About this blog

2010. január 26., kedd

LimeLife interjú Julia Jones-szal

Leah Clearwater megformálójának, Julia Jonesnak az „igazán nagyszerű munkájába” kaphatunk bepillantást, az új élményeibe és – igen! – a Robert Pattinson-nal és Kristen Stewart-tal való közös forgatásba.
A világ most megismerheti Julia Jones-t. Julia az egyik leginkább kapós új Twilight stáb-tag, ugyanis most fejezte be az Eclipse forgatását. Jones játssza Leah Clearwater bonyolult karakterét: a sajnált és magányos női farkas-falka tagot La Push-ban.
A 28 éves, elitképzésben részt vett bostoni natív, Julia Jones exkluzív interjút adott a LimeLife-nak miután visszatért Los Angeles-be az Eclipse vancouver-i forgatásáról. Az interjú során megtudjuk, hogy milyen módon változott meg az élete mikor részese lett a legnagyobb franchise-nak a világon, illetve az igazságot a Twilight stáb kapcsolatairól. Twilight és LimeLife rajongók, kezdjünk bele...

LimeLife: Julia egy bámulatos szerepet játszottál az Eclipse-ben, nem tudunk várni hogy halljunk róla. Először azonban, mesélsz nekünk arról, hogy honnan ismerhetünk még?
Julia Jones: Valószínűleg a legjelentősebb dolog az volt, hogy kaptam egy visszatérő szerepet a Vészhelyzetben. Az utolsó évadban tűntem fel [mint Dr. Kaya Montoya], szóval nagyszerű volt egy olyan dolognak a részesévé válni, ami ilyen nagyszerű és hatalmas, mint ennek a sorozatnak a vége.

LimeLife: Azt hallottuk, hogy az Eclipse casting-felhívása nyílt volt. Pontosan hogyan nyerted el Leah Clearwater szerepét?
Julia Jones: A casting rendezővel évek óta jó kapcsolatban vagyok. Szóval felhívott és elmentem a meghallgatásra, amin ott volt David Slade és ő is, egy héttel később visszamentem és néhány ember a Summit-tól, David Slade és néhány producer hallgatott meg ismét. Azután egy hónapot kellett várnom mielőtt kaptam volna bármilyen információt is, ez idő alatt egy hatalmas casting-ot tartottak Kanadában. Azt hiszem bárkitől elfogadtak felvételeket, szóval a világon mindenhonnan érkeztek kazetták amiket a castingosok megnéztek.

LimeLife: Rendben, akkor elégedett voltál hogy korunk egyik legnagyobb moziőrületének meghallgatásán vehettél részt. Milyen kapcsolatod volt a Twilight sorozattal ebben az időszakban?
Julia Jones: Ez érdekes, mert nem olvastam egyik könyvet sem a meghallgatás előtt. Természetesen tudtam a könyvekről, néhány jó barátom, akik - azt hiszem a megszállottai, ez a megfelelő szó rájuk. (Nevet.) Mikor visszahívtak a meghallgatásra, valójában nagyon komolyan izgultam. A szívem gyorsabban kezdett el verni, ami nagyon szokatlan volt, de azt hiszem valamilyen szinten úgy éreztem hogy ez egy nagyon fontos dolog, ami valószínűleg megváltoztatja az életemet.

LimeLife: Julia, a karaktered nagyon dinamikus és meglehetősen összetett. Mesélsz nekünk Leah Clearwater-ről?
Julia Jones: Igen, teljes mértékben. Először is ő az egyetlen farkas, aki lány, ami önmagában nagyon klassz, de egy nagyon bonyolult háttértörténete van – a szívét összetörte a falka vezetője Sam Uley, aki otthagyta őt a legjobb barátja és a unokatestvére miatt. Továbbá meg kell birkóznia mindazon változással, ami a testében következik be, mikor farkassá válik, és mivel ő az egyedüli lány valójában senki sem tudja mi történik vele – nagyon egyedül van és össze is törték a szívét ugyanazon időben. Ez őt nagyon dühössé és aljassá teszi, de valójában csak nagyon sok a fájdalom benne, és nem tudja hogy hogyan kérjen segítséget.

LimeLife: Milyen plusz dolgot tettél bele Leah karakterébe? Közel áll hozzád?
Julia Jones: A szívettépő fájdalom nagyon egyetemes érzés és legtöbbünk már átélte – én is. Tehát ez a része egyértelmű volt. De közben meg kell érteni mi történik az érzelemi világodban, mivel nem tudsz a külvilág felé nyitni, ez volt a legnehezebb. Bármikor ha keresztül esel ilyen sötét és fájdalmas érzelmeken, az arra késztett hogy elvonulj a világ elől, de most nem teheted. Ezt próbáltam meg felfedezni amennyira tudtam, mikor felkészültem a szerepre.
Az egyik furcsa dolog amit belevittem a karakterbe magamból az az hogy én is fiúslány voltam, aki minidig a srácokkal lógott. Mindig is ilyen voltam, állandóan versenyeztem. Én voltam az egyetlen lány a football szövetségben, és nagyon aljasak voltak velem! (Nevet.) Szóval ebbők sok dolgot könnyen fel tudtam használni.

LimeLife: Julia, elmondod nekünk, hogy mikor kezdsz neki az Eclipse munkálatainak?
Julia Jones: Igen, Szeptember közepén kezdek hozzá.

LimeLife: Mi volt az első benyomásod a forgatáson?
Julia Jones: Valószínűleg nagyon általános leszek [a Twilight színészeknek szerződéses kötelezettségeik vannak, amiben kikötötték hogy nem fedhetnek fel részleteket a forgatásról], de a helyszínek többsége Vancouver-től 1 órára található. Szóval minden reggel, általában nagyon korán, beülsz az autóba a koromfekete sötétségben és egy órát vezetsz kifelé. Amikor odaérsz, úgy gondolom hogy minden egyes helyszín, amelyen voltam hihetetlenül gyönyörű távoli helyszín volt. Sajnos az időjárás Vancouver-ben sokszor esős, de néhány napig gyönyörű volt, a nap végén nem is akartál visszamenni. Elkábító helyszínek.

LimeLife: Milyen érzés volt mikor először megjelentél, azt gondoltad, hogy fel-alá járkálsz és bemutatkozol a színésztársaidnak, és milyen tapasztalatokat szereztél?
Julia Jones: Szerencsére a stáb hihetetlenül vendégszerető és barátságos. Pár nappal előtte jelentem meg a helyszínen, ugyanis a sminkemen kezdtünk el dolgozni. Azt hiszem hogy az első személy, akit láttam az Kristen [Stewart] volt, majd Taylor [Lautner] és mindketten bemutatkoztak. Így igazán könnyű volt.

LimeLife: Milyen jó ezt hallani! Tehát az általános atmoszféra nagyon kellemes?
Julia Jones: Tulajdonképpen vicces! Sok a színész és sok a stábtag [a forgatáson], szóval időnként kaotikus tud lenni, de mikor nem forgatsz a leggyakrabban a trailer-edban vagy, ami nem mindig van szemben a helyszínnel. Hanem távolabb, mert a természetben forgatunk – a trailer-eink és a valódi helyszín közötti távolság jelentős, szóval eltart egy ideig mire visszaérsz a trailer-ekhez. Tehát két felvétel között, mikor pár jeleneted volt, és mikor nincs rád szükségük, jobban teszed ha a helyszín környékén maradsz. Csomó ember lógott a helyszín környékén és beszélgettek és szórakoztak, amíg a többiek néhány méterrel odébb forgattak.

LimeLife: Sikerült kiélvezned szabadidődet a forgatáson kívül, vagy leginkább dolgoztál és aludtál?
Julia Jones: Tulajdonképpen volt néhány társasági összejövetel. Elfoglaltá tettek. Emlékszem, hogy arra gondoltam „Oh istenem, 5 nap szünetem van! Erre vágytam mióta!” És végül fotózósára kellett menned [vagy különböző egyéb dolgokra]. De igazán szórakoztató volt.

LimeLife: Szóval mesélj nekünk a valódi életről Vancouver-ben. Tényleg sokan követnek?
Julia Jones: A valóság az, mikor nem dolgozol nagyon nehéz Vancouver-ben sétálgatni, mert sok a paparazzi. Tehát a lehetőséged vagy az, hogy dolgozol vagy a szobádban maradsz. (Nevet.) Szóval nagyon boldog voltam, ha dolgozhattam. Azt hiszem valószínűleg ez volt a legkönnyebb. Úgy vélem az én tapasztalataim legkevésbé terhesek a többi stábtagéhoz képest, mert én nagyon új voltam és nem szerepeltem korábbi filmekben. De egy bizonyos ponton, mikor más stábtagokkal együtt lógtam, akik szerepeltek a Twilight-ban és a New Moon-ban is, akkor ébredtem rá milyen jelentős figyelmet kapnak. Tulajdonképpen ez az ára.

LimeLife: Ez az, amit én is elképzeltem. Volt lehetőséged egyáltalán találkozni Stephenie Meyer-rel?
Julia Jones: Persze, volt! Hihetetlenül klassz, nagyon egyenes, nagyon okos, dinamikus személyiség.

LimeLife: Mikortól láthatunk az Eclipse promóciója során?
Julia Jones: Úgy tervezem, hogy a következő év elejétől. Van egy csomó dolog, ami rendszeresen felmerül, kezdve attól a héttől amikortól a filmet bejelentették. De megpróbálom odatenni magam és promótálni a filmet, amiben benne vagyok addig ameddig a film ki nem jön. Nagyon izgatott vagyok.

LimeLife: Nos, tudod, a világ nagy része izgatott miattad!
Julia Jones: Tudom! Távol vagyok pár hónapig és az eseményeket nem tudod megállatani, ez csak… nagyon nagy az izgalom a franchise körül.

LimeLife: És hogy érzed magad most emiatt?
Julia Jones: Erről még korai beszélni, egyelőre csak megpróbálom magam belevetni ebbe a Twilight jelenségbe. Ezt megemlítettem valakinek, rámnézett és azt mondta: „A Twilight, tudod az egyik legmenőbb dolog a bolygón, nem igaz?” (Nevet.) Ez meglehetősen vad.

LimeLife: Julia, csak elképzelni tudjuk, hogy milyen a Twilight film-franchise részesének lenni, ami meg tudja változtani egy színész karrierjét szakmailag és magánéletileg is. Ez így igaz?
Julia Jones: Viccelődöm mikor arra kérdesre kell választ adnom, hogy „Hogyan változtatta meg a Twilight az életedet?”, mert azt szeretem mondani, nos többet takarózom útitakaróval és sokkal jobb zenét hallgatok… mert ez az igazság! De a lehetőségek, amik az után következnek, hogy egy ilyen projektnek a részese voltál mint ez - rengeteg új lehetőséget kapsz, és vannak köztük nagyon jók is. Ez egy új utat nyitat meg számomra.

LimeLife: Tudnál mesélni néhány lehetőségről, amiken dolgozhatsz majd?
Julia Jones: Valójában még nem tudok semmit mondani…

LimeLife: Rendben.
Julia Jones: De azt hiszem ez nagyon figyelemre méltó, mert nem hiszem hogy jobb színésznő vagyok ezen a héten, mint amilyen egy hónappal ezelőtt voltam. Mikor bemész egy szobába egy Twilight-tal az önéletrajzodban, hirtelen minden ember, aki kételkedett egy hónappal ezelőtt, most úgy néz rád, hogy 'Kérlek legyél jó, be akarunk válogatni. '(Nevet.) Ez teljesen más.

LimeLife: De valószínűleg ez kis önbizalmat és jogosultságot ad mikor elmész egy meghallgatásra, igaz?
Julia Jones: Igen. Bizonyos szempontból biztosan. Azt hiszem nyugodtabban és kényelmesebben érzem magam – főleg ha az a szerep igazán érdekel, egy ponttól arra sarkall hogy magabiztosnak, agresszívnek és öntudatosnak tűnjek. De mélyen azt érzem, hogy 'Oh Istenem!'

LimeLife: Olvastad a Twilight könyveket?
Julia Jones: Olvastam őket, mikor megkaptam a szerepet. Mindegyiket 2 hét alatt olvastam el, azt hiszem részben azért, mert már akartam egy kis fejtágítást (Nevet). Annyi minden történt körülöttem és csak ki akartam kapcsolódni, szóval belemerültem ezekbe a könyvekbe. Nagyszerű volt.

LimeLife: Erre koncentráltad az összes energiádat?
Julia Jones: Igen. Ez egy igazán hatalmas ugrás volt a karrieremben. A múltamban nem volt ehhez hasonló más franchise vagy egyáltalán nagy kasszasikerű film. Ez egy igazán hatalmas lépés, néha annyira elsöprőnek éreztem a kezdetektől, hogy szükségem volt egy helyre ahol rendet tehetek a fejemben és ahol én irányíthatok… ez felszabadított. A könyveket olvasva úgy éreztem, hogy csinálok valamit, ami segíti a munkámat, ez megnyugtató érzés volt.

LimeLife: Hatott már rád a Twilight őrület? Követnek, egyáltalán hatással van valamilyen módon a magánéletedre?
Julia Jones: Vancouver-ben minden nap hatással volt rám, mert eléggé a sűrűjében voltál, mikor ott voltál. De mióta visszajöttem Los Angeles-be, elfoglaltabb vagyok. A magánéletemre annyira nincs hatással. A barátaim szerencsére csodálatosak. Hallottam történeteket emberektől, akik azt mondták „Mindenki megváltozik körülötted.” és ehhez hasonlókat, de ilyet még nem tapasztaltam, a barátaim nagyon támogatóak.
Hihetetlenül hálás vagyok. A legjobb barátaimat még a középiskolából ismerem, és többségük a szórakoztatóiparban dolgozik, ők csak azt mondják, hogy „Milyen jó munkája van.” Pontosan ilyennek kell lennie – egy igazán jó munkának.

LimeLife: Mondj nekünk még egy dolgot, amit akarsz, hogy a Twilight rajongók tudjanak rólad.

Julia Jones: (Nevet.) „Van valami, amit el akarsz mondani az univerzumnak? Olyat, ami távolról is érdekes?” Azt hiszem, mikor arra gondolok, hogy meddig jutottam az életemben csak elképeszt, hogy milyen gyorsan változnak a dolgok. Hosszú ideje dolgozom ebben az iparban, váratlanul elkezdenek visszaigazolni, olyan mint a szerencsejáték. Az egész egy számjátékhoz hasonlít. Nagyon örülök, hogy kitartottam emellett.

LimeLife: Rendben Julia Jones, ha kérdezhetünk tőled bármit is az egyik színésztársadról, ez lenne az: Robert Pattinson a felvételek között amerikai vagy brit akcentussal beszél?
Julia Jones: (Nevet.) Igen, Rob brit, brit akcentussal, és úgy beszél mikor nem színészkedik! Valójában az amerikai akcentusa nagyon jó. Néha hallottam őt a normális brit akcentusával beszélni, és majd’ eldobom magam tőle, mert az amerikai akcentusa tökéletes.

LimeLife: Tudsz nekünk mesélni arról, hogy tényleg ennyire kellemes vele dolgozni?
Julia Jones: Oh, abszolút öröm vele dolgozni. Ő nagyszerű. Figyelmes, nagylelkű és nyugodt. Minden képességgel rendelkezik, amit abban keresel akivel dolgozni szeretnél.

LimeLife: Mondanál valamit Kristen Stewart-ról is? Szeretjük őt.
Julia Jones: Nagyon tisztelem [Kristen-t], mert egyensúlyt talált a fesztelenség és aközött hogy hogyan tudja a saját dolgát csinálni, illetve nagyon profi és igazán kemény magával a kamera előtt. Nagyon tehetséges főleg ilyen fiatal színészként. Igazán lenyűgözött.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More