About this blog

2010. február 26., péntek

Eclipse: marketing és manőverezés

Korai tervek: WalMart, IMAX és egy esetleges sneak-peek az Oscaron

Bár az Eclipse-nek még négy hónapja van hátra a bemutatásig, a marketing gépezet a mérhetetlenül sikeres Twilight franchise harmadik része körül elkezdett beindulni és zsongani.

Nem lenne túlzó az a feltételezés, ha a Summit Entertainment bedobná az Eclipse-t a mozikba gyakorlatilag bejelentés nélkül a jövedelmező üzlet reményében. De az elaléló, demográfiailag homogén és jó összeköttetésű rajongóbázis ellenére a filmnek néhány akadállyal kell szembenéznie hogy kitisztuljon az kép vajon remélhetik-e hogy méltó ellenfele-e az elmúlt novemberben a mozikban több mint 705 millió dollár bevételt hozó első folytatás, a „The Twilight Saga: New Moon”-nak.
Egyrészt azért, mert ez lesz az első Twilight film, ami a hagyományos nyári kasszasiker szezonban fog debütálni. A június 30-ai bemutatási dátum miatt az Eclipse már be van szorítva olyan nehézsúlyú filmek közé mint az Iron Man 2, a Szex és New York 2, a Shrek a vége, fuss el véle és a Toy Story 3.

A hagyományos bölcsességgel ellentétben a folytatások nem mindig holtbiztos dolgok – különösen a harmadik részek. Miközben kevés arra az esély hogy az Eclipse a Keresztapa III-hoz hasonló bukássá válik, sok franchise már azelőtt megkapja az utolsó ajánlatát mielőtt az ideje lejárna.

Például a Mátrix: Forradalmak 2003. november 5-én került a mozikba és épp több mint 427 millió dollár bevételt hozott – jóval kevesebbet, mint elődje a Mártix: Újratöltve, ami majdnem 743 millió dolláros bevételt termelt világszerte. Az ok: az Újratöltve esetén úgy vélik, hogy jelentősen szárnyalt a 2003-as nyári bemutató és az agresszív marketing kampány miatt.

És ilyesmi a terv az Eclipse-re is.

Keverd a régi divatos kereskedelmi reklámfogásokat társadalmi kapcsolatokkal, tüzelve a kiéhezett rajongókat, itt van az amit a Summit-nak tennie kell, hogy biztosítsa a maximális élvezetet/durranást és a sokmilliós dollárokból a részüket.

1. Trailer-gyötrődés: Annyira nyilvánvaló, hogy az Eclipse első trailerét a mozikban Március 12-én a Remember Me nyitónapján mutatják be. Robert Pattinson főszereplésével egy másik Summit film, a Remember Me nyitóhétvégéje biztosan számíthat valamifajta lendületre ezektől a fanatikus Twilight fanoktól. A Summit Twitteren is ingerkedik, hiszen „az Eclipse rajongóknak kapcsolatban kellene maradniuk amiatt az információ miatt, hogy hol láthatják előbb majd [trailer-t] a hét folyamán.” Mire célozhatnak?

Esélyes az… Oscar Gála, március 7-én. Itt egy precedens ezen teória mellett: a Summit a New Moon trailerét hivatalosan a múlt évi MTV Movie Awards-on mutatta be, elhozták Pattinson-t, Taylor Lautner-t és Kristen Stewart a showra, hogy bemutassák azt. Ha a Summit elutasít minden információszolgáltatást a trailerrel kapcsolatban lehetőségeket keres, hogy még ennél is nagyobb hatást tegyen az Eclipse-szel, ahol be tudják mutatni? Jééé… talán ahol Lautner és Stewart megjelenik azon a hétvégén --- prezentálni az Academy Awards-on?

2. A szivárogtatás: Először ott volt az Eclipse poszter, ami sok figyelmet kapott mikor leleplezték 2009. November elején az American Film Market-en Los Angeles-ben, egy sokkal sötétebb napot ígérve a washingtoni Forks-ban (hivatalosan november 19-én fedték fel egy iPhone Twilight alkalmazást is, egy nappal a New Moon mozikba kerülése előtt).
Aztán tavaly év végén, miután befejezték az Eclipse forgatását, október végén a fotók elkezdtek megjelenni a neten. Alig több mint egy hete egy rakás kép mutatta Pattinson-t és Stewart-ot egy meghitt ölelkezésben az Eclipse-ből… amíg a Summit Entertainment nem követelte, hogy a különböző weboldalak vegyék le a kiszivárogtatott képeket.
A Summit egyik kezével elvesz, miközben a másikkal ad.

Az újonnan engedélyezett Eclipse képeken, amik most már kint vannak a Twilight szerelmes párja gyengéden csókolózik egy virágos mezőn. Ezeket nem szabad összetéveszteni azokkal a képekkel amiken maguk a színészek az ők-együtt-vannak-vagy-nincsenek együtt a valóságban a romantikus értelemben téma körül hancúroznak, ami gyötri a bulvársajtót a Twilight első nyitása óta.

3. Vidd IMAX-be: 2009. december 9-én épp mielőtt az Avatar berobbant volna a mozivásznokra, a Summit bejelentette, hogy az Eclipse lenne az első Twilight film amit IMAX-ben mutatnak be. Noha bizonytalan, hogy még az újramastereld Eclipse is válaszolni-e tud az Avatar sikerére javított/továbbfejlesztett formában, de minden bizonnyal növelné a presztízsét és értékét a zsúfolt nyári szezonban.

4. WalMart: Ami jól működik, ahhoz ne nyúlj hozzá… de lehet ezt fokozni jelenetek és interjúk hét perces világpremierjével az Eclipse-ből. Melyet a rajongók pontosan ezt fogják megtalálni a WalMart exkluzív The Twilight Saga: New Moon Ultimate Fan Edition DVD-jén.

Ez az egyik legrégebbi trükk a reklámtankönyvekből, eladni valamit egy másik sikerének a hátán – de ami nem azt jelenti, hogy nem lesznek a több mint 2600 WalMart üzlet előtt tömegek március 20-án mikor a New Moon speciális változata eladásra kerül.

Noha öt nappal azután jön ki, miután március 15-én a tényleges újhold bekövetkezik, ezt az Eclipse ízelítőt hónapokig tervezték. „Múlt évben a Twilight DVD megjelenésnek sikere miatt a WalMart-nál gyorsan elkezdtünk dolgozni azon a Summit Entertainment-tel, hogy kigondoljuk hogyan tudnánk a rajongóknak valami igazán egyedülálló és megnyerőt adni ebben az évben a New Moon DVD megjelenése alkalmából.” mondta Melissa O'Brien, a WalMart szóvívője a TheWrap-nak.

A DVD-kel egyetemben a Twilight fel fog bukkanni az üzletekben exkluzív pólókon, ékszereken és más árukon március közepén szerte az országban a WalMart üzleteiben. Ez sok New Moon és Eclipse híreket jelent a helyi, hálózati és kábel TV-n.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More