About this blog

2010. május 14., péntek

Oprah Show - Összefoglaló

A 18 éves Taylor, aki a Cápasrác és Lávalány című filmmel robbant be, azt mondja, élete legjobb pillanatait éli meg mióta Jacob Black-et játssza. "Nem is lehetnék hálásabb," mondja.

Amikor nem változik hatalmas farkassá és nem Bella szerelméért verseng, Taylor egy jóravaló, egyenes srác, aki próbálja hihetetlen népszerűségét távolról szemlélni. "Majdnem olyan, mintha két külön világban élnél," mondja. "Belépsz abba a világba, majd teljesen eltűnsz és aztán megint a megszokott életedben vagy."

A sikítozó rajongók, a villanó vakuk és az izgalom miatt néha úgy érződhet, mintha egy viharral néznének farkasszemet. Ilyen esetekben a 23 éves brit színész, Robert, akinek első nagy szerepe Cedric Diggory volt a Tűz Serlegében, azt mondja kívülállóként érzi magát ebben a jelenségben.
"Szinte az elejétől fogva a közepében voltunk. Tényleg úgy kezdődött az egész, mikor szinte még senki sem tudott róla semmit," mondja. "Még a mai napig sem tudok teljesen együtt lenni ezzel az őrülettel, és ez egy nagyszerű pozíció. Amint belépsz egy szobába, mindenki elkezd sikítani és nem is igazán miattad, szóval nem száll annyira a fejedbe. Leginkább olyan, mintha te is részt vennél benne."

A 20 éves Kristen, aki Bella-t játssza, 8 éves kora óta színészkedik. Mielőtt az egész életét megváltoztató Twilight Saga szerepében landolt, Kristen olyan filmekben szerepelt, mint a Pánikszoba, A nők hálójában vagy az Út a vadonba. Talán több színész tapasztalattal rendelkezett, mint kollégái, azonban az interjúk során Kristen saját bevallása szerint nagyon félénk és ideges lesz. De ez azért van, mert megválogatja a szavait és megérti, hogy milyen fontos ez a sorozat a rajongók számára. "Srácok ez nektek nagyon sokat jelent és velem is ugyanez a helyzet," mondja. "Megértem, hogy amit mondunk annak súlya van, és mindig megpróbálok finoman fogalmazni mikor ennyien várják mit mondok."

Kristen elmondta, hogy sokkal többet adott magából Bella karakteréhez, mint bármelyik másikhoz korábban a régebbi szerepei közül.
"Úgy érzem sokkal többet adtam bele Bellába, mint bármelyik másik karakterbe ezelőtt de csak ennyit tehetek." mondja. "Ténylegesen belelátod magad, hiszen ez egy személyileg nagyon behelyettesíthető olvasmány. Úgy értem, te lehetsz ő. És rám is teljes mértékben vonatkozik a bénasága, amit ő el is fogad. Csak azt mondja ki, amit tényleg úgy is gondol."

Nők milliói értenének egyet azzal, hogy Robert-nek minden fizikai tulajdonsága megvan ahhoz, eljátssza a lendületes vámpírt, akit a könyvben, csak a ’hihetetlenül gyönyörű’ jelzővel illetnek, de az akcentusán bizony dolgoznia kellett. A sorozatban Edward egy 1901-ben Chicago-ban született amerikai. A való életben pedig Rob angol akcentussal beszél.

Robert 14 éves korábban ugyan gyakorolta az amerikai dialektust, azonban egy teljesen más álom megvalósítása érdekében—rapper szeretett volna lenni!
"Istenre esküszöm, tényleg. Nagyon sokat [próbálkozást] fel is vettem. ... Próbáltam megszokni ezt az amerikai akcentust és áthelyezni a hangsúlyokat."

Az első és második film között Taylor-nak egy átváltozáson is keresztül kellett esnie. A New Moon-ban karaktere, Jacob, a tunya szomszéd fiúból kigyúrt vámpírvadásszá alakul. Mivel a film nagy részében félmeztelen, a farkas-kezdeménynek látogatnia kellett az edzőtermet. "Mikor a Twilight-ot csináltam, tudtam, hova fog jutni a karakterem fizikailag, de határozottan nem tartottam ott. Egy év munkája kellett hozzá."

A híres has eléréséhez Taylor napi 90 percet edzett egy héten ötször és magas protein tartalmú diétát tartott.
"Annyit ettem, amennyit csak tudtam. Ha épp nem értem rá vagy forgattunk vagy LA-ben voltam megbeszélésen mindig tartottam magamnál egy mini hűtőt. Húspogácsát vittem benne. ... Nagyon gáz volt néha. Épp beszélgettem valakivel mikor egyszercsak félbeszakítottam, hogy 'Vársz egy kicsit? Be kell dobnom egy húspogit.'"

Mielőtt élete szerepét megkapta, Robert azt fontolgatta, hogy végleg felhagy a színészkedéssel.

"Ha azt állítod, hogy színész vagy, eljársz válogatásokra és nem kapsz egy szerepet sem, akkor nem vagy színész. Azt hiszem ez volt a helyzet velem is. Mikor LA-be jöttem a Twilight meghallgatására már totál le voltam égve. London-ban is már szinte csak a szemét volt."

Miután Robert újabb szerepről maradt le, felhívta a szüleit, hogy elmondja abbahagyja az egészet. De mielőtt visszatért volna Angliába, elment egy utolsó meghallgatásra. Itt találkozott Kristen-nel és Catherine Hardwicke-kel a Twilight rendezőjével. "Nagyon nagyon jól ment és évek óta ez volt az a munka, amit igazán meg akartam kapni," mondja.
Mikor Kristen találkozott Robert-tel, az utolsó jelentkezővel Edward szerepére, rögtön megérezte, hogy ő lesz az igazi. "Szerintem ez olyan ösztönös dolog lehetett" mondja. "A végső teszt?" Robert elmondta, hogy csókolózniuk kellett Kristen-nel a meghallgatáson, amire egyáltalán nem számított.

Mivel ez a két színész keltette életre Edward és Bella hatalmas szerelmét, felröppentek a pletykák, hogy a vásznon egy párt alakító két fiatal az életben is együtt van.
"Itt van ez a sok pletyka arról, hogy Ti együtt vagytok," mondja Oprah. "Ez igaz?"
"Kristen terhes," viccelődik Robert.
"Szereti sokkolni az embereket, mert ilyenkor azt hiszi vicces. Amúgy meg nem, mi már lejátszottuk ezt a beszélgetést. Ő hordja ki a gyereket," ugratja Kristen.
Amikor a románcokra terelődik a szó Taylor elmondja, hogy szereti ha egy lány nem fél elfogadni a saját belső különcségét. "Őszinteség és hűség [amit elvárok]," mondja. "De ami számomra igazán fontos, hogy el tudja engedni magát és merjen önmaga lenni és jól érezni magát a bőrében."

Bár most ők a világ legnépszerűbb színészei, de egy átlagos szombat estén egyiküket sem lehet Hollywood legfelkapottabb helyein megtalálni. Legtöbbször együtt kerülik el a reflektorfényt. Ha egy szombat este bekukucskálnál az ablakán, Robert azt mondja nála nem látnánk mást, mint hogy egyedül ül otthon terveket szövögetve. "Valószínűleg kétségbeesetten hívogatnék mindenkit a telefonkönyvemből." Biztosan mindenkinek akivel találkoztam dolga volt, mert sose hívott vissza senki." Mivel Kristen nem gyakran van otthon, ezért a szombat estéket egy nagyon különleges valakivel tölti —a macskájával, Max-szel. "Megszállottja vagyok a macskámnak," mondja. "Olyan a kapcsolat közöttünk, mint Edward-Bella között; igazság szerint teljesen függök tőle." Taylor azt mondja, ha kedd vagy szerda este lenne, pontosan tudná mit csinálna —az American Idol-t nézné. "Vasárnap meg a Celebrity Apprentice-t". "A szombat esték kicsit nehézkesek. Szombatonként unatkozom. ... Leginkább csak otthon vagyok. Nézelődök, hogy akar-e valaki velem lógni."

A film egyik gonosz szerepében egy híres színésznő is feltűnik. A 16 éves Dakota Fanning alakítja Jane-t, a gyermek vámpírt, aki az elméje segítségével képes másoknak fizikai fájdalmat okozni. Mióta Stephenie sorozatának összes részét egy hét alatt elolvasta, Dakota elmondása szerint élt-halt azért, hogy ezt a vérszívót ő vihesse a nagyvászonra. "Nyilvánvalóan ez egy teljesen más szerep, mint amit eddig játszottam és imádtam, hogy én is a rossz vámpírokkal lehetek és hogy vörös szemeim és ütős jelmezeim voltak," mondja Dakota.
Dakota azért szereti ezt a sorozatot, mert mindent korosztályt meg tud ragadni még a kishúgát is beszippantotta a történet. "A húgom 12 évesés a barátaival teljesen bele vannak bolondulva minden Twilight-tal kapcsolatos dologba. Van nekik Rob és Taylor kartonfigurájuk. És a suliban csináltak egy robotot is, amit elneveztek Robot Pattinson-nak."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More