About this blog

2010. július 23., péntek

Usa Weekend - Xavier Samuel

Találkozás az Eclipse sztárjával, Xavier Samuel-el, a Twilight legújabb vámpírjával

Az interjút készítette: Brian Truitt

Az első Twilight film feltörekvő sztárja Robert Pattinson volt. Taylor Lautner volt ’AZ’ a srác a New Moon-ból. Tehát Xavier Samuel, az ausztrál színész lesz a pillanat embere az Eclipse-ben, a meganépszerű sorozat harmadik részében mely szerdán debütál a mozikban? Riley-t a gonosz vámpírt alakítja, a még gonoszabb Victoria (Bryce Dallas Howard) partnere – aki bosszút forral Edward (Pattinson) és Bella (Kristen Stewart) ellen — Samuel már egy ideje ez a srác sok Twi-hard számára. „Mikor múlt évben a New Moon premierjén voltam voltak rajongók, akik szerették Riley karakterét és tudták hogy én fogom őt alakítani. Furcsa volt hallani, ahogy az emberek a nevedet kiabálják, mikor még semmit sem tettél.” mondja nevetve. Nemrég alkalmam nyílt arra, hogy elbeszélgethettem Samuel-el az Eclipse-s szerepéről és következő Roland Emmerich drámáról, az Anonymous-ról, valamint arról hogy melyik állat a veszélyesebb egy csapat vérfarkasnál.

Te vagy az új srác a Twilight Saga-ban, de láttál már egy olyan rajongótábort mint amilyen ennek a filmnek van?
Bepillantást nyertem ebbe az egészbe a New Moon premierjén. Végigsétáltam, boldogan a figyelmet elkerülve, de ez a hisztéria 360-os foka/fokozata. Nehéz megemészteni azt, hogy mennyire népszerű ez az egész dolog. Amit ehhez tudnék hasonlítani az a Beatles mánia volt, az a fajta hisztéria mikor az emberek a szó szoros értelemben sikítanak és összecsődülnek. Sohasem vártam türelmesen senkire egy hotel előtt 8 órán át, hogy közel legyek hozzá ahogy beszáll az autóba. [Nevet.] Nagyon szeretem az ausztrál focit és sok játékos van akiket igazán csodáltam és szerettem, de nálam soha nem érte el ennek a hisztériának a szintjét.

Volt már valamilyen furcsa rajongói tapasztalatod?
Kaptam már e-mailt egy házassági ajánlattal, amely azt hiszem kicsit különös figyelembe véve, hogy soha nem találkoztam ezelőtt személyesen azzal az illetővel. És fogalmam sincs, hogy honnan szerezte meg az e-mail címem. [Nevet.] Még nem volt semmiféle bizarr találkozásom – az emberek csak ölelést, puszit és fényképet kérnek.

Azt hiszem, Rob ezen ajánlatok közül kapott párat az elmúlt években.
Igen, biztos vagyok benne, hogy gyűjti őket.

Jó volt magadat látni vámpírként először a képernyőn?
[Nevet.] Nos, igen. Nagyszerű volt az átalakulást is látni. Ez a film elején történik. Keményen dolgoztunk Riley-n és azon akit látunk a képernyőn; ez egy kicsit szürreális tapasztalat.

Stephenie Meyer könyvében Riley-nak igazán kis szerep jut, de a rendező, David Slade a filmben sokkal jobban kifejti, részletezi a karaktert. Pár sornál, sokkal többet kapunk belőle.
Mikor olvastam a könyvet, az gondolkodtam, hogy „Hol van Riley?, azt hiszem az Eclipse könyvváltozatában egy oldalon tűnik fel. De ez az első alkalom a Saga-ban, hogy a történet elszakad Bella szemszögétől, más területek tárulnak fel, szóval Jasper [Jackson Rathbone] és Rosalie [Nikki Reed] háttértörténetébe, valamint Riley karakterébe is jobban belemerélhetünk. Nagyon örültem ennek, mert emiatt több dolgot csinálhattam. David Slade-del sokat beszélgettünk arról, hogy kellene megközelíteni ezt a karaktert, és hogy ne a közhelyek vagy sztereotípiák világában áskálódjunk – egy gazember létrehozásakor, olyan dimenzióit kerestük, hogy ne tisztán gonosz legyen. Alapvetően egy tragikus figura, mert Victoria manipulálja és a kisujja köré csavarta. Olyan helyzetben van, hogy a szerelemért bármit megtenne.

Twilight fő témája a Bella és Edward közötti szerelem, de mikor olvasod a könyveket rájössz, hogy a vámpírok akik vámpírokká válnak vonakodnak ettől. Halál vagy valamilyen aljas ok miatt lettek vámpírok. Valamiféle komoly dolog húzódik ezen átváltozások mögött.
Abszolúte. Azt hiszem, ami érdekes Riley-ban hogy az emberiességét elragadják és elveszik tőle. Ennek eredményeként, menedéket ad ennek az intenzív féltékenységnek és dühöngésnek az emberiességért – pontosan ez az amitől megfosztották. Ez egy zaftos alapanyag és terület a kutatásra, felfedezésre.

Alakítottad már Hamlet-et, volt már dolgod Shakespeare-rel is. Riley karakterébe mennyit használtál fel ebből?
Nos, sokat, főleg Riley és Victoria közötti kapcsolatban. Lady MacBeth és MacBeth kapcsolatát tükrözi vissza: mögötte állt, rábeszéli és manipulálja őt hogy rossz, szörnyű dolgokat cselekedjen. Mert össze van zavarodva és szerelemes, ebben a tekintetben sebezhető és gyenge. Ezek a múltbeli tapasztalatok, amiken átestem igazán sokat segítettek hogy milyen úton közelítsem meg ezt a szerepet.

Ausztráliában nevelkedve a filmek készítése voltak a célod?
Soha nem álmodoztam arról, hogy színész legyek, főleg mikor fiatal voltam. De mindig néztem a Három Amigó-t. Szoktam nézni az ismétléseket. [Nevet.]

Ki volt a kedvenc Amígód?
Azt hiszem, Martin Short. Fantasztikus volt.

Az Eclipse-ben több a harc, mint az előző két filmben, különösen ezzel a hatalmas vérfarkas/vámpír csatával az erdőben. Szerettél részt venni az akcióban?
Oh igen, élvezetes volt. Amikor nem forgattunk, nevetésben törtünk ki, mert mindenkinek komoly képet kellett vágnia, és nehéz fapofát vágni, mikor ilyet dolgot kell eljátszanod. Sokat készültünk erre és keményen dolgoztunk ezeken a jeleneteken hogy izgalmas és lenyűgöző legyen amennyire csak lehetséges. A fókuszpontja ez a fokozódó csata, mely a film végig teljesedik ki, mely egy igazi kiteljesedett háború. A falka és a Cullen klán, akik esküdt ellenségei egymásnak először kötnek szövetséget, hiszen ez az egyetlen út, hogy felvegyék a kesztyűt azzal a sereggel, amit Riley gyűjtött össze.

Sok ember hajlamos arra – még akkor is ha kaszkadőrökkel dolgozik – hogy időnként elessen, sérüléseket szendvedjen. Sok vágásban és karcolásban volt részed?
Igen, néhány horzsolással kelsz, melyet itt és ott találsz [a testeden]. Kis nyakfájdalmam is volt, mert egy farkas ellátja a bajom, így különböző drótokat csatoltak a testem különböző részeihez. És úgy rángatnak fel és le mint egy bábut. Senkinek sem lett maradandó komoly sérülése, bár egy mosómedve megharapott a Vancouveri Stanley Park-ban.

Hogyan sikerült ezt összehoznod? Odasettenkedett?
Soha nem láttam még [mosómedvét] – Ausztráliában nem honosak. Nem tudtam, hogy éjjeli állatok. Nappal láttam őket - elszaporodtak, mert a turisták kenyérdarabkákkal és egyebekkel etetik őket, így ott lebzselnek. Én meg, „Awww, egy mosómedve!” Bryce-szal voltam, és meg megkérdeztem hogy „Lefotóznál vele?” Leültem a mosómedve mellé. Szószerint ilyen egy előtte-és-utána kép: az egyik fotón boldogan ülök a mosómedve mellett, majd a következőn ez a szőrös labda lakmározik a karomból. Vicces. És Bryce boldogan készíti a képeket, én meg „Bryce, kórházba kellene mennem, és injekcióra lenne szükségem arra az esetre ha mosómedve vámpírrá változnék.”

Milyen volt az Anonymous forgatása? Emmerich filmjei általában katasztrófa eposzok.
Azt volt a benyomásom, hogy ezt a történetet mindig is el akarta mesélni és mindig is közel állt a szívéhez. Természetesen ez egy „kirándulás” számára, hiszen ebben a filmben nem lesz vége a világnak. Arról szól, hogy vajon Shakespeare írta-e az összes olyan művet, amit neki tulajdonítanak, de talán sokkal inkább azt a témát járja körül, hogy a művészet és a politika miként hat egymásra. Southampton grófot alakítom, egy igazán tisztességes, hűséges fiatalembert, aki egy megszűnő színház pártfogója, Essex grófja iránti hűsége miatt lázadást szítot. Igazán klassz egy gonosz vámpírból egy Elizabeth kori arisztokratává válni.

Ez olyan éjjeltől nappalig tartó dolog.
Igen, tudom. [Nevet] Plusz, hosszú, hullámzó hajam van és lovagolnom is sikerült.

Bármi más, amit az új rajongóid várhatnak hogy láthassanak tőled?
Van egy ausztráliai film, aminek a címe The Loved Ones, ez egy igazán hajmeresztő pop-horror film egy srácról, akit elrabol egy furcsán viselkedő lány a suliból. Megkínozzák őt. Az egész film olyan mint egy bepillantás egy groteszk babaházba. Igazán nagyszerű. Tudod mikor nézel egy horror filmet és túl komolyan veszi magát? A bámulatos dolog ebben a filmben hogy van benne humorérzék és eközben úgy működik hogy feszültséget is teremt.

Még egy gyors kérdés: Melyik volt a legjobb kínzás?
Oh, nem hinnéd el. Sok érdekes van. Egy lyukat fúr a homlokba azzal szándékkal, hogy egy tál forró vizet beleöntsön a lyukon át, így megolvasztva az agyam – zombivá akar átváltoztatni. Ez az egyik, amit alig várok.

1 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More