About this blog

2010. február 5., péntek

Charlie Bewley a New Moon-ban és Demetri szexuális kétértelműsége

A Stephenie Meyer által írt Twilight Saga, gyakorlatilag egy Midas érintés az olyan új színészeknek, mint Charlie Bewley-nak, a magas és izmos angol színésznek, aki a fenyegető Volturi őr, Demetri szerepét nyerte el. Bewley-t Philadelphia-ban értük el telefonon keresztül, ahol éppen a Twilight országos turnéjának egyik állomását fejezte be a munkatársával és barátjával Daniel Cudmore-ral (és ahol, korábban az elszánt futó megküzdött a hírhedt Rocky Balboa lépcsőkkel, vegyes eredménnyel).
Bewley, aki elég titokzatos a magánéletével kapcsolatban (egyedülálló vagy sem?!), megosztotta velünk Twilight előtti életét, hogyan kapott szerepet a New Moon-ban és hogyan tervezi növelni az ő Twi-hard rajongótáborát – vagy, ahogy magukat hívják, Charlie angyalai – és hogy hogyan szeretne egy hosszú távú karriert kialakítani a kamera előtt és mögött. És ha kíváncsiak vagytok, Charlie válaszol egy régi kérdésre a karakterével kapcsolatban: Demetri meleg vagy európai?

Azt írtad Twitteren, hogy megsérültél a híres Rocky lépcsőkön. Demetri különleges képessége, a futás nem mentett meg a lépcsőktől?

Szeretek futni minden reggel, és meg kellett csinálnom a Rocky lépcsőket, ha már Philly-ben vagyok. Én vagyok ott az egyetlen férfi itt, egy kicsit esős időben, a lépcsők tetején – a fekete Pókemberes ruhámat viselem – és fel-le ugrálok. A fejemben egy hang azt mondja, „Meg kell csinálnod az egész dolgot. Meg kell csinálnod.” Szóval ugráltam körbe, mint Rocky a lépcső tetején, tettem egy lépést lefelé és kificamítottam a bokámat. Én olyan rossz vámpír vagyok.

A szereped Demetri-ként a New Moon-ban az első nagy szereped. Mesélj a Twilight előtti életedről – miből éltél meg, hogyan kerültél először kapcsolatba a színészettel?
Nos ez meglehetősen különböző és elvont. Anglia közepén nőttem fel egy csodálatos régi tanyaházban, ami nekem egy kalandos játszótérként szolgált. Nem igazán tartottak pórázon amikor gyerek voltam ezért néha ámokfutást rendeztem. Nem aggódtam nagyon a tanulmányaim miatt; jó voltam, elméleti síkon, de jobban érdekeltek a gyakorlati dolgok, hogy kimenjünk oda és megcsináljuk a dolgokat. Igazi sportember voltam. És amikor otthagytam az iskolát, mert csúnyán elbuktam a vizsgáimat – egyszerűen csak nem koncentráltam, túlságosan figyelemzavaros voltam – utazni indultam. Snowboard-ozni kezdtem, Európában utazgattam, sokféle munkám volt. Voltam hennakészítő, mosogató, síoktató. Imádtam absztrakt dolgokba belevágni. Végül falat festettem klubokban, furcsa volt. Egy síszezont Kanadában töltöttem majd egy barátnővel tértem vissza és egyetemre mentem, ahol 4 évig franciát és üzleti tevékenységet tanultam. Látom magam a pénzügyi szektorban és sokkal tárgyiasabbá váltam az élettel szemben. Visszamentem Whistler-be újra felfedeztem a gyökereimet és úgy döntöttem, hogy annyi mindent csináltam az életemben, volt valami nagyszerű bennem, de nem tudtam hogy mi az. Leültem és azon gondolkodtam, hogy „Mit csináljak innentől kezdve az életemben?” Csak a színészetre tudtam gondolni. Szóval elkezdem színészkedni, majd Vancouver-ben találtam magam, kerestem egy ügynököt. Egy évvel később egy meghallgatáson álltam Wyck Godfrey és Chris Weitz előtt és ekkor foglaltam le Demetri-t.

Akkor úgy érzed, hogy mindez túl gyorsan történt?
Igen, gyorsan történt, de úgy érzem egész életemben színész voltam. Tényleg úgy érzem, hogy annyiféle ember próbáltam lenni; vagy azért mert színészkedni próbáltam vagy mert próbáltam beilleszkedni. De abban az értelemben, hogy mióta színészkedek, gyorsan történt. Ez egy hatalmas szerep a számomra és ennek a tudatában vagyok. Rájöttem, hogy valószínűleg ez a legjobb szerep, amit kaphattam bármilyen összefüggésben. A Twilight Saga egy hatalmas franchise és nagyszerű dolog, hogy a részese lehetek.

Milyen karriert képzelsz el magadnak?
Nem csak színészetet. Szeretnék a kamera mindkét oldalán állni, rendezni és gyártani és már el is kezdtem írni. Úgy vélem a színészet a kreativitás egy nagyszerű formája, de sok szempontból a forgatókönyvhöz vagy a könyvhöz vagy kötve. Engem ugyanannyira érdekel, hogy a saját gyártásaimat és írásaimat folytassam, rendezzem őket mert úgy érzem, hogy ezek közelebb állnak a személyiségemhez. Ahhoz amit személyként ki szeretnék fejezni. De elfogadom, hogy nincs elég fantáziám ahhoz, hogy olyan karaktereket játsszak el mint Bond, Jack Sparow, Tyler Durden és a hozzájuk hasonló karakterek. Szeretnék játszani ilyen mély, sokat vitatott alakokat de ugyanakkor magam miatt fogok foglalkozni ezzel a karrierrel.

Mit gondolsz arról az elképzelésről, hogy több millió tizenéves lány fog segíteni abban, hogy megvalósítsd a célod?
Már van egy kis rajongótáborom pedig nem csináltam semmit. Ez a vak szerencse igazi esete. De egy csomó emberrel találkoztam és ők láthatják, hogy milyen ember vagyok. Nem vagyok egy tipikus színész; csak egy ember vagyok, aki elhatározta hogy színész lesz és aki életet akar lehelni a szerepekbe. Nem hiszem, hogy valaha is eltávolodom ettől. A rajongótábor veled együtt nő a karriered során. Színészként lesznek veled, nem vámpírként. És ez a választási dolog végül elmúlik, továbblépsz és ők mindig ott lesznek veled.

Milyen rajongókat fog a New Moon a Twilight világában hozni?
Azt hiszem a New Moon egy egész férfifalkát fog hozni, akik szerintem fogékonyabbak lesznek az új karakterekre – a Volturi-ra, az őrökre és a vérfarkasokra. Ők egy jó szilárd rajongótábort fognak képezni. Nem is említve azt a tényt, hogy a karakterem szexuálisan kétértelmű ezért remélem igényt tarthatok a meleg közösségre is [nevet]. Elég hivalkodóan ábrázoltam Demetri-t.

Egyértelműen most hallok először szexuális kétértelműségről a Twilight Saga-ban. Ezzel a szemlélettel közelítetted meg Demetri-t?
Ez nem választás volt – ilyen a karakterem. Azt mondtam nem vagyok biztos abban, hogy Demetri európai vagy meleg. Ismered ezt a mondást? Küzdöttem ezzel a fajta dologgal egész életemben vagy amikor Észak-Amerikában utaztam, azt kell hogy mondjam. Én nem látok problémát abban hogy belevigyük ezt a másik oldalt; Demetri olasz. Nagyon európai, valamint fokozottan arrogáns és valószínűleg valahol a határvonalon lehet őt jellemezni, ami a homoszexualitást illeti.

A Twilight filmek PG-13-asok és emiatt van egy bizonyos korlátozás, amihez mindig kötni kell magatokat. Mit szeretnél te csinálni, vagy mit szeretne az egész csapat csinálni, ha nem lenne korhatáros besorolás?
Jó kérdés! Van egy jelenet a New Moon-ban ahol az ,,ételünket” behozzák az ebédlőbe – az étel, a könyv szerint egy csoport jól táplált amerikai turista, akik azért jöttek hogy megcsodálják Volterrát. Azt mondanám, hogy a karaktereink gonoszabb megvilágítását szeretném látni, mivel bemegyünk és teljesen foszlányokra szaggatjuk ezeket az embereket a leggonoszabb, legagresszívabb stílusban. Azt hiszem fogtok ebből egy keveset látni az Eclipse-ben. Nem gondolom, hogy ilyen messzire fog menni, de a vámpírok sokkal messzebbre is mehetnek. Mi egy gonosz faj vagyunk.

Az interjút készítette: Jen Yamato
Fordította: Niki

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More