charlie megpróbál beszélni vele a szexről és a védekezésről. Ami nagyon vicces volt. Nagyon jól szórakoztunk rajta.

Úgy véled, hogy Charlie inkább Team Jacob-os, mint Team Edward-os, vagy úgy gondolod, hogy az érzései Edward felé fokozatosan változnak a filmek előrehaladásával?
Először is Charlie soha nem játszaná ezt a Team-es dolgot, ahogy én sem. Nem érdekel ez a része. De nyilvánvalóan Jacob irányába hajlik a keze. Jacob a legjobb barátjának a fia. Nem tud még mindig mindent Edward-ról, de az nyilvánvaló számára, hogy van benne valami különös. Charlie mindig is Jacob felé hajlik.

Habár Charlie egy kicsit idegesnek tűnt mikor megtudta, hogy Jacob megcsókolta Bellát.
Ugyanígy reagálnál, ha bármilyen kölyök megcsókolná a lányod. Ez a világ rendje. A lányom még csak kétéves, de nagyon nem várom ezeket a pillanatokat.

Van néhány nagyon vicces jeleneted a filmekben. Meglepődtél a bennük felfedezhető humoron? Ez is olyan valami, ami a karakterek kapcsolatainak fejlődésével együtt jár?
A kezdetektől fogva, mikor én és Catherine az első filmen dolgoztunk arra eszméltünk, hogy ezekben a filmekben van helye a komolytalanságnak, a viccelődésnek. Örülök, hogy rátaláltunk erre a pillanatokra, mert a történet, a filmek és a karakterek megérdemlik. Annyi intenzív dolog történik ezekben, amelyekbe bőven belefér hébe-hóba némi kuncogás.

Mi a véleményed arról, hogy a Breaking Dawn-t két részre szedték, és arról hogy Bill Condon ült a rendezői székbe?
Bill Condon nevéhez kiváló filmek kötődnek. Nagyon várom [a forgatást]. Nagyszerű, hogy kettészedték. Mint ahogy már mondtam, nem olvastam el egyik könyvet sem, de úgy hallottam, hogy ha a könyvek közül bármelyik esetén is szükséges lett volna a két film, az csak a Breaking Dawn lehet. És miért ne? Én imádom.

Találkoztál már Bill Condon-nal?
Még nem. Nem kezdjük el a forgatást késő őszig, kora télig.

Olyan filmkészítőnek tűnik, aki nagyon érdekesen gondolja tovább a dolgokat, erről mit gondolsz?
Úgy hiszem a musicalekkel kapcsolatos tapasztalatai határozottan segítségünkre lesznek. Hiszed vagy sem, sok muzikalitás van ezekben a történetekben. Alig várom, hogy lássam a végeredményt. Klassz lesz.

Sok szóbeszéd volt azt illetően, hogy vajon a babát, Renesmee-t egy valód gyerek formálja-e meg, vagy egy CGI baba. Nagyapaként melyik megoldást részesítenéd előnyben?
Fogalmam sincs. De talán azt, ami a legjobban működik. Azt hiszem minden a próbálgatásokon fog múlni, de valószínűleg mindkettőt fogják alkalmazni.

A producerek megemlítették annak a lehetőségét, hogy a Part 1 2D-ben, míg a Part 2 3D-ben készülne el. Mit gondolsz erről? Mint színész általánosságban mit gondolsz a 3D-s filmezésről?
Épp most csináltam egy 3D-s filmet Nicolas Cage-dzsel, lent Lousiana-ban és nagyon szórakoztató volt, főleg a karakter miatt, akit alakítottam. Gonosz vagyok ebben a filmben. Ezt az igazán gonosz szektavezetőt játszom, aki elrabol egy babát, hogy feláldozzák a pogány istenünknek. Valójában 3D-s filmet forgatni semmiben sem különbözik a hagyományos 2D-stől. Nem veszed észre a különbségeket. A szaknyelv, amit használnak ugyan kicsit különbözik, de másban egyáltalán nem. Azonban még nem hallottam arról, hogy bármelyik Breaking Dawn film is 3D-s lesz, de részemről oké. Ez jól hangzik.

Milyen volt Nicolas Cage-dzsel együtt dolgozni?
Tulajdonképpen egy szuperkedves pasi. Egyike kedvenceimnek már gyerekkorom óta. Ott van az a film, amit a 80-as években csinált, a Versenyfutás a Holddal Sean Penn-nel, akkor már tudtam hogy ebből a srácból lesz valaki. Azért jó ebben a szakmában dolgozni, mert olyan emberekkel dolgozhatsz együtt, akiket már évek óta látsz filmekben és elismered a munkájukat, és ő számomra egyike ezeknek az embereknek. Igazán klassz volt. Az esetek többségében nagyszerűen választotta ki a filmjeit. Ez a film annyira különleges lesz, hogy az emberek meg fognak lepődni rajta. Semmitől sem riadnak vissza. Sok komoly akció- és szex jelenet lesz benne 3D-ben. Ez egy igazán nagy kitérő Charlie Swan karakterétől.

Milyen volt egy ilyen gazembert, egy ennyire más karaktert eljátszani? Ez volt ebben a szerepben a vonzó?
Valójában, igen. Amint elolvastam, azt mondtam magamnak „Jól szórakoznám eközben,” és így is volt. Karrierem kezdetén, az első hat, hét évben sok mindenben kipróbáltam magam. Én lőttem emberek, majd ők rám, vagy rossz pasi voltam, aki megjelenik az izomautóval, és magával viszi a lányt. De ilyet ezelőtt soha nem alakítottam. Ez egy igazán extrém karakter.

A karakterek hogyan illeszkedik be a teljes történetbe, illetve milyen kapcsolatban leszel Nicolas Cage karakterével?
Nicolas Cage-nek meg kell találni az unokáját, akinek az anyját a szekta ölte meg. Én vagyok a szekta vezetője, aki elrabolta a gyereket. A film címe Drive Angry, szóval a címéből is arra lehet következni, hogy sok akció lesz az autókkal. Nick üldöz minket, úgyhogy sok konfrontációra lehet számítani közte és köztem, majd végül ott lesz a végső leszámolás. Mindent amit elvársz egy filmtől, az benne lesz.

Nehéz volt a forgatás, abból a tekintetből, hogy a rajongója vagy és tisztelettel vagy iránta, vagy emiatt is vállaltad el?
Nem vagyok idealista. A színészek is emberek, mindkettőnknek ugyanaz a foglalkozása és remélhetőleg valami nagyszerűt hoztunk létre. Közösek a céljaink, és ezért dolgozunk. Nem nehézségként tekintettem erre.

Az igaz, hogy gonoszt játszani sokkal szórakoztatóbb?
Nos, ebben az esetben, igen.

Milyen volt Louisiana-ban forgatni?
Nos a déli alvilág berkeiben játszódik, szóval ez az egész meghatározta az ízét, jellegét.

Mesél nekünk az új TNT sorozatról, a Született detektívekről?
Egy FBI ügynököt alakítok benne, akinek lehet hogy van/lehet hogy nincs kapcsolata Angie Harmon karakterével. Eredetileg több rész erejéig is szerepeltem volna, de végül csak a pilot-ban és egy-két epizódban tűntem fel. Az időbeosztásomban problémák akadtak, szóval ezért nem láthatjátok majd többet a karakteremet a tervezetnél. De ez egy jó sorozat egy nagyszerű szereplőgárdával. Angie bámulatos, és mindenki más is.

Szeretnél még TV-s sorozatokban szerepelni, vagy mostantól inkább a mozifilmekre akarsz koncentrálni?
Jelenleg a zenére fókuszálok. Az albumom, a ’Removed’ Június 22-én került a boltokba és erre koncentráltam, most ez volt az elsődleges számomra. De nem teszek különbséget a TV Show-k és a filmek között. Minden a témától, az alapanyagtól függ. És attól, hogy hozzá tudok-e tenni többet, belehozni valami pluszt a karakterbe és az szórakoztató lesz-e.

Mit tudnál elmondani a szólóalbumodról, és milyen a hangzásvilága?
Őszintén hiszem, és remélem hogy igazam van, és az emberek meglepődtek rajta. Jól tudom mikor az emberek meghallják, hogy egy színész zenésznek képzeli magát, és albumot csinál az emberek forgatják a szemüket, de őszintén úgy gondolom, hogy ez egy más eset. Zenészként kezdtem. Habár mindig is kettős karrierben gondolkodtam, és egyik napról a másikra beleestem a TV- és filmbizniszbe. Az évek során elhanyagoltam a zenét, mert más dolgok lefoglaltak, de mivel volt egy kis szabadidőm elhatároztam, hogy megcsinálom az lemezem. Az album hangzásvilága a kissé sötét melódiákkal, gazdag és ironikus szövegekkel operál. Azon típusú dalok, amiket a kedvenc bárodban zenegépén indítasz el. Digitálisan az iTunes-ról is megveheted, vagy pedig a CD Baby üzleteiben.

Hogyan közelíted meg a dalírást? Először a zenét írod meg, vagy a szöveget és azt igazítod hozzá?
Különböző módokon. Nincs egyféle út. Azt tudom mondani, hogy a legjobb dalok általában rögtönzöttek. Nem vagyok az a nagyon termékeny dalszövegíró. Nem agyalok rajtuk állandó jelleggel.

A Twilight-os kollégáid közül sokan vonzódnak a zenéhez, szóval valaha is játszottatok már együtt?
Nem. Bárcsak azt tudnám mondani, hogy igen össze szoktunk ülni, de ez csak ők gondolják így, hogy leülünk gitározunk és dalokat írunk. Ilyen még nem volt. Nem vagyok az a típus, aki leül és jam-mel. Ez egy magányos időtöltés számomra. Teljesen egyedül kell lennem, szóval ilyen környezetben engem valószínűleg nem találsz meg.

Van bármilyen más projekted, amiben a rajongóid láthatnak majd?
Ott a Drive Angry, ami jövő Februárban debütál. Csináltam pár független filmet, de nem vagyok biztos abban hogy mi lesz velük. Ráadásul fel se tudnám őket sorolni. De 6, 7 biztos hogy van. Például ott a Highland Park, amit Parker Posey-val és Danny Glover-rel forgattam. Illetve egy szupertitkos projekten is dolgozom, amiről nem beszélhetek, de remélhetőleg hamarosan mesélhetek róla.

Fontos számodra, hogy a szerepeid között a változatosságot fenntartsd?
Igen, szeretem ezt fenntartani. A közhiedelemmel ellentétben a sok munka mellett kevés az igazi haszon. Az igaz, hogy sok jó dolog jár azzal, hogy a filmiparban dolgozol, de az igazi haszon az amikor a legtöbbet hozod ki magadból és abból amin dolgozol. Ezt akarod maximálisan teljesíteni szóval, ha nem akarod, hogy a munkád kifizetődő legyen, akkor miért is csinálod?

Christina Radish–tól
2010. Június 29.
Képek: BillyBurke.net
VIA

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More