About this blog

2010. január 1., péntek

Vikend - Robert Pattinson

Los Angeles tele van plakátokkal Robert Pattinson-ról, a 23 éves londoniról, aki gyakorlatilag egyik napról a másikra vált az új szexszimbólummá. Miután befejeződött a New Moon vetítése, a Twilight jelenség folytatása, találkoztunk Robert-tel és szereplőtársával, Kristen Stewart-tal a Beverly Hills-i Four Seasons Hotel-ben. Minden lépésünket követik a saját PR képviselőik és annak az ügynökségnek az emberei, akik az interjúkat szervezték. Figyelmeztettek is minket: „Semmi magánéleti kérdés. Azért vagyunk itt, hogy reklámozzuk a filmet.” Oké. Azért mi megkérdeztük Robert-et az OK magazinról, aminek az aktuális címlapján a szakításuk szerepel, mire ő csak mosolygott és azt mondta: „A pletykák nem befolyásolják a karrierem…” Elmondhatjuk, drága hölgyrajongók, Robert nem olyan sápadt, mint Edward és az ajkai sem olyan pirosak.

Hány lány kért meg ma
arra, hogy harapd meg a nyakát?
(Nevet.) Csalódást kell, hogy okozzak. Folyamatosan körülvesznek a testőrök és gyakorlatilag ők visznek ki és be mindenhova, szóval szinte egyáltalán nem tudom, hogy mi van odakint.

Hogyan kezeled a hirtelen hírnevet, a média figyelmét és a rajongói nyomást?
Néha kellemetlen, az összes interjú, a rajongók hada, magazinborítók… Az elején idegtépő volt. Megpróbáltam elbújni, de miért gyötörjem magam? Nem az a célom, hogy utáljam az életem. Próbálok alkalmazkodni, amennyire tudok.

Tudsz anélkül sétálni az utcákon, hogy a női rajongók hada le ne támadjon?

Nem igazán. Nos, még csak időm sincs rá. Ezekbe a napokban sokat dolgozom, és nem tudom, hogy mi történik a valós világban. Minden időmet filmforgatásokon vagy hotelekben, vagy repülőkön töltöm. A nagyvárosok néha meglepnek. Mostanában voltam Tokió-ban és elmentem sétálni és senki sem ismert meg, ez fura volt, mivel én voltam az egyetlen fehér ember az utcán…

Talán nekik minden fehér ember egyforma…
(Nevet.) Talán. De ez nagyszerű élmény volt, szemben New York-kal, ahol mostanában csináltam egy filmet. Nyolc testőr volt ott, akik mellettem sétáltak, míg a lakókocsimtól tartottam a filmdíszletig. De egyik nap akkora tömeg volt, hogy szó szerint el kellett futnunk – össze-vissza rángattak, lökdöstek, káosz volt. Fel kellett vennünk még tíz testőrt, szóval minden nap tizennyolc hatalmas fickó vett körül munkába menet. Ez elég szürreális volt.

Megrémít a körülötted lévő őrület?
Az emberek hisztérikus tömege ijesztő tud lenni. Szerintem mindenki rosszul érezné magát egy olyan helyzetben, ami felett nincs irányításod, ahol semmit nem tudsz tenni, hogy lenyugtasd a kedélyeket. Az emberek az ilyen helyzetekben egyfajta hisztérikus, hipnotikus, őrült állapotban vannak. Einstein-nek igaza volt, mikor azt mondta, hogy az emberi civilizáció akkor a legveszélyesebb, mikor tömegekben mozog.

Tinédzser korodban te soha nem voltál egyik sztárnak sem a megszállottja?
Nem emlékszem, hogy megszállottan szerettem volna valakit, de emlékszem, hogy a One Flew Over the Cuckoo’s Nest - Száll a kakukk fészére című film nagy hatással volt rám. Elkezdtem úgy öltözni, mint Jack Nicholson, és kezdtem utánozni, ez tartott egy ideig. De nem voltam megőrülve érte, és nem ücsörögtem a háza előtt.

Voltál valaha szerelmes valamelyik színésznőbe?
Talán… Nem tudom… Mindig kedveltem Patricia Arquette-et, azt hiszem, hogy szerelmes voltam belé tinédzserként, ő nem igazán viszonozta. (Nevet.) Hm, úgy tűnik egy kicsit elveszett voltam tinédzserkoromban… (Nevet.)

A szüleid valószínűleg nagyon büszkék rád…

Nagyon! És egy kicsit meg vannak lepve az én reakciómon a sikeremet illetően, én nem úgy élem meg a dolgot, mint ők. Őket ez teljesen lenyűgözi, minden annyira fantasztikus számukra, anya mindent elolvas rólam. (Nevet) Én még mindig azt gondolom, hogy az egész szerencsés egybeesés. Soha nem akartam híres lenni, nem terveztem nagy dolgokat az életemben, szóval nekem mindez furcsa. Folyamatosan dolgozom fel, továbbra is gondolkodom, hogy mihez kezdjek az egésszel.

Anyukád elhisz mindent, amit rólad olvas?

Sajnos igen. Vakon hisz mindenben, amit elolvas, főleg a rossz dolgokat. Amikor megpróbálom elmagyarázni neki, hogy ez csak a pletykamagazinok kitalációja, ezt mondja: „Ismerlek, tudom milyen vagy!” (Nevet.)

Szóval azt sem hiszi el, hogy te és Kristen nem vagytok egy pár?

Ahogyan a világ többi része sem… (Nevet.) Nos, elmagyaráztam neki.

Szóval erről nem kérdezhetünk téged?

Kérdezhettek, de a válasz ugyanaz lesz, mint a beszélgetés elején.

Te és Kristen jó barátok vagytok?

Nagyon, de csak azok! (Nevet.) Mint csapat, nagyon szoros a kapcsolatunk, mert együtt vagyunk állandóan, csináljuk egyik filmet a másik után. Egykorúak vagyunk és hasonlóan gondolkodunk, és a hírnévvel is együtt ismerkedtünk meg.

Aggódsz amiatt, hogy Edward szerepe árnyékként fog követni téged a színészi pályafutásod során?

Nem igazán. Úgyis, már késő ezen gondolkodni, miután aláírtam a szerződést a sorozat négy filmjére. Az normális, hogy a közönség Edward-ként tekint rám, állandóan ebben a szerepben látnak. Türelmesnek kell lennem, csinálok más filmeket is, és úgy hiszem, hogy a közönség majd más személynek fog tekinteni. Ha még mindig Edward-ot látják bennem húsz év múlva, lehetséges, hogy ki kell nyírnom valakit! (Nevet.)

Szóval nem bántad meg, hogy elfogadtad a szerepet?

Mindennek van jó és rossz oldala is. Természetesen nem bántam meg, de minden nem lehet tökéletes. Ha senki nem tudja, hogy ki vagy, akkor nehéz megkapnod egy szerepet és ez szar, mert úgy érzed magad, mint egy vesztes. Mikor leszel valaki, mindenki csodát vár tőled, nagy szerepek, nagy filmek, nagy slágerek, és ez nem egyszerű, mert ez nagy felelősség, nagy nyomás. Mindig az a legjobb, ha középen maradsz.

Mit várhatunk a harmadik filmtől, az Eclipse-től, befejezted azt a filmet?

Igen, mostanában készülünk a negyedik részre. Több szereplő várható, több cselekmény a főbb karakterek között, kapcsolat Edward és Jacob között, a harc Bella szeretetéért kidomborodik. Háború van a vámpírok és az emberek között, több lesz az akció, a film látványos lesz.

A filmforgatások alatt valószínűleg nincs elég időd a zenére, ami nagy szenvedélyed; te írtál két számot a Twilight-hoz?

Igen, a zenét félretettem egy időre. A színészet és a zene fontosak számomra, de nehéz a kettőt egyidejűleg űzni. Próbálkozom és játszom egy keveset, vagy új számokat írok a forgatási szünetekben. Meg fogok próbálni felvenni valamit később ebben az évben…

Ez akkor egy lemez bejelentése?

Nem tudom…Talán (Nevet.)

Nos, a lányok meg fognak őrülni, ha rokker leszel!

Ez igaz! A nők imádják a rocksztárokat! (nevet)

Mi elengedhetetlen egy nőben ahhoz, hogy benyomást tegyen rád?

Pénz! Soha nem elég belőle! (Nevet.)

Emellett?

Sok türelem!

Miért?

Nem én vagyok a legegyszerűbb eset. Makacs vagyok és nem szeretem, ha megmondják nekem, hogy mit csináljak; ha az emberek parancsolgatnak nekem, akkor ingerlékeny és gonosz leszek.

Írd le a tökéletes randit…
Uffff…. Nem tudom, nem igazán vagyok jó a randizásban, már ahogy Amerikában értik a randizást.

Hogy érted?

Angliában, randizni azt jelenti, hogy elmész valahova a pasiddal vagy barátnőddel. Itt Amerikában mindenki randizni jár, mintha ez nem lenne semmi különös. „Randiztam három sráccal a héten…” Igen, akkor egy ribi vagy, nem? (Nevet.)

Tudod, hogy Leonardo Di Caprio-hoz hasonlítanak?

Akkora hülyeség. Ez nem igazságos vele szemben, istenem, Oscar-ra jelölték mikor még csak tizenegy éves volt! (Di Caprio-t először húsz éves korában jelölték Oscar-ra – a szerk.)

És mi van azzal, hogy a legszexisebb férfinak titulálnak?

Ez még nevetségesebb. Még nem is vagyok igazi férfi!
- Stjepan Hundić
Fordította: Edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More