About this blog

2010. január 14., csütörtök

Telefonbeszélgetés a New Moon rendezőjével, Chris Weitz-cel!

Egy külföldi rajongó, Jenny megnyerte a Twilight hivatalos Twitter profilján meghirdetett versenyt, így lehetősége nyílt telefonon keresztül kérdéseket feltenni a New Moon rendezőjének, Chris Weitznek. Volt olyan rendes, hogy a kérdéseit és az azokra kapott válaszait is megosztotta velünk.

Mennyire volt idegtépő tudni hogy számos helyszínt kell ’újraélesztened’ a New Moon-ban?
Nagyon idegtépő volt, mert tudtam az emberek észreveszik és dühösek lesznek, ez egy puzzle volt hogy jól megoldjuk. Az iskola külseje teljesen CGI, képeket készítettünk [az előző iskoláról] és felépítettük az iskola lépcsőjét. A Cullen házban szintén megpróbáltam többet mutatni a különböző szobákból, ami a ház hangulatából többet átad. Taylor utazása során egy Twilight fan egy kézzel faragott natív amerikai díszt adott neki. Ezt a díszt felhasználtuk a Jacob szobájában a New Moon-ban.
Tudom hogy most Edward autója sötétezüst, de volt valami oka a cserének?
A rendelkezésre állás. A Volvo be akarta mutatni az új autóját a sorozatban, a régi modell helyett. Szóval egy újabb modellt hoztak, egy barna Volvót. Azonnal tudtuk hogy újra kell festetni, egy sötét, nem fényes fekete színt választottunk. A filmben az első Edward jelenethez tett többet hozzá, a hangulat derűs, de a jármű színe a veszély megjelenését mutatja.

Miként döntöttél hogy így forgatod le azt a jelenetet ahol a hónapok leperegnek, figyelembe véve a könyvet, ahol csak a hónapok nevei jelzik az idő múlását?
Eredetileg azt gondoltuk, hogy egy üres hátteret használunk a hónapok neveinek lepergésére, de úgy éreztük az lenne a legjobb ha depressziót vizuálisan is ábrázolnánk. CGI-t alkalmaztunk és az ablakot befedtük zöld háttérrel. Egy robot-kamerát használtunk a forgáshoz, ami amennyire csak lehetséges utánozta az eredeti kézi kamerát. Nem biztos, hogy észrevetted, de minden egyes forgásnál a szoba változik, kevesebb kép van a barátairól és a szoba egyre üresebb lesz.

Nagyon élveztem a plusz jelenetet, mikor Victoria Bella felé úszik. Ez a jelent hogy került bele a filmbe?
Nos a narancssárgára színezett víz nem mutatott volna jól a jelenetben, szóval láthatóan beleraktuk őt [Victoriát – Rachelle Lefevre] a vízbe. Ez a jelenet nehéz volt, mert azt akartuk leforgatni ahogy Bella irányába úszik, de távolságot kellett tartanunk. Ha nem bizonyos távolságból csináljuk a rajongók azon gondolkodtak volna, Victoria miért nem kapja el ebben a rövid jelenetben, de ugyanakkor félelmetesnek is kellett lennie. Az egészet Vancouver-ben vettük fel egy úszómedencében, a színészek vízalatt voltak 4 vagy 5 búvárral, akiknél légzőkészülék volt biztonsági okokból. Szintén zöld háttereket használtunk a színészek környezetében, így tudtuk a CGI-technikát alkalmazni a vízben is. Valójában egy program adta hozzá a lebegő törmeléket/hulladékot és színátmeneteket a vízhez. Kristen beteg volt abban az időben és félt a fulladástól. Erővel kellett a vízben tartanunk [Nevet.] De Rob kényelmesebben érezte magát a vízben, mivel a múltban [Harry Potter-ben] forgatott vízalatti jeleneteket.
Voltak olyan jeleneteket, amiket szerettél volna a filmben látni, de a végső vágásba soha nem került bele?
Igen, egy jelenet. Ez a jelenet a motorkerékpáros ütközés, amihez több veszélyérzet társul. Az ok amiért nem került bele a végső vágásba az az időjárás, túl napos volt hogy Forks legyen. A DVD tartalmazni fogja ezt a jelenetet illetve kibővített jeleneteket. A kibővített jelentek közül néhány Edward Volturi látogatásából többet mutat majd, valamit többet láthatunk Carlisle és Bella jelenetéből is [mikor összevarrja Bella karját]. Az egyik korai forgatókönyv-vázlatnak egyik jelenete volt, ami szintén nem volt benne a filmben. Azonnal tudtam, hogy meg kell változtatni, elengedhetetlen volt a történetmenet szempontjából.

A filmben miért volt két jelenet is, amiben Bella és Jacob majdnem csókolózott mikor ez a könyvben nem volt így túldramatizálva?
Több próbálkozás volt arra, hogy az Eclipse-ből egy kis feszültséget átvegyünk, szóval csak hogy ne az legyen „Szegény Jacob.” Kevesebb Edward nélkül, szükségünk volt egy kicsit több romantikára anélkül hogy veszélyeztetnék a könyv szellemiségét.

Volt beleszólásod a soundtrack-be? Ha igen, mennyire volt nehéz ezen dalokat kiválasztani a végső változatba?
Valójában nagy volt a beleszólásom, sok nagyszerű banda nem került bele a végső verzióba [például: a Silversun Pickups] de tudtuk hogy több visszafogottság kell. Bella kezdeti depressziójának jelenetében [hónapok pörgése] egy régebbi Radiohead dalt használtunk, de bejött Lykee Li és megnézte a jelenetet. Egy számmal tért vissza hozzánk, ami tökéletesen működött, de idegtépő volt, mert soha nem tudhatod mivel jönnek vissza. Igazán új, indie dalokat akartunk a soundtrack-re, ami illeszkedik a hangulathoz.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More