About this blog

2010. július 14., szerda

Premiere magazin - A vámpír visszatér

Interjú Mathieu Carrat-tal

Hacsak nem vagy Amish, vagy a Lost egyik karaktere (javíts ki, ha tévedek), akkor nem kell megtennünk neked azt a szégyenteljes feladatot, hogy bemutatjuk a 24 éves Robert Pattinson-t. A vámpírt, aki csillog a napfényben, a színészt, aki két évvel ezelőtt még ismeretlen volt, és aki meghódította a Hollywood-i erődöt, és aki világszerte megőrjíti a lányokat. Ezt eddig is mind tudtad. Bizonyára azt is tudod, hogy a Twiligth Saga: Eclipse (rendezte David Slade, a Hard Candy rendezője) július 7-én kerül a mozikba, nagyjából hét hónappal a New Moon után. A vámpíros sorozat, amely mostanra már több, mint egy milliárd dolláros bevételt termelt a nemzetközi pénztárakban, még nem készül szögre akasztani a vámpírfogakat, mivel a sorozat negyedik részét, a Breaking Dawn-t már be is jelentették 2011 novemberére. Pattinson ajánlatok sokaságát kapja és jelenleg is karrierje egy fontos fordulópontjáról folytat tárgyalásokat: belőle legyen az új Johhny Depp, vagy csatlakozzon az Orlando Bloom és Hayden Christensen féle hűvösen elegáns alakulathoz. Miután befejezte a Bel Ami, egy Maupassant klasszikus filmadapatációját, és mielőtt elkezdte forgatni a Water for Elephants című filmet Reese Witherspoon-nal és Christoph Waltz-zal, a Premiere magazin elkapta R-Pattz-t egy exkluzív interjúra.

Legutóbb, mikor beszéltünk, akkor a New Moon-t forgattad. Most egy évvel később a Twilight Saga: Eclipse miatt találkozunk. Nehezen tudom már követni, annyira gyorsak az események...
Csak két hónap telt el a New Moon és az Eclipse forgatása között, abban az időszakban pedig a Remember Me-t forgattam. Minden olyan gyors egymásutánban történt, hogy úgy éreztem, soha nem is hagytam el igazán a Twilight-ot. Ennek ellenére, mégis elveszettnek éreztem magam, mikor megérkeztem az Eclipse forgatására. Nem volt időm a felkészülésre és beletelt néhány hétbe, hogy alkalmazkodjak.

Mit vártál David Slade-től, és másmilyennek találtad a forgatáson, mint amilyennek elképzelted?
Egyáltalán semmi ötletem nem volt, hogy mit várjak egy olyan rendezőtől, aki inkább felnőtteknek készülő filmekre specializálódott, és aki nem riad meg a nagyon is nyílt brutalitástól. Őszintén kíváncsi voltam, hogy hogyan fog ez a világ a Twilight világával összekeveredni, amit ugye nem éppen a túltengő erőszakról ismerünk. David-nek nagyon sajátos ötletei voltak arról, hogy mit akar csinálni, és olyan munkamódszere, felfogása, ami teljesen különbözött Catherine Hardwick-étól, vagy Chris Weitz-étől.

Például?
Az Eclipse nagyon sok új szereplőt mutat be; a légkör kevésbé meghatározott, mint az előzőekben. A Twilight az Edward és Bella közti románcon alapult, a New Moon a Bella és Jacob közötti kapcsolatról, míg Edward a háttérben maradt. Az Eclipse lehetővé teszi, hogy mindegyik karakternek meglegyen a saját kis pillanata, a látótér szélesebb. Ráadásul ez a film pörgősebb is, kevésbé alapoz a meghittségre.

Tudva, hogy van egy nagy harcjelenet a film végén a vámpírok és a vérfarkasok között, nem érezted néha úgy, hogy egy háborús filmet forgatsz?
Nem is mondhattad volna jobban; majdnem egy hónapos felkészítésen mentünk keresztül, mielőtt elkezdtünk forgatni, azért, hogy megtanuljuk, hogyan harcoljunk, és csináljunk kaszkadőrmutatványokat. Ez távolról sem hasonlított az előző részekre, ahol a próbák inkább hagyományosak voltak. Ez most tisztán fizikai felkészülés volt. A legviccesebb az, hogy a vámpíroknak és a vérfarkasoknak külön felkészítő táboruk volt.

Edzőitek voltak, akik rátok ordítottak, és követelték, hogy fekvőtámaszokat csináljatok?
Folyamatosan! Elmondhatom, hogy mikor elmentem a próbákra, azt hittem hogy olyan lesz, mint az előző két filmnél: Kristen, Taylor és én ülünk egy szobában, és gyakoroljuk a szöveget... igazán meglepődtem.

David Slade rendezőnek választása megdöbbentő volt, és bátorságot mutatott a Summit részéről, akik ugye a sorozatot készítik...
Nem tudom, hogy ez szándékos volt-e, de minden rendező, aki a Twilight-on dolgozott, teljesen különbözött az előzőtől. Catherine és Chris stílusa merőben ellentétes, mind művészként és emberként is. Ugyanez a helyzet David-del is, mindannyian három különböző stílusú filmkészítést képviselnek, amik teljesen elkülönülnek. Igazából türelmetlen vagyok, hogy meglássam, mit fog Bill Condon csinálni a negyedik részből. Ismét semmi nem lesz egyforma.

Az összes szaftos dolog a Breaking Dawn-ban történik: a szex-jelenet, a szülési jelenet, ahol a karakterednek császármetszést kell végrehajtania a fogaival.
Tudom! Kíváncsi vagyok, hogy ezt hogyan viszik filmvászonra. A végén még ott kötünk ki, hogy a filmet nem lehet 16 éves kor alatt megnézni... El tudnád képzelni milyen lenne, ha úgy döntenének, hogy mindent megmutatnak és a Twilight hirtelen átváltozna egy teljesen hardcore sorozattá felnőtteknek, meztelen jelenetekkel? A Summit hirtelen a legprogresszívabb stúdióvá válna a világon. Poénos lenne.

Biztos vagyok benne, hogy Stephenie Meyer imádná a dolgot. A rajongók tényleg benyújtottak egy petíciót, hogy a film teljesen könyvhű legyen, és így a 16 alatti emberkéket eltiltanák a filmtől. Mivel a Twilight rajongók nagy része eléggé fiatal, ők valószínűleg tüntetésbe kezdenének az ellen, hogy nem nézhetik meg a mozit.
(nevet) Biztos vagyok benne, hogy megvennék a DVD-t, és így még jobban értékelnék azt.

Mikor olvastad az Eclipse forgatókönyvét, melyik jelenetek forgatását vártad a legjobban?
A Twilight-ban a jelenetek többségében csak Kristen és én voltunk. Boldog voltam, hogy most lehetőségem nyílt más színészekkel is együtt játszani. Az első két filmben, mindig úgy találtam, hogy Edward-ban van valami visszafogottság, és óvatosság. Az Eclipse-ben egy kicsit megőrül. Például ez elég semmiségnek tűnik, de tény, hogy ebben a filmben kevésbé tapintatos. Voltak olyan pillanatok, mikor úgy éreztem, hogy egy másik karaktert játszom.

Ha én egy olyan komoly srácot játszanék hónapokig, mint Edward Cullen, szükségem lenne arra, hogy a forgatás végén kiengedjem a gőzt, valószínűleg úgy, hogy egy egész éjszakát átbuliznék.
De hát én az egész időt berúgva töltöttem (nevet). Nem, de komolyan, miután befejeztem egy Twilight filmet, egyből belekezdtem egy új projektbe, épp ezért nem volt időm rá, hogy egy kicsit hátradőljek, és megfontoljam ezt. Május elején elmentem újraforgatni néhány Eclipse jelenetet, pont miután befejeztem a Bel Ami-t, és teljesen elveszett voltam. Gondjaim voltak az akcentussal, azzal, hogy megtaláljam a jelzésemet... De miután felrakták a sminket, meg a kontaklencséket, minden visszajött. Első alkalommal fogtam fel, hogy hiányzott ez a karakter, és hogy milyen fura lesz, amikor ennek a kalandnak vége szakad.

Tényleg? Azt hihetnénk, hogy a Twilight vége felszabadítás lesz számodra.
Edward Cullen szerepét 20 évesen kaptam meg, és 26 leszek, mikor a negyedik film kijön. Én csak felfogtam, hogy a Twilight egy fontos állomása az életemnek. És az a legviccesebb, hogy egész idő alatt egy 17 évest játszom. (nevet)

A Breaking Dawn forgatása az év végén kezdődik. Várod már, vagy inkább úgy érzed, hogy a film egy szerződéses kötelezettség, aminek meg kell, hogy felelj?
Úgy érzem, hogy érdekes lesz a dolog. A történet annyira más irányba megy, és én kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. Befejezzük a játszadozást - Bella azt mondja: "Változtass át vámpírrá" én meg erre: "Nem, nem, nem." Aztán mégis vámpír lesz ebben a filmben. Összeházasodunk, lefekszünk egymással... Minden feszültség az előző három filmből megoldódik a Breaking Dawn-ban. Nem kaptam még meg a forgatókönyvet, de ígéretesnek tűnik.

Rob, mostanra már elég jól ismerjük egymást, szóval elmondhatod nekem az igazságot: Elvesztenéd az összes erődet, ha levágnánk a hajad?
Hát ezt elég hamar meg fogjuk tudni, mivel ma délután megyek levágatni a hajam!

Te aztán tudod, hogy tartsd fenn az érdeklődést... Szeretnék visszatérni a Remember Me-re, ami igencsak meglepett a komolyságával és érettségével. Gondolod, hogy a film sötét hangulata szerepet játszott a jegypénztárakban elért mérsékelt sikerben?
A Remember Me soha nem olyan kasszasikernek készült, mint a Twilight, ez mindig is egy kis film volt, alacsony költségvetéssel, és ezért nem is volt olyan nagyon reklámozva. Világszerte összesen 60 millió dollárt hozott: nem rossz egy olyan filmtől, ami 16 millióba került. Boldog vagyok, hogy ez nem egy "nagy dobás" volt, és egy percig sem aggódtam a jegyeladás miatt.

Úgy mondják, hogy ez a film a te filmsztár státuszod tesztelése volt, ami nekem egy kicsit elhamarkodottnak tűnik...
Tudom! Olvastam az összes ilyen cikket, ami Leonardo Dicaprio-ról szól, és hogy hogyan követték őt a rajongók a Titanic után. De nálam, a Twilight-nak semmi köze ehhez. A rajongók azért mennek el megnézni a filmet, mert szeretik a történetet. Soha nem éreztem úgy, hogy ennek a sikere miatt kaptam meg egy szerepet. Mint ahogy mindig is mondtam, a karakter az, amit szeretnek, nem én. Remélem, hogy képes leszek elérni az embereket azzal, amilyen minőségű filmeket készítek, és nem azzal, hogy az emberek egy új Twilight filmet remélnek, csak mert a nevem szerepel a stáblistában.

Hallottunk mindenféle történeteket ami a Remember Me forgatása körül keringett, például a paparazzikról, akik a vízből bukkantak elő, mikor a tengerparti jeleneteket forgattátok. Megváltoztattad az egész foglalkozásukat.
Senki nem értheti meg igazán az ilyen szituációkat addig, míg át nem éli. A Remember Me stábja azt hitte, hogy hallucinál, mikor megláttak 40 fényképészt, akik próbálták képet csinálni a forgatásról. A legtöbb színész nem látott egy Twilight filmet sem, és nem értették, hogy mi folyik ott.

Megkérdezték tőled, hogy miért fizetsz ennyi fotósnak, hogy felbukkanjanak a forgatáson?
Így történt: "Hé Rob, nem is tudtam, hogy ennyire szükséged van az önbizalom növelésre!" (nevet)

Azt mondod, hogyha híresség vagy, az kinyit ajtókat, de másokat bezár. Melyeket szeretnéd nyitva tartani?
Nem szeretnék paranoiás lenni, amikor új emberekkel találkozom. Ha az utcán sétálok, rettegek, hogy bárkivel is összetalálkozik a tekintetem, és felismernek. Állandóan bujkálnom kell, és ez egy kicsit felkavaró. Ugyanakkor, mivel ilyen fura módon élek, nem lehetek olyan nyitott, mint szeretnék. Folyamatosan megtanulod. Az évek alatt, megtanulod kezelni a helyzetet egyre jobban és jobban, már nyugodtabb vagyok a Twilight-ot övező őrülettel kapcsolatban. Azt hiszem, hogy valamikor elérsz egy pontra: vagy beleveszel és remetévé válsz, és hátat fordítasz az emberiségnek, vagy megtanulod elfogadni a dolgokat.

Sokkal nyugodtabbnak tűnsz, mint tavaly...
Így is van. Belekezdek egy új filmbe, amivel kapcsolatban nagyon lelkes vagyok; most fejeztem be egy másikat, amit szintén szeretek. Nagyon jól tudom, hogy a dolgok nem mennének ilyen gyorsan a számomra azok nélkül a rajongók nélkül, akik mindenhova követnek és az emberek nélkül, akik felismernek az utcán. Muszáj az embernek realisztikusnak lennie.

Gondolod, hogy túljutottál a sajtóőrületen, vagy vannak még olyan szürreális élmények, amiket át fogsz élni?
Fogalmam sincs... Az előny az, hogy nem maradsz örökre a figyelem középpontjában. Új színészek fognak jönni és az emberek figyelme rájuk fog irányulni. Ez az egész csak egy darabig tart. A hisztéria a Remember Me alatt érte el a csúcspontját, de ez azóta már csökkent. Amikor Londonban forgattam a Bel Ami-t, az már egész nyugodt volt. Nyugodtan tudtam mászkálni.

A Bel Ami-ra visszatérve, tudod, hogy a franciák késsel a kezükben várják a filmet...
Tartok tőle, hidd el. Soha nem lenne elég bátorságom ahhoz, hogy Párizsban promózzam a filmet, annyira ideges lennék. Találkoztam Marion Cotillard-dal egy partin a forgatás kezdete előtt, és mondtam neki, hogy olvassa el a szövegkönyvet figyelmesen, mert van benne egy számára tökéletes szerep. Ő megkérdezte tőlem: "Miért angolul készül a Bel Ami? Nem furcsa ez?" Ebben a pillanatban értettem meg, hogy hogyan fogják fogadni a filmet az országodban. Remélem, hogy sikeres lesz, és hogy nyitottak lesznek rá az emberek. Ami nagy hatással volt rám az, hogy a könyv nem igazán ismert máshol. Én is csak akkor fedeztem fel, miután elolvastam a szövegkönyvet, és azonnal az egyik kedvenc könyvemmé vált.

Ebben az időszakban Francis Lawrence Water for Elephants című filmjét próbálod...
Igen, Reese Witherspoon-nal és Christoph Waltz-szal. Nagyon izgatott vagyok, és ugyanakkor meg is vagyok rémülve, hogy ilyen kaliberű színészekkel találom magam szemben.

Igen, ha Christoph Waltz maga kér meg téged, hogy hozz neki egy pohár tejet, akkor elkezdesz kérdéseket feltenni magadnak.
Az biztos! Nagyszerű szerepe van a filmben: ő játssza a cirkuszban Mr. Loyal-t, egy olyan személyt, aki teljesen "cyclothymic" és egy kicsit őrült. Megpróbálom elcsábítani a feleségét.

Csodálom a bátorságod.
Ugye?

Hogyan reagálnál, ha holnap mindennek vége lenne?
Úgy érted a világnak? Hát azt hiszem, jó életem volt (nevet). Igazából fogalmam sincs. Találnék valami mást, amit csinálhatok. A hullám, amit most meglovagolok, igazán nagy segítségemre van, de még nem értem el mindent, amit szeretnék.

Láttalak zenélni bárokban a semmi közepén, Franciaországban.
Így volt: mikor 19 voltam, 2 hétig Bretagne-ban forgattam egy rövid filmet. Minden éjszaka elmentem az ottani pubokba zenélni, fantasztikus volt. Egyike a kedvenc emlékeimnek.

Fordította: Edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More