About this blog

2010. július 30., péntek

Philippine Daily Inquirer interjú – Robert Pattinson

LOS ANGELES — ROBERT PATTINSON általában az interjúinkra fesztelen, ravasz vigyorral érkezik. Ez a mosoly emlékeztet minket arra, hogy egy humoros beszélgetésbe keveredünk ezzel a sráccal.

Ami más ezen alkalommal az a frizurája – oldalt rövidre van vágva –, ami fiatalosabbá teszi. Ezen beszélgetés során, Robert a Twilight széria befejezésének aggodalmáról, Kristen Stewart Bellája és Taylor Lautner Jacobja között elcsattant csók által kiváltott érzelmeiről, és többek között egy az életet megváltoztató pillanatról is szó esik. Robert hosszú utat járt be, mióta először interjút készítettünk vele a Harry Potter és a tűz serlege londoni forgatásán, amelyben Cedric Diggoryt alakította.
Mit vársz a Breaking Dawn két részének egyszerre forgatásától és attól, hogy Bill Condon a rendező?
Örülök Bill Condon-nak. Szeretem a munkáit. Még nem láttam a forgatókönyvet, de félek a sorozat befejezés miatt. Ez egy nagyszerű biztonsági támasz. Olyan, mint egy háló. Megengedhetted magadnak, hogy hibákat kövess el, mikor van egy újabb Twilight film amit megcsinálhatsz. Ezt követően, azt hiszem önmagadra maradsz.

Örülök, hogy a Breaking Dawn filmek egyszerre lesznek leforgatva. Különben elég nehéz lenne összeegyeztetni az új részt a többivel. Mint például ami az Eclipse esetén történet – szellemileg oda kell visszatérned, ahol az előzőnél voltál. Körülbelül egy hét felkészülési időt kaptam. Kezdetben eléggé stresszes volt. A két film egyidejű elkészítésével, végig a karakteredben tudsz maradni.

A sátras jelenetben, ami már most a leghíresebb az Eclipse-ből, vámpír karaktered természetesen hideg, testhőmérsékletileg, míg Taylor Jacobja egy bizonyos ponton megjegyzi, hogy ő a szó szoros értelmében melegebb [testhőmérsékletileg].
Ez egy furcsa jelenet. Eléggé nehéz és bonyolult. Hihetetlenül nyomasztó Edward számára. (Nevet.) Ez nem teszi őt túl vonzóvá. De igazából soha nem értettem. Olyan mikor egy fagyosan hideg személy lenne melletted. (Nevet.) Ez borzasztó.

Taylor azt mondta nekünk, hogy mindig összeomlottál/összeroppantál ebben a jelentben.
Nagyon különös állapotban voltam mikor ezt forgattuk. (Nevet.) Állandóan megszállottja voltam a ’thoughts’/’gondol’ szócska amerikai akcentusú megfelelőjének. Úgy hangzott, mint a ’farts’/’fing’ szó. Nem tudtam szabadulni ettől a gondolattól. A nyitójelent így hangzott ’Legalább magadban tudnád tartani a gondolataidat?” Ültem abban a sátorban és minden egyes alkalommal elnevettem ezt a részt. Taylor eljutott egy olyan pontra, mikor azt mondta „Nem is ugyanúgy hangzanak ezek a szavak. Egyáltalán nem vicces.”

Azt hiszem fáradt voltam. Minden egyes ilyen helyzetet, ahol bosszantjuk egymást nagyon viccesnek találtam. Figyelembe véve, hogy tinédzser magazinokban és hasonlókban szerepelünk… Taylor mindig félmeztelenül van. Nekem csak egy kis mellkasszőröm van. (Nevet.) Megpróbáltunk macsót játszani. Azt gondoltam, hogy nagyon vicces.

Mesélj nekünk arról a dinamikáról, ami hármótok között alakult ki, most hogy Jacob megcsókolhatta Bellát ebben a filmben.
Ez furcsa. Soha nem akkor csinálták a csókolózós jelenetet mikor ott voltam. Pihenőnapom volt. Valóban úgy érzed, mintha valaki megcsalna. Azután visszatérsz, és majdnem mindig a jeleneteik után azt gyanítod hogy csináltak valamit. Mind en egyes alkalommal ez történt – úgy mehettem volna dolgozni, hogy „Na mi történt?”

Meg tudsz abban erősíteni, hogy a karaktered Edward 100 valahány évesen még szűz?
Azt hiszem az… hány éves is? 109-nek vagy 110-nek kell lennie. Az első könyvben van egy vitatható rész egy másik vámpírról Alaszkából. [Tanya-ra gondol.] Egy rövid megjegyzés. De nem emlékszem arra, hogy valójában teljeskörűen le lenne írva, hogy szűz-e vagy sem. Azt hiszem a fanok szeretik azt hinni, hogy az.

Mivel a Twilight filmek fantasy/romantikus/thriller drámák; megkérdezhetem, hogy mely szerelmi történetek inspirálnak téged?
Amit mondani fogok igazán vacakul fog hangzani, de a szüleimet említeném meg. Anyu 17 éves volt, apu meg 26 mikor találkoztak. Még mindig együtt vannak. Egy olyan korban nőttem fel mikor mindenki elválik.

De a filmeket tekintve, mindig is szerettem a kétségbeesett, fájdalmas szerelmi történeteket. Azt hiszem valószínűleg, azért mert még fiatal vagyok. Itt van ez a Godard film, melynek címe „Keresztneve Carmen”. Francia kiejtéssel meg sem próbálom kimondani. Mindig is ezt találtam az egyik legőszintébb és leginspirálóbb szerelmi történetnek, amit valaha is láttam.

Mennyire volt kényelmetlen kontaklencsékkel színészkedni?
Nem érzel megfelelően. Nem izzadhatsz. Ha elkezdesz [izzadni], minden elkezd látszani az arcodon. Még szellemileg sem tudod felkészíteni magad a jelenetre. Nem tudom, hogy az emberek hogy képesek kontaklencsékkel játszani. Lehetetlennek találom. Edward karaktere az önuralomról és önmaga korlátozásáról szól minden területen. Nem egy igazán olyan személyiség, aki az érzelmeit kimutatja. Sok szerepben a szemeiddel kellene játszanod, de ahogy berakod a kontaklencséket ezt a képességed kiküszöböli. Valahányszor más filmeket csinálok, amiben nem kell kontaklencséket viselnem egy megkönnyebült sóhajban török ki.

A Breaking Dawn-ban apává válsz, Bella pedig vámpír arává. Vannak tippjeid Kristen számára egy vámpír eljátszásához? Úgy érzed elég érett vagy egy apa megformálásához?
Ez vicces, mert apát alakítok a Breaking Dawn néhány jelenetében és az egyik filmben, amit most csinálok szintén apa vagyok. [Spoiler Valószínűleg a Vizet az elefántnak-ra gondol, ahol Jacob Jankowski-nak végül 5 gyermeke születik kedvesétől. Spoiler] Meg vagyok rémülve ettől. Nem tudom mit fogok csinálni mikor ezen jelenetekre kerül a sor. A smink és a kontaklencsék miatt eleget panaszkodom. Kristen mindig azt mondja „Annyira szánalmas vagy. Túl kellene ezen tenned magad. Miért nem tudsz egyszerűen hozzászokni?” [Mostantól Kristen-nek is viselnie kell kontaklencséket] szóval végül mondhatom neki, hogy „Megtudod, hogy milyen érzés. Folyamatosan fog bosszantani.” Ami nagyszerű.

Nem látunk sok olyan srácot, mint Edward, aki védi egy lány erényét. Egyetértesz vele egyáltalán? Mennyire vagy régimódi?
Azt hiszem, ódivatúbbá váltam. Úgy érzem, hogy már most középkorú vagyok. (Nevet.) Eléggé jó dolog egy olyan filmsorozatot csinálni, amiről sok ember az gondolja, hogy fenntartja a pozitív értékeket. Néhány ember valójában úgy gondol ezen filmekre mint amik jó irányba befolyásolják/jó példát mutatnak a gyerekeiknek.

Stephenie Meyer az Eclipse forgatásán többet ott volt, mint az első két film esetén. Milyen volt?
Nem megfélemlítő. Nagyon kedves. Igazán szereti a filmeket. Habár különös volt. A film forgatásának végig nem is vettem észre hogy ott van. Csak azt mondtam „Stephenie minden nap itt volt.” (Nevet.) Érdekes volt. Nagyon nyitott. Soha nem jönne oda és erőltetne ránk semmit. Nyitott volt a kérdéseinkre.

Tervben van egy vadnyugati filmed, az “Unbound Captives”. Miért nyűgöznek le a westernek?
Western filmeken nőttem fel. Ezen műfaj filmjei apum kedvencei. Remélem ez is összejön. Eléggé bonyolult, mivel nem igazán akciófilm vagy ilyesmi. Ez egy kissé nyomasztó romantikus dráma, aminek a fele komancs nyelven hangzana el. Biztosan más lesz. A karakterem elég teret ad számomra.

Gitározol. Mennyire fontos számodra a zene?
Nagyon. Mellékesen a nővérem énekes és dalszövegíró. A színjátszás szintén segített, mert igazából soha nem volt különös érdeklődésem bármi iránt is. Az egyetlen ok, amiért belevágnék felvételek/számok elkészítésébe az lenne ha nevet szerezhetnék magamnak a zenei szakmában és olyan megfelelő emberekkel dolgozhatnék együtt, akik ugyanígy állnának hozzám is. Azt hiszem a színjátszásban szerzett hírnévvel megvetheted a lábad néhány zenész ajtajának küszöbén. Remélem magamnak fel tudok venni néhány dolgot. Annak az ötlete, hogy eladjam ezeket - amint nekilátsz – sok módon halálra van ítélve. Ezen a ponton már túl félelmetesnek tűnik. Mert ezután mindenki úgy érzi hogy ítélkeznie kell. De ha nem a pénz miatt csinálod, hanem önmagadnak, akkor senki sem fog felette bíráskodni.

A Twilight igazán népszerű a fiatalok körében, beleértve Jaden Smith-t is. Milyen fajta könyvek és zenéket szerettél tinédzserként?
Amikor tizenéves voltam megszállottja voltam egy írónak, úgy hívták hogy Martin Amis.
Mindent elolvastam tőle. Minden egyes alkalommal mikor könyvesboltba mentem, megnéztem van-e új könyve. Megvettem különböző kiadásait a könyveinek.
Martin, Van Morrison és Jimi Hendrix — ők voltak a kedvenceim. Megszállottan gyűjtöttem, amik hozzájuk kapcsolódtak. A vicces az, ahogy Jaden szereti a Twilight-ot. Ő volt az első srác, aki beismerte. (Nevet.)

Mit mondanál mi eddig a számodra az életedet megváltozató élmény?
Középiskolába járni. Kirúgtak az első suliból. Egész iskolai rendszer van Londonban, jársz egy suliba majd egy másikba, végül következik az egyetem. Mindenki ugyanazokba a sulikba járt. De engem kicsaptak. Végülis egy művészeti iskolában kötöttem ki, valószínűleg ez volt a legjobb dolog, ami valaha is történhetett velem.

Miért csaptak ki?
Titok. (Nevet.)

Az interjút készítette: Ruben V. Nepales
Képek: NY Times fotósorozat

3 megjegyzés:

Kristen nem eddig is kontaktlencsével játszott? Úgy rémlik, az ő szeme kék, míg Belláé barna. Tehát a BD-ben mindösszesen annyi változik majd, hogy nem barna, hanem piros kontaktlencsét kap, meg másképp sminkelik... Nem?

Amúgy élvezetes interjú volt. Köszönet a fordításért!! :)

Barbinak is előjött ez a gond fordítás közben, mi akkor arra jutottunk, hogy a barna kontaktlencse valószínű nem korlátozza annyira a látást, mint a piros vagy aranyszínű.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More