About this blog

2010. május 30., vasárnap

Saturday Night Magazine – Nikki Reed

Nikki Reed nem fél szokatlannak lenni. Elvégre a filmiparba, mint 14 éves forgatókönyvíróból lett színésznőként tört be, mikor a felnőtté válásról szóló drámát, a Tizenhármat megírta és amiben szerepelt is. Azóta Reed továbbra is szexuális-töltetű és hasonlóan ellentmondásos szerepekkel – mint a Dogtown Urai-ban és a Mini beindul-ban– nyűgözi le a kritikusokat. Tipikus sohasem volt, habár Reed legújabb munkája kevesebb pőreséggel, de kicsit több fogakkal operál. Reed Rosalie Hale-t alakítja, a gyönyörű, de tragikus módon elátkozott vámpírt a hőn szeretett Twilight Saga-ban. A film következő részét Június 30-tól vetítik a mozik, így utolértük a sztárt W Hollywood-ban hogy bepillantást nyerhessünk a filmbe és a kulisszák mögötti életébe.
Mit tudsz nekünk elmondani az új filmről, az Eclipse-ről?
Tele van akcióval, ahogyan ezt a trailerekből is láthattad. Bepillantást nyerhetsz abba, hogy milyen is volt nekünk, mielőtt vámpírok lettünk és hogyan éltük meg ezt „utazást”. Vizuálisan sokkal intenzívebb.

Hogyan készültél fel a forgatásra?
Mindvégig kaszkadőr, személyi és harci edzéseink voltak. Egy profi sportolónak éreztem magam. Meg kellett győződniük arról, hogy a testünk jó fizikai állapotban van, mert sok kaszkadőrös dolgot kellett megcsinálnunk. Voltak hetek mikor hétfőtől szombatig dolgoznom kellett.

Mi az a legklasszabb kaszkadőrmutatvány, amit magad sikerült me
gcsinálnod?
Futottam 30 láb hosszú meredek futópadon hevederekkel magamon és ugráltam miközben irtó gyorsan futottam ugyanitt, meg hajolgattam ágak elől és voltam vonóskamionhoz hátulról odakötve amikor 100 mérföld per órával húztak hátra onnét.

Az Eclipse-ben kicsit többet tudhatunk meg Rosalie háttértörténetéből. Milyen egy olyan karaktert eljátszani, akiről azt mondják/írják hogy hihetetlenül gyönyörű?
Számos kérdést vet fel azt illetően, hogy valójában mi is a szépség. Hosszú ideig nagyon stresszeltem magam miatta. A bizonytalanságomban még jobban megerősített. Végül is el kell fogadni azt ami van – azaz hogy mindenki szép, de különböző módon, mindannyian szépek vagyunk. Nincs egyetlenegy ember a bolygón - még Monica Bellucci és Adriana Lima sem - aki a világ legszebb embere lenne.

Eleinte mi vonzott Rosalie karakterében?
Tetszett az őszintesége. Szerettem, hogy nem volt hajlandó azt feladni, amiben hitt; harcolt és őszintén beszélt attól függetlenül, hogy mennyire volt az vitatható.

Volt valami fogalmad arról, hogy a Twilight-ot milyen őrület fogja körül venni mikor leszerződtél
?
Nem, egyáltalán nem. Fogalmunk sem volt. Mikor leszerződtünk a sorozatra, csak egy szenvedélyes rajongói réteg szerette. A filmkészítés a felhajtással kombinálva ehhez a robbanásszerű népszerűséghez vezetett. Bizarr volt. Erre határozottan nincs recept.

Mi volt a legőrültebb rajongói élményed?

Az őrület nem igazán kapott el, de óvatosan bánok azzal, hogy milyen szituációkba megyek bele. Nem járok el sokat és nem teszem ki magam ennek. A forgatás alatt voltak olyan pillanatok, amikor egy 50 főből álló csoport 10 órán keresztül várakozott és a végén úgy éreztem, hogy ezt nem érdemlem meg. Csak úgy gondoltam, hogy „Igazán? Rám vártál? Az nem lehet.” Szeretném azt mondani a rajongóknak, hogy „Látod, egyáltalán nem vagyok különleges.”

Mit gondolsz a Rob Pattinson őrületről?
Megértem. Rob egy igazán lenyűgöző, bámulatos és csodálatos srác. Értem, hogy ezek a lányok miért szerelmesek ennyire belé. Szuper intelligens, titokzatos, muzikális és intellektuális.

A stáb egészével jól kijössz? Van valaki,
akivel különösen jól megvagy?
Ez attól függ, hogy az életünkben hol is tartunk. Igazán jól kijövünk, de az utolsó filmnél úgy történt, hogy Elizabeth [Reaser] és én a szó szoros értelmében két lépésre laktunk egymástól. Mikor kiléptem az ajtómból és egy éles balkanyart vettem már a szobájában voltam. Amikor leraktam a cigit, megváltozott hogy kivel lógok a stábból, mert nagyon aktív lettem és Elizabeth-tel valamint Kellan-nal jártam edzeni, mert ők igazán aktívak. Volt idő, amikor egyszerűen csak szerettem volna leülni, elszívni egy cigit és csak gitározni és énekelni.

Srácok hogyan töltitek a szabadidőtöket, mikor a forgatáson kívül vagytok?
Kreatívakká váltunk és buta mini filmeket csináltunk és ilyesmi klassz dolgokat. Máskor meg csak feküdtünk és TV-t néztünk. Sok zenei estet szoktunk tartani, mert Xavier [Samuel], Rob és Jackson [Rathbone] nagyon muzikális. Sok Thai kaját ettünk, egy Thai étterem közel volt hozzánk. Nagyon el voltunk szigetelve, ezért egymásnál lógtunk.

Fárasztó ezeket a filmeket egymás után leforgatni?
[A szerepünk szerint] nem öregedhetünk szóval muszáj gyorsan lenyomnunk Jó, ha van munkád. Nem hiszem, hogy bármely színésznek is panaszkodnia kellene a felhalmozódott munkák miatt.

Mi a legklasszabb tapasztalat, ami egy olyan franchise-zal kapcsolatos, mint amilyen a Twilight?

A legjobb különböző megvilágításokba kerülni. Annyira másnak tűnök és az egész világ látja hogy meg tudom csinálni; azt hogy el tudok játszani valaki mást és ez hihető… remélhetőleg.

A színjátszás bűvkörébe elég rendhagyó módon léptél be. Miért döntöttél úgy, hogy ilyen fiatalon megírod a Tizenhárom forgatókönyvét?
Ez egy nagyon szokatlan helyzet volt. Nem volt megtervezve. Nem egy olyan őrült tinédzser voltam, aki azt mondta „Forgatókönyvíró akarok lenni.” Csak sokat írtam magamnak, korán érő gyerek voltam és egyfolytában szerettem kifejezni az érzéseimet. A családomról, az életemről és arról írtam, hogy mi történik. Catherine Hardwicke, aki randizott az apámmal mikor még gyerek voltam azt mondta „Mi lenne ha megírnánk ezt a filmet?” Végül megcsináltuk.

Most írsz valamilyen forgatókönyvet?

Továbbra is írok. Ez csak egyike azoknak, ahol nincs szabály arra, hogy hogyan kell egy sikeres franchise-t csinálni. Arra szintén nincs szabály, hogy kell különböző típusú jelenségeket - mint például a Tizenhármat – megcsinálni, mert az időzítés és a csillagok állása akkor mondjuk megfelelő volt. Valamikor egy film sokkoló és felnyitja a szemeket, de a mostani reality TV show-k világában más a helyzet. Írtam néhány forgatókönyvet és továbbra is ezt az utat próbálom felfedezni. Mindezek mellett nem voltam annyira összeszedett a késői tini éveimben illetve a korai 20-as éveimben mint amennyire az szerettem volna lenni.

Úgy érzed, hogy a viharos neveltetésed segít megállni a helyed Hollywood őrületében?
Nem, nem igazán. Nem félek kimondani, hogy mit érzek. Úgy vélem ez segített a pályafutásomban, de eléggé bántott. Az emberek nem tudják hogyan fogadják el ezt. Fiatal nő vagyok, aki érthetően beszél és elmondja a gondolatait. Az vagyok aki. Soha egyik szülőm sem fojtotta belém a szót.

Mikor nem dolgozol, mi a kedvenc elfoglaltságod, hogy eltölts egy szombat estét?

Szeretek főzni. Nem vagyok a világ legjobb szakácsa, de boldoggá tesz és jó vagyok a receptek követésében. Sokat utazom. Az utóbbi pár évben voltam Ausztráliában, Afrikában és Svájcban is. Hamarosan pedig Brazíliába megyek.

Az interjút készítette: Jillian Gordon

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More