About this blog

2009. október 9., péntek

Filmink - A Rossz Hold Felvirradása II.

new_moon-poster
Halhatatlanság: visszatértés a Twilight-hoz

Kristen Stewart:
„Furcsamód könnyű volt visszatérni ehhez, és nem tudom miért. Mert általában, mikor végzek egy projekttel, az eléggé elszomorít. Nem tudom elengedni, egyszer félre kell tennem, mert ez kísért engem. De azt hiszem tudtuk, hogy vissza kell térnem, soha nem engedem azt meg, hogy a Twilight elhagyjon engem. Plusz, Bella nagyon határozott karakter, és nagyon őszinte. Ez a végső menedékem; a könyvsorozat, ami annyira határozottan elérhető. Az a tény, hogy mindenki arra vár, hogy megjelenjen az valójában igazán izgalmas. Örülök, hogy hamarosan láthatják majd. Ez olyan film lesz, ami megelőzi az előzőt. Nem adunk esélyt arra az embereknek, hogy érdektelenné váljanak; nem nyújthatjuk el. Négy teljes film lesz. Boldog vagyok, mert nagyon szeretem ezt az egészet. Nem tudok valamit hosszú ideig csinálni, ami egészen távolian üressé válik. Ez vicces… mikor a dolgok hatalmassá kezdenek válni, sokan azt hiszik, hogy hirtelen az üresség jellemzi a filmet, annak örülök, hogy ilyesmivé részesévé nem vált. A Twilight nem változtatta meg az életemet. Mindennap ugyanazokat a dolgokat csinálom.”

Robert Pattinson:
„Nem csak a rendező miatt lesz ez más. Ebben sokkal több támogató szerepem van. 3 héttel azután láttam a munkához, hogy ők elkezdtek forgatni, és az első munkám a jelenéses jelenetek felvétele volt. Ez valójában a lenyugodtabb munka volt, amit valaha is csináltam… Chris (Weitz) egy igazán békés jellem, és nagyon jól kijöttem vele. Ez egy stressz-mentes 3 hónapos munka! Nagyon keveset forgattam! Chris Weitz és a speciális effektes csapat megtervezte ezeket a dolgokat, ami alapvetően lehetővé tette számomra hogy egy zöld háttér előtt álljak és meglehetősen kifejezéstelenül játsszak, és ezek a gépek helyettem is elvégezték a munkát – ez az amit szeretek! Minden nyomás ebben a filmben Taylor Lautner-en van!

„Igazán ideges voltam a New Moon forgatásán, főleg a várakozások és az előző film sikere miatt. Teljesen kibuktam.”
Robert Pattinson

Rendezőváltás: Chris Weitz kereszttűzben

Kristen Stewart:
„Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy más, mert ő egy férfi és nem nő! (Nevet.) Ez olyan mintha összehasonlítanád az almát és a narancsot; nem tudod az embereket így megítélni. Ez nem olyan, mint amilyen Catherine volt: ’Oh rendben, itt vagyok, hogy egy női filmet csináljak’, és Chris nem próbálja meg kiegyensúlyozni a nőies vonásokat. Amit Chris hoz az az elmélkedés egy bizonyos fajtája. Mindenki más, nem általánosíthatsz. Chris nagyon együttérző. Ha egy férfi rendezi ezt a filmet, akkor ő a tökéletes választás, mert aranyos és érzékeny, ugyanakkor hajlandó a történet szempontjából sötét hangulatot is beletenni.”

Chris Weitz:
„Még nem voltam közvetlen kapcsolatban (a Twilight rendezőjével) Catherine Hardwicke-kal. Nem olyan okok miatt, mert rossz érzéseket táplálna irántam és fordítva. A saját verziómat akarom létrehozni. Nyilvánvalóan bizonyos fokú folytonosságot fent akarok tartani az első filmmel, mert ezen filmeknek hatalmas rajongói bázisa van. Nagyon sikeres volt, de ugyanakkor nem akarom ugyanazt megcsinálni, mint ő. Megpróbálom ezt az anyagot a saját képemre formálni. A Twilight azokkal a mély érzelmekkel foglalkozik, amiket már mindenki érzett: az első szerelem, a szakítás fájdalma és az egymásra találás mámora. Az életem során már annyiszor kidobtak, szóval úgy érzem megtudom érteni ezen karaktereket.”

Robert Pattinson:
„Catherine-nek egyedi a stílusa és filmjeinek különleges hangulatai vannak. Ez a film egészen más hangulatú lesz. Chris nagyszerű, igazán szeretem Chris-t. Ez egy más film lesz. Úgy értem Catherine-nek egyszerű a látásmódja, és nem cinikusan látja a világot. Azt hiszem, hogy Chris egy kicsit cinkikusabb és a dolgok megközelítése egy kicsit sötétebb lesz. Úgy vélem ez egy sötétebb hangulatú film lesz.”

Chris Weitz:
„A filmjeim tekintetében nagyon régimódi vagyok, ami leginkább jellemez. Nagyon régimódi vagyok a kamera-beállításokban és a kameramozgásokban. Nagyon válogatós vagyok a színek mélységét illetően, és nagyon szeretek olyan dolgokat alkotni, amik hatással vannak az emberekre, így válogatom ki a stáb tagjait is. Mindig is befolyásoltak az olyan emberek, mint David Lean – nem sorolom magamat ugyanarra a szintre, mint ahol ő van – és Kurosawa. A karakterek és a zene a Twilight-ban nagyon is maiak, de az érzések örökérvényűek, ez egy régi, epikus film lesz.”

Kristen Stewart:
„Catherine igazán spontán volt. Bármin is kellett keresztül mennünk, együtt csináltunk végig. Nem volt sok idő, hogy ezen az egészen gondolkodjunk. Akármit is éreztünk, ezért kellett dolgoznunk. Ezért kellett előre fontolóra vennünk, hogy miért mondjuk ezeket a dolgokat amit mondtunk, és ez mit jelent a karakterek esetén. A New Moon nem a felfedezésről és a szégyentelen odaadásról szól. Hanem arról, hogy egyre jobban megismerd magad, békülj ki magaddal, és legyél rendben úgy, hogy egyedül vagy. Sokban különbözött ez a forgatás. Sokkal nyugodtabb, Chris a legkedvesebb személyiség, akivel valaha is találkoztam. Ő az a fajta fickó, aki eléri, hogy jól érezd magad a bőrödben. Annyira együttérző és figyelmes és nagyon figyel arra, hogy hogyan érzed magad. Nem dolgozhatsz úgy valakinek anélkül, hogy ne törődj vele, és úgy érzem megtett mindent értünk és a filmért is. Ami igazán segített, mert egy nagyon sötét élményeket kell átélnem ebben a filmben.”

Chris Weitz:
„Catherine Hardwicke vizuális stílusára a kézikamerázás és a gyors vágások jellemzőek. Érezni fogod, hogy ez más lesz, de úgy vélem ez összhangban lesz a második könyvvel, hiszen egy kissé más világba kerülsz mint az első film esetén, bár a nyilvánvaló folytonosság megvan. Egyes jeleneteknél kézi-kamerával is forgattunk, ami szuperül kapcsolódik az előzőhöz.”

Kristen Stewart:
„Ezek különböző filmek. Szó szoros értelemben négy különböző részre szedik szét. Ha nem tudnánk sorozatban leforgatni, nagyon furcsa lenne a rendezőktől elvonatkoztatni, de figyelembe véve azt, hogy elmegyünk és magára hagyjuk és nem gondolunk rá (mármint a filmre – fordító), és hátralépni egyáltalán nem nehéz.”

Chris Weitz:
„A legnagyobb kihívás mindig az egyensúly megtalálása a művészet és azon idő között, ami a rendelkezésedre áll, hogy megcsináld. Néha nagy a nyomás rajtad, de előfordul hogy ennek hatására leleményesebbé válsz, mint ahogy várnád. Lehet, hogy 100 napig forgathatsz egy filmet, és katasztrófális lesz, de lehet hogy 20 nap alatt valami nagyszerű jön létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More