About this blog

2009. december 23., szerda

Los Angeles Times: Peter Facinelli - Team Edward

Itt ülök Peter Facinelli-vel a Saturday's Twilight svédasztalánál. Szükségtelen mondani, hogy sokkal kipihentebb volt, mint a színésztársai, akiket minden oldalról letámadtak.
A színész, aki a nagylelkű Dr. Carlisle-t játssza, felfedte, hogy miért zavarja őt a New Moon. Miért fontos neki, hogy kapcsolatban legyen a Twilight rajongókkal, és igen, hogy mit gondol az új 90210-ről, amiben a felesége szerepel.

Volt már őrült rajongóval dolgod?
Igazán jó tapasztalatokkal rendelkezem. Egy Twilight-anyuka csapat jött oda hozzám, akik nagyon aranyosak voltak, mindig hoztak ajándékot. Hoztak magukkal egy nagy kosár kaját és aprósüteményt. Ők a legjobb rajongók. Boldog vagyok, hogy etetnek engem.

Hogyan kezelitek a nyomást?
Együtt érzek Robert-tel. Nem készült fel erre, amivé ez az egész vált. A rajongótábor azóta is nőtt, amióta befejeztük a filmet. Amikor elkezdtük, ”alternatívabb” rajongóink voltak. Emlékszem, hogy felmentünk a weboldalakra és mindenki azt mondta, hogy : ” Az összes színész rossz a szerepére. Facinelli-nek nincs is szőke haja. Hogy gondolták?”
Rob úgy gondolta, hogy ez egy jó kis mozi lesz. Aztán hirtelen egy mai James Dean-né vált. Sok az, amit ennek a srácnak a vállára tettek, de remélhetőleg rendben lesz. Kis idegösszeomlása volt emiatt. Mostanában nem igazán hagyja el a lakását. De azt hiszem jól lesz. Mindez jó dolgokat fog neki hozni.

Beszélj arról, hogyan jutottál be ebbe a filmbe.
Az ügynököm felhívott és megkérdezte, hogy akarok-e egy vámpíros filmben szerepelni. Vérre és kibelezésre gondoltam, valami horror műfajra, szóval nemet mondtam. Aztán mondták, hogy Catherine Hardwicke a rendező, és a film egy nagyon jó novellán fog alapulni. Szóval elolvastam a könyvet és tetszett. Szerettem azt, hogy ebben a vámpírvilágban egy szerelmi történetet helyeztek a középpontba, de amit még ennél is jobban szerettem a vámpírokkal kapcsolatban, hogy inkább emberek szeretnének lenni, mint vámpírok.

Úgyhogy elmentem a meghallgatásra Catherine-hez, én azt gondoltam, hogy jól csináltam, de nem kaptam meg a szerepet. Ők öregebb színészt akartak. Carlisle fiatal a könyvben, de nekem azt mondták, hogy kinézetre egy olyan karaktert akarnak, aki egy kicsit öregebbnek néz ki, mint a gyerekek. De ezt átgondolták és visszahívtak.

Melyik könyv a kedvenced?
A Breaking Dawn közepén tartok. Jennie (a felesége) ellopta tőlem. Mindenhova magával vitte. Végül mondtam neki, hogy fejezze be és aztán adja vissza. Végül visszatértem a Burokhoz (The Host), amit teljesen élveztem és szerettem.
Nagyon szeretem még az Eclipse-et. Úgy éreztem, hogy nagyon sok szálon fut az esemény és sok benne az akció. A második, a New Moon, nehéz volt nekem, mert én nagyon Edward párti vagyok, ezért nagyon zavart, hogy ő (Bella) Jacob-bal volt. Becsapva éreztem magam, ami furcsa volt. (Nevet)

Nem volt furcsa, hogy ezeknek a tinédzsereknek te voltál az apjuk? Nem vagy öregebb, mint a csapat többi tagja. (ő akkor 34 éves volt)
Én egy évtizeddel vagyok öregebb! Úgy gondoltam egy kicsit idősebb vagyok és sokkal több tapasztalattal rendelkezem, van egy érettségi szintem, amit tudtam hozni. Carlise fiatalnak néz ki, de van egy bizonyos felnőttsége, ami elválasztja a gyerekektől. Úgy éreztem, hogy én jól alakítottam ezt az apafigurát. Van 3 saját gyerekem.

Ők olvasták a könyveket?
Van egy 11 éves lányom, ő olvasta az első könyvet. És látta a filmet is. Tetszett neki. Megkérdeztem tőle, hogy azért mondja e ezt, mert elfogult mire ő azt mondta, hogy „Nem, apa. Szeretem”. És megkérdeztem tőle, hogy a film hű maradt-e a könyvhöz és azt mondta, hogy igen. Szóval megkönnyebbültem.

Ő is Edward párti, mint az apja?
Hmmm, ő jobban! Ízig-vérig Cullen vagyok.

A menetrended szerint mész egy Twilight rajongópartira ezen a héten a Borders in Westwood-hez. Neked fontos, hogy a rajongókkal kapcsolatban legyél?
Igen, szeretek támogatni dolgokat, amiben hiszek. Szeretek dolgoknak része lenni, amik fellelkesítenek. Amikor megkértek, hogy legyek ennek a része, boldogan tettem. Rajongója vagyok a könyveknek én is. Kapcsolatban lenni más rajongókkal, mindig nagy öröm nekem. Nem úgy gondolok rá, mint munkára. Élvezem.

Stephenie Meyer adott neked tippeket Carlisle-al kapcsolatban?
Beszélgettünk róla egy kicsit, de ő nagyon részletesen leírta a könyvben, úgy éreztem, hogy minden amire szükségem van, benne van. Nem volt sok kérdésem.
Beszélgettünk egy kicsit az akcentusáról. Sok rajongó, amikor filmeztünk, megkérdezte tőlem, hogyan csináltam az angol akcentust. Nem gondoltam soha, hogy ezt fogom csinálni, mert ő angol, csak 300 évvel ezelőttről. Azt gondoltam, hogy ezt beépíthetnénk a szövegkörnyezetbe. Jobban szerettem volna egy sima amerikai akcentussal csinálni. Stephenie egyetértett velem, boldoggá tett, mert akkor beszéltem vele, amikor elkezdtük a forgatást.

Milyen volt Catherine-nel dolgozni?
Ő olyan szabadszellemű. Nincsenek határai. A semmiből is kirángat. Például: ‘Tudod, mit kell tenned itt? Igen, ezt. Hát ez nem túl jó.’ Én meg, ‘Igazán?’ És ő azt mondja, ‘Igen. Ez fura. És nem működik. Egyáltalán nem.’ ” A diplomatikus közlés nem éppen az erőssége. (Nevet) De ezt lehet benne szeretni, hogy mindent szabadon kimond, ‘Ez béna. Próbálj mást.’ ” Sosem mondaná, hogy ‘ezt elszúrtad’ helyette , ‘Ez túl nagy, túl a csúcson. Próbáld finomabban,’ Ő így fejezi ki a bénát.
De a szenvedély, amit magával hoz ? Az fertőző. Ő olyan, mint egy Energizer nyuszi egész nap. Sosem láttam leülni. Sosem láttam őt enni. Folyamatosan ilyen és azt akarja, hogy mindenki szenvedélyes legyen, mint ő. Ez klassz.

Meg kell kérdeznem, hogy mit gondolsz az új „90210” sorozatról?
Megnéztem a pilot epizódot és élveztem, de őszintén szólva, a pilot-on kívül más részt nem láttam. Nem azért, mert nem támogatom a feleségemet, hanem mert ez nem az én műfajom. Ez középiskolásokról szól. Az egyik történetszál, amit láttam az egy focicsapatról szólt, akik egy másik középiskolása ellen küzdöttek. Nekem ez nem túl érdekfeszítő. Szerettem nézni a feleségemet, hogy visszatért, büszke vagyok rá, de nem nézek túl sok tv-t. Az egyetlen sorozat amit nézek az a „Dexter”, mert a határok között is mindenhol műsoron van.

Fordította: Ági

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More