About this blog

2010. február 9., kedd

IESB interjú Kirsten Prout-tal

IESB: Hogyan kerültél kapcsolatba az Twilight Saga: Eclipse-szel? Ez egy megszokott meghallgatás volt? Kirsten: Igen, ez egy megszokott meghallgatás volt. Ekkor fejeztem be két filmet, és a Kyle XY után volt, ami egy televíziós sorozat amin három évig dolgoztam. Hosszú ideig dolgoztam rajta és ezt megelőzően nem volt igazi szünetem, mert 10 éves korom óta szünet nélkül dolgozom. Szóval a Kyle XY befejeztével, ami történetesen egybeesett a középiskolai tanulmányaim végeztével is, elhatároztam elmegyek Egyetemre és elhagyom ezt az ipart. Elmentem egy évre a McGill Egyetemre angol irodalom szakra, és minden egyébre amire a közepiskolában készültem fel, nagyszerűen éreztem magam ott. Dicséretes ötösre vizsgáztam. De mikor visszatértem nyáron Vancouver-be, elmentem egy meghallgatásra, mert ehhez voltam hozzászokva és ez elfoglalt. Azután megkaptam egy szerepet egy mini-sorozatban, amit iskola közben forgattam volna. Szóval, abban a pillanatban elhatároztam hogy lemondok erről és visszamegyek az Egyetemre.

Két sorozatban szerepeltem, és ezek forgatása közben elmentem az Eclipse-re. Egy másik vámpír-szerepre készültem, Bree-ére, aki barna, alacsony, rövid hajú és 13 éves, teljesen nem én vagyok, de elmentem a meghallgatásra, mert ez egy hatalmas projekt. Elmondhatom, hogy soha nem éreztem ilyen idegességet a meghallgatási szobában karrierem során. Olvastam a könyveket, de soha nem merültem bele milyen hatalmas jelenség is a Twilight. Bementem, mert ez egy fontos meghallgatás volt, de nem voltam igazán ideges. Csak a munkámra koncentráltam, de sok ember túlerőltette. Bementem a szobába és azután hallottam vissza hogy nem feleltem meg a karakternek, de azt akarják hogy menjek vissza egy másik vámpír szerepe miatt, ami lényegében ugyanakkora szerep, kivéve hogy hosszú szőke hajú, rendkívül sápadt és idősebb a karakter. Tehát elmentem, egy héttel később felhívtak és a forgatáson találtam magam. Csak egy meghallgatáson voltam, mert a meghallgatás vezetői már a másik karakter miatt látták hogy mit tudok.

IESB: Láttad a Twilight-ot a meghallgatás előtt?
Kirsten: Igen, láttam. Nagyon jártas voltam a franchise-t illetően, mert a húgom olvasta a könyveket. Kíváncsi voltam hogy mit olvas, mert olyan gyorsan kiolvasta őket, mint semmi mást. Azt kérdeztem „Mi ez?”. Azt válaszolta „A Twilight. Egy romantikus vámpír történet.” Azt gondoltam „Oh, ez klasszul hangzik.” Elkezdtem olvasni és keresztülszáguldottam rajta. Igazán olvasmányos volt. Láttam a filmet, hisz mindenki látta.

IESB: Mit tudnál mondani a karakteredről az Eclipse-ben? Hogyan illeszkedik ő a történetbe?
Kirsten:
Anélkül hogy sokmindent felfednék, Lucy egy azon vámpírok közül, akik átváltoztatták Jasper-t (Jackson Rathbone). Jasper tisztként változik át, én vagyok egy azon vámpírok közül, aki Jasper hadi pályafutásának végét okozza. Lucy egy ártatlan kis áldozatnak tűnik, de azután egy sokkal baljóslatúbb valamivé válik.

IESB: Lucy a leggonoszabb karakter, akit valaha is játszottál?
Kirsten:
Mindig a jó oldalon álltam. Pályafutásom alatt soha nem játszottam gonoszt. Vagy egy lány a szomszédból, vagy egy segítőkész csajt játszottam. Most az egyszer sikerült ártatlannak és angyalinak, majd hirtelen valami igazán gonosznak tűnnöm. Ami szórakoztató volt számomra. Ez volt az első aljas szerepem, amit valaha is eljátszhattam.

IESB: Tettél valamit hogy a forgatás előtt megismerd Jackson-t, vagy csak azonnal egymásra hangolódtatok?
Kirsten:
Valójában nagyon jól kijöttünk egymással. A smink trailer-ben találkoztunk a sminkpróbák alatt még a tényleges forgatása megkezdése előtt. Mikor először voltam ott, ki kellett találniuk hogy vajon fehérre ki kell-e sminkelniük, de az én esetemben nem kellett, mert már elég sápadt voltam. De megnéznek téged, megtervezik a hajad amit viselni fogsz, és minden egyebet. Jackson-nal akkor találkoztam mikor kész lett a haja. Befestette neki a forgatás stylist-ja, és fura minták voltak alatta beleborotválva, ami elég vicces volt.

IESB: Vámpírt alakítasz, csalódott voltál hogy nem viselhettél szemfogakat?
Kirsten: Mikor olvastam a könyveket, igazán meglepődtem, hogy nincsenek szemfogak. A vámpíroknak a Twilight Sagában nincsenek szemfogaik. Ragyogunk. Nem, nem voltam csalódott. Az a helyzet sok színésznek nagyon szép foga van, ami nagyon szembeötlő. Olyan embereket kerestek, akiknek a fogai kitűnnek. Sokkal fenyegetőbbek. Észreveszed, hogy annak a személynek a fogai mások, de nem szemfogak. Így nem nyilvánvaló. Nem tudod, hogy meg fognak harapni. Nem voltam csalódott. Mikor valaki azt mondja neked, hogy vámpír leszel a Twilight-ban, a reakciód nem a csalódottság. Már kellett ’harcolnom’ műfogakkal, ami nem volt szórakoztató.

IESB: Hogyan titkolóztak előtted mikor a meghallgatáson voltál? Megkaptad elolvasásra a valódi jeleneteket?
Kirsten:
Nem. A technika, amit a meghallgatáson használnak az, hogy a könyvből pontos átírt jelenetek készítettek. Nagyon különös volt ezekkel a meghallgatás, mert olvasásra írták őket és még nem dolgozták át. Nem adták ki a forgatókönyvet. Tehát akik a meghallgatást tartották felolvastak egy oldalt a Twilight-ból, azokat a sorokat amik a leírások közé voltak tűzdelve. Ilyen volt. Soha nem oszthatták ki. Még akkor is, mikor megkaptam a munkát, a diszkréció a Twilight világában nagyon fontos.

IESB: Amíg forgattál volt bármilyen tapasztalatod a paparazzikkal?
Kirsten:
Oh, persze. Az első nap mikor Jackson munkába állt, majdnem megbotlott a lépcsőben amint kijött a házból, mert olyan sok fotós volt, amit még ő se látott. Minden trailer körül cirkusz volt és minden őrült volt. Hatalmas fekete elválasztókkal tartották távol a paparazzikat. Első nap, minden feliratot leszedtek és kizártak mindent. Minden színésznek fürdőköpenyt kellett viselnie, hogy eltakarják a kosztümöket a felvételek között. Igazán extrém volt.

Vancouver-ben szültettem és nőttem fel, és sok munkát csináltam Vancouver-ben. Jennifer Garner-rel dolgoztam az Elektrában és sok paparazzi volt ott is. De Vancouver sokat változott a Twilight óta. Megváltoztatta az egész médiakultúrát. Nem voltunk hozzászokva a paparazzikhoz. Legfeljebb ha 5-öt láttál. És a Twilight után, hirtelen azt kérdezted „Honnan jöttek ezek a fotósok?”. Mindenhová elbújtak. Több százan voltak és csak vártak. Ez része az egész Twilight jelenségnek. Olyannak kell elfogadnod amilyen, mert ez az egész egy őrület.

IESB: Milyen volt David Slade, mint rendező? Ismerted már az előző munkái valamekkora részét?
Kirsten:
Igen, ismertem. Egy nagyszerű fickó, mert a munkamódszere annyira nyitott. Csak annyit mondd „Hát mit csináljunk” és enged játszani. Ha észrevétele van megosztja veled, de nagyon nyitott rendező. Könnyedén veszi a dolgokat. Imádja a munkáját és nagyon komolyan veszi azt. Nagyszerű rendező.

Az interjút készítette: Christina Radish

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More