About this blog

2010. április 15., csütörtök

Olasz Vanity Fair interjú Robert-tel

Csak azért, mert pontosan tudom, hogy sok nő 14 éves kor felett valószínűleg irigyel engem emiatt a cikk miatt, csak mert tudom, hogy minden egyes szót jobban szét fognak elemezni, mint egy maffiózó könyvecskét és mert tudom, hogy milyen kegyetlenek tudnak lenni a nők 14 éves kor felett, felkészítettem magamat tudományos módon a Robert Pattinson-nal történő interjúmra. Küldetés: felfedezni, hogy ez a srác, hogyan tudja megőrjíteni a nőket.

Los Angeles, Február elseje 
Megtaláltam az egyik életrajzát (nos 1986-ban született és már van életrajza) egy könyvespolcon a Book Soup könyvtárban West Hollywood-on és végig olvastam. Nem egy nagy hőstett, a könyv 100 oldalas rengeteg képpel, a szerzője Paul Sterling, láthatod a könyvet az Amazon-on. Felfedeztem, hogy Rob alkalmatlan volt az iskolában, nagyon vékony volt és amikor a Harry Potter és a Tűz serlegét forgatta (Cedric Diggory-t játszotta) a gyártás edzésre kényszerítette, hogy izmosabb legyen. Bevallotta: „Nagyon kényelmetlenül éreztem magam. Gyakran a forgatási hely szélén álltam és hányni akartam.”

Los Angeles, Április
Egy üzleti vacsora alatt a Chateau Marmont-ban találkoztam Catherine Hardwicke-kel, a Twilight rendezőjével. Beültünk egy bokszba és megkértem, hogy meséljen a válogatásról Edward Cullen szerepére. „Nagyon sok srácot megnéztünk. Rob nagy benyomást tett rám, de a gyártás többi tagja nem Őt akarta: csúnyának találták! De Én kemény fejű vagyok és összehívtam Őt Kristen Stewart-tal az Én lakásomra. Lefektettem Őket az ágyamra és kipróbáltak egy dialógot. Tökéletesek voltak együtt.”
Még a Saga több rajongója is (ez Stephenie Meyer regényeit jelenti, az összes Olaszországban megjelent) idegenkedett Pattinson-tól az elején: blogokat teleírták, hogy nem Ő a megfelelő Edward.
A többi történelem. Történelem a rajongók önkívületéről, olyan megválaszolatlan kérdésekről, mint: együtt van-e partnernőjével Kristen Stewart-tal? Úgy tűnik nem, de ez nem biztos. A People magazin gyakran írja, hogy együtt vannak de az érdekelt emberek nem erősítik ezt meg. De mindenki beszél erről: Rob egy kollektív szenvedélynek a közepe, mint Leo DiCaprio és a Titanic. De a Titanic-nak nem volt folytatása (persze, mert mindenki meghalt a jeges vízben), míg a Twilight-nak igen (persze mert vámpírok).

Milanó, Május eleje
Tudjuk, hogy a folytatást, a New Moon-t – amit Chris Weitz rendezett – részben Olaszországban, Montepulciano-ban fogják forgatni. Figyeltem a híreket a forgatásról az újságban és a neten. Újságcikkeket gyűjtöttem és őrült híreket nyomtattam a blogokról. Kiderült, hogy a Római Színház Volterra-i fesztiváljának művészeti igazgatója beavatkozást kért Sandro Bondi-tól, a Kulturális Minisztériumtól, hogy „gátolja meg a pusztítást, hogy tudják Montepulciano-t Volterra-ként eladni??”.
Nos ez így történt. A regényben Bella Alice-szel, Edward húgával Volterra-ba jön, hogy megakadályozzák, hogy Edward-ot megölje a Volturi (egy különlegesen rossz szuper vámpírok csoportja), de a gyártás úgy döntött Montepulciano-ban forgat, mert olcsóbb.

Cannes, Május 20.
A filmfesztivál alatt, az olasz Vanity Fair-nek megengedték, hogy egy exkluzív interjút csináljon Robert Pattinson-nal. A Summit irodájában találkoztunk. Robert néhány napig van itt. Majd Olaszországba megy, hogy leforgassa a jeleneteit: néhány jelenetet. New York-ban pedig várnak rá, hogy forgassák – szinte egyidejűleg – a Remember Me-t, ami egyáltalán nem fér össze a Twilight-tal. Augusztusban, Vancouver-be megy leforgatni az Eclipse-t, a Saga harmadik filmjét. Szóval amikor mi a parton nyaraltunk, Rob Pattinson egész nyáron dolgozott, szorgalmasan megtartva sápadt színét..
Rob belép az üres és névtelen szobába, megrázza a kezem és leül a díványra mellém. Fejét a kezeire támasztva várja az első kérdést. Lyukas farmert és egy sötétszínű pólót visel. Félénknek és kedvesnek mutatkozik, a szeme összeszűkült a kialvatlanságtól.

Buliban voltál tegnap este?
Háromban, de mindegyik rossz volt. Minden alkalommal amikor bementem a buli már befejeződött. A harmadik volt a legrosszabb. Emile Hirsh-sel és a barátnőjével voltam, bementünk ebbe a villába és alig volt valaki kivéve kb. vagy 100 fényképészt. Egy paparazzi gyűlésnek tűnt, úgyhogy leléptünk!

A New Moon-ban alig vagy jelen: csak visszaemlékezésekben és néhány jelenetben. Ezt sajnálod?
Az ellenkezője, így nincs rajtam akkora nyomás.

Mert az előző évben a nyomás állandósult az életedben.
Bizarr híressé válni ilyen módon. Higgy nekem. Ez valami olyasmi amit sose kívántam.

Mit kívántál?
Nem terveztem, nem volt különleges álmom. Mindig napról-napra életem.

Benne voltál egy bandában, a Bad Girls-ben. Megint játszol?
Ez a banda 15 éves koromban volt. Most zongorán és gitáron játszom, néha, csak magamnak. Nem engedhetem meg magamnak, hogy koncerteket csináljak. Mindig az a srác lennék a Twilight-ból, aki zenész akar lenni.

Igaz, hogy mindig testőrökkel kell mászkálnod?
Sajnálatosan igen: totálisan őrületes, tudom, de kezdek hozzászokni. Csak azért mert amikor a testőröm nélkül vagyok, félek. Majdnem, hogy lehetetlen még az is, hogy kijöjjek egy étteremből és beszálljak a kocsiba.

Pletykalapok és internetes oldalak állítják, hogy minden héten új barátnőd van, vagy azt mondják, hogy együtt vagy Kristen Stewart-tal. Mi az igazság?
Semmi. Egyedülálló vagyok. Majdnem minden ami a privát életemről jelenik meg, fals. Szerintem ez azért történik, mert igazán nem lehet sokat mondani arról, amit csinálok. Amikor forgatok gyakorlatilag elszigetelve élek a hotelben: csak dolgozni jövök ki és néha vacsorázni. De, ha elolvasod a magazinokat olyan, mintha egy őrülten előkelő életet élnék.

De ha akarnád nem lenne nehéz barátnőt találnod.
Sokkal könnyebb volt a Twilight előtt. Most rohadtul nehéz járni egy lánnyal. Manapság, ha randizok egy lánnyal, egyből lefényképeznek Vele, majd elkezdik követni a Facebook-on, megtalálják az email-jét, talán még meg is sértik. És a végén a lány utálni fog. Nem akarom, hogy utáljanak és nem akarok titkos kapcsolatokat sem: túl sok erőfeszítés. Szóval egyenlőre, nincsenek lányok.

Mit tanácsol neked az ügynököd, a sajtóügynökséged?
Nincs saját sajtóügynökségem és ezt el akarom kerülni. Nekem van egy tiszta elképzelésem a fejemben: az életem nem lehet egy valóságshow. Valójában, ha meglátok egy fotóst, akkor elmegyek. Csak egy kevés interjút adok és nem veszek részt nyilvános megjelenéseken, ha az nem szükséges a film promotálásához. Nem akarom, hogy az emberek megunják az arcomat.

Hogy látod a jövődet?
Meg akarom nyitni a saját produkciós irodámat. Amit a legjobban utálok egy színész életében az azaz ötlet, hogy addig várnod kell, amíg valaki helyetted megmondja, hogy mit csinálj. Nem szeretem ezt a tehetetlenség érzést. Mindig is csodáltam Warren Beatty karrierét: színész, rendező, producer.

Igaz, hogy nemsokára a Bel Ami című filmet fogod forgatni, Guy De Maupassant remekművét?
Igen, nagyon örülök. Ez az egyik kedvenc regényem. Megmagyarázza, hogy mi az az ambíció, düh, sikeréhség. Valamilyen módon Bel Ami egy vámpír csak más jellegű.

Apropó, mi az a megjegyzés amit a leggyakrabban kapsz?

Ma még sápadtabbnak látszol. Minden percben ezt mondják nekem.

Az interjú befejeződött. Látni fogom Robert-et néhányszor távolról: a Becstelen Brigantyk vörösszőnyegén, ahol majdnem ellopja a színteret Brad-től és Angelina-tól és az AMFAR gálán, ahol aukcióra bocsátják a csókját. És látni fogom a nyilvánvaló zavarát. Sápadt, de piros arccal.

Róma, Október
A New Moon kész van. Novembert 18-án fog nyitni, de néhány jelenetet már bemutattak a Római Filmfesztiválon. És Rómában találkoztam Melissa Rosenberg-gel, a Saga forgatókönyvírójával, a Saga igazi szakértőjével, mert Ő állandó, míg a rendezők minden filmmel változnak. Megkérdeztem Melissa-t – egy kedves nő a 40-es éveiben – a küldetésem alapvető kérdéséről, amit még februárban tűztem ki célul: Edward a vámpír és a színész aki megszemélyesíti őt, mért vált ekkora jelenséggé az egész világon? „Edward,” mondja nekem „megkínzott, misztikus és Robert-nek megvan hozzá az arca, hogy ez közvetítse. Amikor tinédzserek, minden lány beleszeret valaki hasonlóba, mert megvan az ambíciójuk, hogy ’hozzájuk igazítsák’ magukat. Csak sok idő után értik meg, hogy semmit sem csinálnak.”

Írta: Paola Jacobbi
Fordította: Niki

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More