About this blog

2009. augusztus 2., vasárnap

Mindent a forgatókönyvekről Melissa Rosenberg-gel

Miben volt más a New Moon-t írni, mint a Twilight-ot?
A Twilight-ban egy világot kell felépítened. Bemutatsz egy világot és egy légüres térben írtam, mert nem tudtam hogy kik lesznek a színészek. Most a New Moon és az Eclipse esetén már kifejezetten nekik tudtam írni. Így ez sokkal kényelmesebbé vált.
A New Moon nem arról szól, hogy felépíts egy világot, de meg voltak a magam küzdelmei, mert a New Moon nagyon bensőnséges…
Sok szó esik Edwardról és a Cullenekről habár a New Moon nem központi részesei, de valójában ott vannnak.
Természetesen Edward nagyon is él Bella elméjében az egész New Moon során. Azt hiszem a rajongók nagyon elégedettek lesznek azzal amit létrehoztunk – az egyik ok az, hogy nagyon hűek maradtunk a könyvhöz és a másik ok az, hogy több Edward lesz. Ez nem rossz!

Feltételezhetjük, hogy többet fogunk látni Cullen családból és Victoriából a New Moon-ban?
Igen. Többet fognak szerepelni.

Az Eclipse írásáról:
A harmadik kemény volt. Igazából a legnehezebb volt a három közül ezt írni. Nagyon csalódott voltam, amiért nehezen ment az írás, mert a harmadik könyvet olvasva, nagyszerű akciók és konfliktusok vannak, és azt hiszed ’Oh, ez egyszerű lesz.’ és kiderül, hogy ez egyáltalán nem könnyű. Valójában a három közül ezt volt a legnehezebb megírni.

Az Eclipse megírása közben az volt szórakoztató, hogy Stephenie – mint bármely író, aki egy világot teremt úgy, mint Stephenie – tudta azokat a részeket amit a többiek közben tettek. A könyv teljesen Bella szemszögéből íródott, de Steph-nek mint írónak tudnia kell, hogy az összes másik karakter mit csinál mikor Bella világába belecsöppennek. Nagyon, nagyon bonyolult, részletes mitológiával rendelkezik, mindenki, aki ismeri a Twilight világát, tudja ezt. Nagyon részletes, ami nagyszerű lehetőséget ad ebben a világban.

Bármilyen sci-fi fantasy írásakor tisztában kell lenned annak szabályaival különben olvasókat veszítesz, mint például ’Ok, tudnak repülni; most nem tudnak repülni.’ Szóval az ő szabályai nagyon, nagyon világosak, de ezen belül hatalmas játszótér áll rendelkezésre.
Azt hiszem van még néhány szórakoztató dolog, de ez még mindig a könyv. A Twilight legeléjétől, Stephenie egy dologhoz ragaszkodott: „ A könyv legyen. Alkalmazkodj a könyvhöz. Ne használd a könyvet, mint kiindulópont…” Ez volt az ő szabálya, és ez volt az egyetlen dolog amit mindenképpen szerettem volna betartani.

Az írás a színészekkel:
Határozottan nekik tudtam írni… Nekem ők behelyettesíthetővé válnak a könyv szereplőivel, mert ők annyira ezek a karakterek. Mikor először megláttam őket, mikor először bemutatták őket, megdöbbentem, hogy mennyire tökéletes volt a casting. Catherine Hardwicke és a Summit igazán rendkívüli munkát végeztek, hogy megtalálják őket.

Mielőtt találkoztam velük, a Twilight írásakor néha a furcsa, néha a durva humor és néha a nagyon sötét felé közelítettem. Ezekből sokat adtam hozzá a Twilight forgatókönyvéhez, és ez nem volt jó. Úgyhogy, tulajdonképpen egy kicsit eltávolodtam a könyvtől bizonyos vonatkozásokban. A színészek hozták vissza a forgatókönyvbe a könyv hangulatát. Ők voltak azok, akik segítettek megtalálni a könyv hangulatát – és természetesen Catherine.

Kedvenc karakterek, akiket szeretett írni:
Jacob-ot igazán szerettem írni. Jacob-nak jó sok szórakoztató jelenete volt, amit lehetett írni. Charlie. Különösen egy olyan színésznek, mint Billy Burke. Charlie is valaki – és Billy Burke is valaki – akinek csak egy sort tudsz adni, egy mély érzelműt vagy egy vicceset, és ez a fickó meg tudja valósítani és mindig hoz valami újat is.
Természetesen imádtam Bella és Edward közötti kapcsolatot is megírni – ez nagyon fontos volt.

A legnagyobb küzdelem:
A legnagyobb kihívás Bella és Edward volt, mert mindig az igazi intimitás és a túlságosan érzelgős vagy melodramatikus vonal között táncolsz. Igazi romantika és igazi dráma – mindig ez a határ.

-Katie Bain, 2009. Július
VIA

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More