About this blog

2009. október 27., kedd

Filmink - A rossz hold felvirradása III.

new_moon-poster
Mánia: a rajongók

Chris Weitz:
Remélem nem fognak tinilányok hordái darabokra tépni. Természetesen ha egy filmsorozat első része nagy sikereket ér el, eléggé ideges leszel a második miatti elvárásoktól. De minél közelebb kerültem a tényleges forgatáshoz, annál inkább megkönnyebbültem, mert nagyon bíztam a színészekben. Mikor elolvastam a könyvet rájöttem, hogy nagyon mély vágyakozással és romantikával teli és hogy megörököltem egy hatalmas rajongótábort, ami nagyszerű, hiszen tudod, hogy ezek az emberek fognak majd elmenni megnézni a filmedet. Emiatt aggódsz leginkább, ha filmet készítesz. Egy filmet megcsinálni nagyon költséges, közben te is keményen dolgozol és más embereket is keményen megdolgoztatsz és tudni, hogy megfogják megnézni a munkádat félelmetesen üdítő.

Taylor Lautner:
Az emberek a magukévá tudják tenni a történetet, mert összetudnak kapcsolódni a karakterekkel. A különböző élményeik miatt más-más karakterhez vonzódnak.

Kristen Stewart:
Azt hiszem ez bármiről elmondható. Mindig azt mondom, hogy ez azért van, mert egyes szám első személyben van megírva, és annyira belelát az ember Bella fejébe, hogy azt [a gondolatait] már szinte a sajátodénak érzed. Úgy érzed veled történik és nem mással. Teljesen a helyébe képzelheted magad. Ez egy egészen egyszerű, érzelmes történet. Úgy értem, nagyon alapvető és határozottan és pofátlanul – ez komolytalanul hangozhat – egyszerű. Nagyon megindító, emberi és erőteljes sztori.

Robert Pattinson:
Miért szeretik a tinik a vámpírokat? Azt hiszem a legrosszabb embertől kérdezitek. Sosem úgy tekintettem erre a történetre, mint egy vámpíros sztorira. Mikor játszottam, megpróbáltam kizárni a vámpír-elemeket amenyire csak tudtam és csak egy eszközként kezeltem, hogy ezzel gazdagabbnak tudjam ábrázolni a kapcsolatukat. Rögtön a meghallgatás után, bizarrul sokat kezdtem a történettel foglalkozni, pedig akkor még nem is olvastam a könyveket. Többet és többet akartam hozzáadni. Az elmúlt hetekben beszélgettem emberekkel az Eclipse forgatókönyvéről és eléggé vitatkozó kezdtem lenni, pedig egyáltalán nem szokásom. Határozottan van valamiféle erejük [a könyveknek] .

Kristen Stewart:
Addig amíg fel nem mész az internetre, nem is látod, hogy ez az őrült rajongás van; a forgatáson kívül is csak pár olyan ember van, aki oda akar köszönni neked. Ez az egyetlen különbség.

Chris Weitz:
Az olaszországi forgatás volt a legnagyobb kihívás, mert mindenki tudta, hogy ott fogunk filmezni… és úgy értem tényleg mindenki! Több száz rajongó volt ott és minden jelenet végén tapsoltak, pedig még a hangokat sem hallhatták. Olyan volt, mint egy színház! Néha még a paparazzik is álruhába öltöztek, vagy szikláknak és ehhez hasonló dolgoknak álcázták magukat! Igen! Figyeltük a mozgolódó fákat! Volt egy pár ilyen eset, de semmi olyan, ami komolyan megzavarta volna a munkát. Végülis hálásnak kéne lennünk, mert ez mutatja meg, hogy milyen nagy mértékű az izgalom és érdeklődés [ a film iránt] .

Változások: Edward és Bella

Kristen Stewart:
Bella fényévnyi gyorsasággal nő fel ebben [ a könyvben] . Van valami abban, ahogy az első filmben viselkedett. Nagyon erős lélekjelenlét szükséges ahhoz, hogy belevesd magad egy ilyen világba, amiről fogalmad sincs és tovább bízni abban a furcsa érzésben ami rávett erre.

Robert Pattinson:
Nagyon ideges voltam az Újhold miatt, főleg az elvárások miatt és mert az első film olyan jól ment. Igazán kikészültem.

Kristen Stewart:
Én nem mondanám, hogy az egyik film nehezebb volt a másiknál. Ez egy nagyon mély, érzelmes sztori. Ez az egy különbség van. Nem a felfedezésről vagy a szerelembe esésről szól, ami szintén egy elég intenzív érzés. Nagyon lesüllyed, bár Bellának vannak csúcspontjai is. Ő egy mániákus depressziós, alapvetően. De számomra nem volt különbség. Csak mélyebb volt és többet kellett gondolkodnom.

Robert Pattinson:
Mindig is úgy gondoltam, hogy mihelyst James, Laurent és Victoria színre lépnek az első film sztorijában, Edwardnak az az érzése, hogy mindent elveszíthet. Attól kezdve egy lefelé irányuló örvényben van és küzd, hogy a felszínen maradhasson. Megpróbálja tagadni a dolgokat és úgy tesz mintha minden rendben lenne. Ezért képes ilyen gyorsan távozni ebben a részben. Úgy gondolja minden elátkozott. Ráébred, hogy hibát követett el és rendbe kell hoznia.

Kristen Stewart:
Amit igazán szeretek ebben a második fimben az az, hogy igazán megismered magad. Túl kell esned az érzelmek egész során, mint ahogy Bella is teszi a filmben. Határozottan a második részben nő fel igazán.

Robert Pattinson:
Engem a visszatérési jelenetem érdekelt a legjobban, mert igazán éreztetni akartam Edward hiányát. Mindenki állandóan a hiányomról beszélt. Nagyon nehéz eljátszani egy olyan fiktív dolgot, ami valaki másnak a képzeletében létezik, mert tulajdonképpen Bellának ez Edward. Ebben a részben Edward olyan…elveszett. Nem tudja, mit kellene tennie. Ez a tipikus férfiúi viselkedés; ha egyszercsak találsz valakit, akibe szerelmes leszel, folyamatosan – a saját kétségeiden felül – újra és újra és újra elrontod a dolgokat. Aztán amilyen hamar elrontod, olyan hirtelen rá is döbbensz, hogy már csak kevés esélyed maradt. [Nevet] De ez a jó Bella-ban. Ő sokkal tud a kapcsolatukról, mint Edward, aki folyamatosan csak ostorozza magát minden miatt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More