About this blog

2010. május 21., péntek

Saturday Night Magazine – Jackson Rathbone

Amíg Rob Pattinsont és Taylor Lautnert a Twilight rivaldafénye veszi körül, addig színésztársuk Jackson Rathbone kiszorul a figyelem középpontjából; de mint színész, producer és zenész gondosan építi karrierjét. Leültünk a 25 éves feltörekvő csillaggal beszélgetni szerepeiről, amiket az ide nyár két legjobban várt filmjében alakít. Először ismét Jasper Hale szerepében tűnik fel a The Twilight Saga: Eclipse-ben, majd láthatjuk M. Night Shyamalan fantasy kalandfilmjében, Az Utolsó Léghajlítóban.
Mesélj nekünk Az utolsó léghajlítóban alakított karakteredről…
Egy Sokka nevezetű fiatal harcost játszom, aki a testvérével együtt rátalál egy jégbe zárt titokzatos fiúra; kiszabadítják őt és végül az a küldetésük, hogy megmentsék a világot. Ez egy fantasztikus történet, ami eredetileg egy Nickelodeon rajzfilm és most élőszereplős fantasy történetet lesz belőle.


Kellett valamilyen képzésen vagy fizikai előkészületen részt venned a szerep miatt?
Los Angeles-ben jó két hónapos kung fu edzésen vettem részt, majd a film forgatása közben is folytattuk. De igazán szórakoztató volt, tetszett. Ez az egyik igazán klassz dolog a színészetben: fizetnek hogy megtanulj kung fu-zni!

Milyen kaszkadőrmutatványokat kellett csinálnod?

Javarészt kéz a kéz elleni harc volt. A karakteremnek nincs speciális képessége… szóval sok jelenetem volt, ahol a srácok kardokkal és lándzsákkal harcolnak nekem meg egy bumeránggal kellett szembenéznem velük. Ez kicsit idegtépő, még akkor is ha egy műanyag karddal támadnak rád.

Milyen élmény volt M. Night Shyamalan-nal együtt dolgozni?

Csodálatos volt. A Hatodik érzék az egyik kedvenc thrillerem és imádom Night egyéb munkáit. Úgyhogy színészként valaki olyannal dolgozni nagyszerű érzés volt, akit évek óta tisztelsz és csodálsz.

Mi volt az első reakciód mikor bekerültél a Twilight-ba?

Ez egy nagyszerű könyvsorozat, Jasper-nek pazar a háttértörténete, úgyhogy igazán izgatott voltam. De aztán elkezdtek az unokatestvéreim hívogatni - ők izgatottabbak voltak mint én magam, fokozottan izgalmas egy olyan karaktert eljátszani, akit a családom is ismer és izgatott amiatt, hogy láthatnak egy nagy vásznon színészkedni.

Ekkor jöttél rá, hogy ez be fogja indítani a karrieredet?

Nem hiszem hogy felfogtam addig a pillanatig, míg végig nem sétáltam a Twilight premierjének vörös szőnyegén. Ekkor gondoltam azt először, hogy „Oh, wow, ez egy új élmény lesz számomra.”

Melyik a legemlékezetesebb rajongói találkozásod, amiben részed volt?

Vancouverben voltunk a New Moon forgatása miatt, és úton voltam egy Starbucks felé. Rajongók hada vett körül: képeket készítettünk és autogrammokat osztogattam, mikor egy nő a két éves gyerekével odajött hozzám, semmi szó nélkül a karomba rakta a gyerekét és hátrébb lépet, hogy képet csinálhasson. Elég furcsa volt, mert a gyerek úgy nézett rám, hogy „Ki vagy te?” és én meg úgy néztem vissza rá, hogy „Sajnálom ember, fogalmam sincs hogy mi történik.” Szóval ellőtte a képet, visszavette a gyereket és elsétált. Szokatlan, hogy egy idegen egy gyereket adjon a karjaidba.

Az Eclipse-ben láthatjuk majd Jasper új oldalát?

Igen, láthatjuk Jasper-t mikor még ember volt az Amerikai Polgárháború idején. Ismét lovagolhattam – úgy nőttem fel, hogy lovagoltam szóval nagyszerű volt újra ezt csinálni.

A Twilight előtt egyáltalán jártas voltál a vámpírfilmekben?

Határozottan sokáig voltam a vámpírműfaj rajongója. Az Interjú a vámpírral egy hihetetlen film. Mindig is szerettem a Dracula filmeket. Szerintem a Nosferatu egy gyönyörű, jól megkomponált film a 20-as évekből, ami még napjainkban is megállja a helyét.

Milyen a kapcsolatod a többiekkel? Hogyan ütöd el az idődet a forgatások szüneteiben?

Ez vicces, mert a képernyőn egy családot játszunk, úgyhogy visszatérni és ezeket a folytatásokat megcsinálni olyan, mint egy családi összejövetel. Sokan közülünk zenészek valamint színészek is, így összejönnénk egy szobába jammelnénk és dalokat szereznénk. Gitáron és harmonikán játszanék, Rob szintén gitározna és énekelne vagy Kristen gitározna.

Kik a kedvenc színészeid?

Most fejeztem be Johnny Depp életművének tanulmányozását. Szeretem a színészkedésének a stílusát, nagyon összetett és reális, ugyanakkor igazán fantasztikus. Valamint még Clint Eastwood és Jack Nicholson - bírom a stílusát.

Mesélj nekünk egy kicsit többet a zenekarodról, a 100 Monkeys-ról…

Eddig 61 koncertet adtunk a 100 állomásos turnénkból, szóval egy kis pihenőt tartunk… Ez az a valami, amit imádunk csinálni. Kiváltságosnak érzem magam hogy a zenélést és a színészkedést egyszerre tudom csinálni. Az egyik dolog, amit ki akarok próbálni az a film és a zene integrációja – a Girlfriend score albumát a 100 Monkeys komponálta meg.

Meg kell kérdeznünk: Van barátnőd?

Nem, nincs, egyedülálló vagyok. Sok dolog történik most, szóval nehéz időt szakítani arra, hogy elmenjek randizni. De ez nem azt jelenti, hogy nem nézelődöm. Úgyhogy ha lesz egy szabadnapom megpróbálok elmenni randizni, ha… találok egy helyes lányt egy kávézóban vagy valami ilyesmi.

Mit tudnál elmondani a tetoválásaidról?

Összesen hat tetoválásom van. Tervezek újabbakat is, talán a következő hónapban csináltatok egyet. Azt hiszem a következő tetoválásom TS. Eliot The Love Song of J. Alfred Prufrock (J. Alfred Prufrock szerelmi éneke) című művéből lesz. Ez az egyik kedvenc versem.

Milyen más filmek vagy projektek vannak kilátásban számodra?

Nagyon izgatott vagyok, hogy a Girlfriend bekerült a filmes fesztiválok körforgásába és pár következő projektem már a produkciós cégemnél, a Patchmo Entertainment-nél van. Izgatott vagyok amiatt is, hogy a kamera másik oldalára állhatok a producerkedés révén, valamint remélhetőleg rendezhetek egy-két éven belül. Ez egy nagyon izgalmas időszaka az életemnek, de nem veszem természetesnek ezt az egészet. Inkább dolgozom, mintsem aludjak!

Az interjút készített: Carla Thorpe

1 megjegyzés:

Köszi a cikket, nagyon örülök, hogy olvashatok a kedvenc színészemről, é kicsit jobban megismerhetem!
Annus

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More